استفاده از کیسه آب گرم در دوران بارداری

استفاده از کیسه آب گرم در دوران بارداری
بسیاری از مادران در دوران بارداری با دردهای عضلانی بسیار مواجه شده اند. درد شکم شایع ترین دردی است که در این دوران برای مادران مشکلاتی را به همراه دارد. استفاده از دارو برای تسکین این دردها مضر است و ممکن است خطراتی برای مادر و جنین به همراه داشته باشد. به همین دلیل مادران در این دوران به دنبال راه های مناسب برای رهایی از این درد می گردند. یکی از بهترین روش ها برای تسکین درد در این دوران استفاده از کیسه آب گرم است.

آیا استفاده از کیسه آب گرم در دوران بارداری ایمن است؟

پزشکان به زنان باردار توصیه می کنند از افزایش دمای داخلی بدن خود جلوگیری کنند. اگر دمای بدن مادر از 101 درجه فارنهایت بالاتر برود برای جنین خطرناک است. استفاده از پتوهای برقی، سونا و حمام گرم مواردی هستند که می توانند دمای بدن مادر باردار را افزایش دهند. کیسه های آب گرم به اندازه ای بزرگ نیستند که دمای بدن مادر را بالا ببرند و از طرفی برای کاهش دردهای شکم بسیار مناسب هستند. بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در این دوران محسوب می شوند.

پیشنهاد امسیگ: خرید بالش طبی برای داشتن خواب بهتر

 

موارد استفاده از کیسه آب گرم در دوران بارداری

کیسه آب گرم فقط برای درمان دردهای عضلانی استفاده نمی شود. بسیاری از زنان باردار مشکل گردش خون ضعیف در پاهای خود دارند و کیسه آب گرم برای گرم کردن و بهبود جریان خون پا در طول شب و در نتیجه یک خواب راحت می توانند بسیار مفید باشند.از طرفی به دلیل عدم نیاز به برق و عدم وجود میدان مغناطیسی و امواج خطرناک، بسیار ایمن هستند و هیچ مشکلی برای مادر و کودک به همراه ندارند. به همین دلیل بهترین جایگزین برای انواع پتو و تشک برقی و سیستم های گرمایشی دیگر هستند. از طرفی از کیسه آب گرم می توان جهت تسکین سردرد و کاهش استرس و به عنوان یک آرامش بخش استفاده کرد. برای این کار کافیست کیسه آب گرم را پشت گردن خود قرار دهید. نکات قابل توجه هیچ گاه کیسه آب گرم را به صورت مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید و آن را به همراه کاور استفاده کنید. زیرا پوست زنان باردار حساس تر از حد معمول است و ممکن است مشکلاتی مانند التهاب و سوزش به همراه داشته باشد. علاوه بر این، توجه به این نکته ضروری است که هیچ گاه آب با دمای جوش را که بسیار داغ است درون کیسه نریزید.

بیشتر بخوانید: مزایای کیسه آب گرم برای پریودی

اگر در دوران بارداری هستند و قصد خرید کیسه آب گرم با بهترین کیفیت را دارید، می توانید از کیسه های آب گرم امسیگ در انواع مدل های دیدن کنید

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید