مزایای تب سنج دیجیتال

مزایای تب سنج دیجیتال
تب سنج در گذشته، کمتر در دسترس همگان قرار داشت و روش های سنتی برای مشخص شدن آن بیشتر به کار می رفت. اما امروز این وسایل تنها در دسترس پزشکان نیستند و همه ما می توانید در خانه یک تب سنج داشته باشیم.

برای سنجش میزان تب و حرارت بدن خودتان و یا فرزندتان می توانید از تب سنج های دیجیتال و دقیق استفاده کنید تا در زمانی بسیار کوتاه و با دقت بسیار بالا میزات درجه حرارت بدن را به شما نشان دهند. یکی از مزایای تب سنج های دیجیتال، بالا بودن دقت اندازه گیری آن ها است به طوری که در بسیاری از مدل ها این دقت به میزان یک دهم سانتی گراد می رسد. تب سنج های دیجیتال را می توانید زیر زبان یا سایر نقاط بدن مثلا زیر بغل قرار داد.

مزایای تب سنج دیجیتال

  1. از مزایای مدل های مختلف تب سنج دیجیتال که بسیار مهم و کاربردی است آن است که علاوه بر نمایش میزان درجه حرارت بدن، این نوع تب سنج آخرین درجه حرارت را ذخیره کرده تا با درجه حرارت بعدی که از بیمار می گیرد مقایسه کند. زیرا در مورد افراد بیماری که تب دارند تغییر دمای بدن نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه زیادی نشان داد.
  2. تب سنج های دیجیتال معمولا به وسیله باتری های ساده کار می کنند که بسیار کم مصرف بوده و در صورت تمام شدن شارژ به راحتی و با قمیت مناسب قابل تعویض است.
  3. از دیگر ویژگی ها مزایای تب سنج های دیجیتال آن است که هر فردی با هر میزان توانایی می تواند از آن استفاده کند و استفاده از آن بسیار ساده است.
  4. صفحه نمایش بزرگ و خوانا به شما کمک می کند به راحتی میزان درجه حرارت بدن را ببنید.
  5. اگر بعد از استفاده از تب سنج های دیجیتال فراموش کردید آن ها را خاموش کنید، دستگاه بعد از چند دقیقه بدون استفاده ماندن به طور خودکار خاموش می شود تا از هدر رفت انرژی و شارژ باتری جلوگیری شود.
  6. از دیگر ویژگی های تب سنج های دیجیتال محدوده دمای اندازه گیری آن است که تمام دماهایی که بدن انسان می تواند داشته باشد را نشان می دهد. معمولا محدوده دمایی که تب سنج های دیجیتال اندازه گیری می کنند 32 تا 42 درجه سانتی گراد است.
  7. بسیاری از تب سنج های دیجیتال پیشرفته حتی بدون تماس با بدن و در فواصل کوتاهی مثلا چند سانتی متری می توانند با دقتی بالا دمای بدن را تعیین کنند.
  8. مدل های پیچیده تری از تب سنج های دیجیتال می توانند دمای اشیا مختلف دیگری مثلا شیشه شیر نوزاد را نیز اندازه گیری کرده و نشان دهند. این قابلیت می تواند برای مادرانی که کودک شیرخواره دارند می توانند بسیار کاربردی باشد.

برای مشاهده قیمت و خرید فشار سنج دیجیتال روی آن کلیک کنید.


 

9. بعضی از تب سنج های دیجیتال دارای سیستم هشدار باتری هستند. ممکن است ضعیف شدن باتری تا حدی باعث شود اندازه گیری دما با خطا مواجه شود. بنابراین هشدار ضعیف شدن باتری به شما کمک می کند قبل از از کار افتادن آن و یا نشان دادن دمای اشتباه باتری را تعویض کنید.

10. بعضی دیگر از تب سنج های دیجیتال مجهز به سیستم عیب یاب و تعمیر داخلی هستند. به طوری که در صورت بروز مساله و مشکل درونی که باعث می شود تب سنج کار نکند و یا اشتباه اندازه گیری کند، خود به خود و به طور هوشمند مشکل برطرف می شود. البته این امکان در تمامی مدل ها وجود ندارد و باید در زمان خرید به آن توجه کنیم.

11. از دیگر مزایای دستگاه های تب سنج دیجیتال سرعت عملکرد بسیار پایین آن است که در بسیاری از مدل های آن کم تر از 30 ثانیه  و در بعضی حدود 1 ثانیه است. در تب سنج های آنالوگ حدود 3 دقیقه طول می کشد تا جیوه از حالت جامد به مایع تبدیل شده و بالا رفتن مایع از شیشه میزان درجه حرارت بدن را نشان دهد. اما تب سنج های دیجتال مشکل کندی تب سنج های آنالوگ را نداشته و در زمان کوتاهی میزان حرارت بدن را نشان می دهند.

12. تب سنج های دیجیتال تحت تاثیر دما و شرایط محیطی نیز قرار نگرفته و در با دقت بسیار بالایی میزان تب بدن را مشخص می کنند.

13. یکی از مزایای تب سنج های دیجیتال، بالا بودن دقت اندازه گیری آن ها است به طوری که در بسیاری از مدل ها این دقت به میزان یک دهم سانتی گراد می رسد. تب سنج های دیجیتال را می توانید زیر زبان یا سایر نقاط بدن مثلا زیر بغل قرار داد.

14. از مزایای تب سنج های دیجیتال که بسیار مهم و کاربردی است آن است که علاوه بر نمایش میزان درجه حرارت بدن، این نوع تب سنج آخرین درجه حرارت را ذخیره کرده تا با درجه حرارت بعدی که از بیمار می گیرد مقایسه کند. زیرا در مورد افراد بیماری که تب دارند تغییر دمای بدن نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه زیادی نشان داد.


انواع دستگاه بخور برای محیط خانه، اتاق و محل کار


 
محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید