تاثیر کاهش وزن بروی فشارخون بالا

تاثیر کاهش وزن بروی فشارخون بالا
یکی از عواملی که باعث بالا رفتن فشارخون می شود و تاثیر مستقیمی بروی فشارخون دارد چاقی و اضافه وزن است، اضافه وزن باعث بالا رفتن فشار خون می شود و ریسک ابتلا به این بیماری را درافراد بالا می برد.

ازطرفی افراد دارای اضافه وزن اگر رژیم غذایی خود را ر عایت کنند و با ورزش وزن خود را کاهش دهند می توانند به بیماری خود کمک کنند و فشارخون خود را کاهش دهند.

تعغذیه سالم و انجام حرکات منظم ورزشی یکی از درمان های جایگزین و موثر برای فشارخون بالا می باشد هرچند نتیجه که شما توقع دارید به سرعت روی نمی دهد اما با رعایت رژیم غذایی و تحرک بیشتر می توان جریان درمان فشارخون بالا را به مسیر درستی هدایت کرد و نتیجه بهتری از درمان ها گرفت. در اینجا سعی داریم شما را با روش های آشنا کنیم که به کاهش وزن شما کمک کند.

مدیتیت کردن

مدیتیشن یکی از روش های شناخته شده برای کاهش استرس و آرامش است و همچنین می تواند در پایین آوردن فشارخون شما بسیار موثر و مفید باشد. با احساس آرامش بیشتر راحتتر می توانید به اهداف کم کردن وزن خود دست یابید. استرس یکی از عواملی است که باعث پرخوری و عادت های بد غذایی می شود. یکی ازعواملی که باعث می شود افراد در یک دوره از رژیم غذایی نتوانند رژیم خود را رعایت کنند و به برنامه غذایی خود پایبند بمانند استرس است که باعث ترشح هورمون کورتیزول شده و درنتیجه اشتهای افراد تحریک شده و به سمت غذاهای ناسالم تمایل پیدا می کنند.

همچنین استرس باعث می شود شما تنها به فکر چیزی برای خوردن باشید و اصلا به کیفیت و مقدارغذایی که می خورید توجه نکنید و همچنین استرس به تنهایی برای فشارخون بسیار خطرناک است و باعث بالا رفتن فشار خون می شود.

به گفته پزشکان پیدا کردن روشی برای کنترل استرس، یکی از مهمترین راه های کم کردن وزن می باشد و اگر شما سعی دارید که وزن خود را مدیریت کنید بهتر است در قدم اول به فکر کنترل کردن استرس خود باشید و به جای استفاده از خوراکی ها سعی کنید با مدیتیشن جای خالی غذاها را پر کنید.

برای این منظور در مرحله اول برای خود هدف تعیین کنید و تلاش کنید انتخاب مناسبی داشته باشید و از غذاهای سالم استفاده کنید، سعی کنید در زندگی روزمره از راهی استفاده کنید که بتوانید به آرامش ذهنی و بدنی برسید واسترس را درخود کاهش دهید که در نتیجه بتوانید فشارخون بالای خود را مدیریت کنید و از خوردن خوراکی به دلیل قرار گرفتن در شرایط احساسی مختلف بپرهیزید.

یکی دیگر از روش هایی که بسیار نزدیک به مدیتیشن است و شما می توانید از آن استفاده کنید آگاهی داشتن نسبت به احساسات و حالات فیزیکی بدن خود است و این بدین معناست که شما به عواطف و احساسات خود آگاهی دارید و با این آگاهی می توانید انتخاب بهتری در تغذیه خود داشته باشید و همچنین آگاه بودن نسبت به حالات روحی در مطالعه ای نشان داده شد که باعث کنترل استرس و فشار خون می شود.

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید