بخور صورت و ضرورت انجام آن

بخور صورت و ضرورت انجام آن
دلیل استفاده از بخور صورت این زمان از سال، سرد است و زمانی که شما از خانه خارج می شوید، بادهای سرد و خشن به پوست شما می خورند و پوستتان را خشک می کنند.

رطوبت یکی از ضروری ترین چیز ها برای پوست است. در صورتی که پوست رطوبت کافی داشته باشد شفاف می ماند و دیرتر دچار چین و چروک می شود. راه های زیادی برای حفظ رطوبت پوست وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید یک حوله خیس را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از خشک شدن آن مجددا آن را خیس نمایید. به این صورت رطوبت پوست شما تا حدی تامین می شود. راه دیگر برای مرطوب نگهداشتن پوست استفاده از کرم های مرطوب کننده بر روی پوست پس از استحمام است. راه دیگری برای تامین رطوبت پوست، بخور دادن صورت است. با این کار رطوبت کافی به پوستتان می رسد.


چرا بخور صورت مهم است؟

  1. منافذ پوست را باز می کند. منافذ بسته پوست یکی از مهم ترین عوامل موثر در بروز آکنه هستند و می توانند منجر به عفونت و التهاب پوست شوند. اگر شما از آکنه رنج می برید و یا دچار ناراحتی پوستی شده اید، استفاده از بخور صورت بهترین راه برای بازکردن منافذ پوستی شماست.
  2. تاثیر درمان های دیگر روی پوست را بیشتر می کند. هنگامی که پوست شما کاملا تمیز باشد و منافذ آن کاملا باز شده باشد، ماسک ها و سرم ها بیشترین تاثیر را دارند زیرا راحت تر جذب پوست می شوند.
  3. گردش خون را بهبود می بخشد. زمانی که شما از بخور صورت استفاده می کنید، گرمایی که به پوست صورت می دهد باعث می شود رگ های خونی پوست گسترش یابند و جریان خون بیشتری به آنها وارد شود و در نتیجه گردش خون بهبود می یابد. با این کار درخشش پوستتان نیز بیشتر می شود.
  4. کمک به حذف سموم می کند. زمانی که شما عرق می کنید، سموم بدن نیز همراه عرق از بدن خارج می شوند. با بخور صورت نیز صورت شما عرق می کند و سموم آن خارج می شوند.
  5. آرامش را افزایش می دهد. بخار تاثیر آرام بخشی بر روی سیستم های بدن دارد و اگر شما از دانه های روغنی یا روغن های گیاهی نیز به همراه بخور استفاده نمایید یک بخور آرامش بخش در خانه خواهید داشت.

خرید دستگاه فشارسنج امسیگ در انواع مدل های مختلف


مزایای بخور صورت

بخور صورت مزایای بسیاری دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود گردش خون: افزایش درجه حرارت پوست، گردش خون را بهبود می بخشد. این مسئله منجر به جذب اکسیژن و مواد مغذی به سطح پوست می شود. بدین ترتیب پوستی سالم و مرطوب خواهیم داشت.
  • تولید کلاژن: بیش از 80 درصد پوست، از کلاژن که نوعی پروتئین است تشکیل شده است. بخور صورت موجب افزایش تولید کلاژن می گردد که کلاژن ها منجر به دفع سلولهای مرده پوست و ایجاد پوستی سالم می گردد.
  • شما می توانید با بخور دادن، علاوه بر رساندن رطوبت به پوست دمای پوست را نیز بالاتر ببرید. با این کار صورت شما آماده دریافت ماسک ها، کرم ها و سرم های مختلف برای درمان است.
  • با افزایش دمای صورت جریان خون نیز افزایش می یابد و پوست شفاف تر می شود.
  • بخور صورت منفذ های پوست را باز می کند و با این کار پوست شاداب تر می شود.
  • پس از بخور صورت به راحتی می توانید پوست خود را از تمام مواد و آلودگی ها پاک کنید و به پوست خود طراوت و شادابی ببخشید.
  • افزایش آرامش و کاهش استرس پوست
  • با استفاده از بخور صورت شما می توانید از گیاهان دارویی نیز استفاده کنید و تاثیر بخور را چندین برابر کنید.

پیشنهاد خرید از امسیگ: دستگاه ماساژور گردن


نحوه انجام بخور صورت در خانه

سه روش برای انجام بخور در خانه وجود دارد:

1. استفاده از دستگاه بخور صورت

شما می توانید برای بخور صورت خود دستگاه بخور صورت را خریداری کرده و در منزل هر زمانی که تمایل دارید استفاده نمایید. برای این کار شما نیاز به کمی تحقیق برای دانستن انواع مختلف آنها با برندهای متفاوت دارید و سپس با توجه به نیاز خود اقدام به خرید یکی از آنها نمایید. اکثر دستگاه های بخور صورت ساده هستند و تمیز کردن آنها نیز آسان است. مزیت مهمی که این دستگاه ها دارند مقدار بخار مناسب و برای مدت زمان ایمن است تا پوست شما آسیب نبیند.

2. استفاده از حوله گرم برای بخور

در این روش شما باید یک حوله تمیز را بردارید و آن را با آب گرم بشویید. اجازه دهید تا به دمای مطلوب خود برسد و سپس آن را بر روی پوست خود قرار دهید.

3. بخور با ظرف آب

آب را بجوشانید و آن را در ظرفی شیشه ای را سرامیکی بریزید. مرحله دوم صورت خود را بشویید و تمام مواد آرایشی بر روی آن را پاک نمایید. از صابون و آب گرم استفاده نمایید تا صورتتان را به خوبی از هرگونه مواد شیمیایی پاک نمایید. سپس یک حوله بر روی سر خود قرار دهید و صورت خود را در مقابل بخار آب بگیرید. سر خود را بچرخانید تا تمامی قسمت های صورتتان یکسان بخار دریافت کنند. مراقب باشید خیلی نزدیک نشوید که پوستتان دچار سوختگی شود. نکات قابل توجه بخور صورت برای حداقل 5 دقیقه و حداکثر 10 دقیقه مفید است. دانه ها و روغن های گیاهی را برای تاثیر بهتر و بیشتر به بخور خود اضافه کنید. بخور صورت را حداقل هفته ای دو بار انجام دهید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر آکنه شدید پوستی یا حساسیت های پوستی خاصی دارید قبل از انجام بخور با پزشک خود مشورت نمایید.

خرید دستگاه بخور به صورت آنلاین از سایت امسیگ

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید