غذاهایی که فشار خون را کاهش می‌دهند

غذاهایی که فشار خون را کاهش می‌دهند
معرفی مواد غذایی که فشار خون را کاهش می‌دهند

 بر روی برچسب های تغذیه ای میزان سدیم موجود در آن کالا نوشته شده است و شما می توانید میزان مصرف سدیم روزانه خود را کنترل نمایید، که این امر تاثیری بسیاری در سلامتیتان دارد.

مصرف سدیم بیش از مقدار بیان شده موجب افزایش فشارخون می شود. برای کنترل فشار خون خود می توانید فشار خون خود را مرتب با فشارسنج اندازه گیری کنید.

برای راحتی می توانید به جای استفاده از فشارسنج عقربه ای از فشارسنج دیجیتالی استفاده نمایید.


مواد غذایی کاهنده فشار خون

در این مقاله چند غذایی که به کاهش فشار خون شما کمک می کنند را معرفی کرده ایم.

  • برگ سبز سبزیجات: برگ های سبز به کاهش فشار خون شما کمک می کنند. یکی از شایع ترین علل فشار خون بالا، سدیم است. برگ های سبز میزان سدیم در کلیه ها را تنظیم می کند. برای کاهش فشار خون می توانید از مواد غذایی مانند کلم، سبزیجات و اسفناج استفاده نمایید. از طرفی این را هم در نظر داشته باشید که باید از سبزیجات تازه استفاده نمایید. زیرا تاثیر آنها به مراتب خیلی بیشتر است. مواد کنسرو شده سدیم زیادی دارند و باید از خوردن آنها اجتناب کنید.
  • انواع توت: انواع توت برای کاهش فشار خون مفید هستند زیرا تمامی آنها حاوی ماده ای به نام فلاونوئید هستند. این ترکیب کوچکی است اما برای مقابله با فشار خون بالا بسیار موثر است. شما می توانید تمشک، زغال اخته و توت فرنگی را در رژیم روزانه خود قرار دهید. خوردن آنها به عنوان صبحانه یا میان وعده بسیار مفید است و منجر به کاهش فشار خون شما می شود.
  • چغندر قرمز: چغندر به دلیل داشتن اکسید نیتریک، بسیار جالب است. این ماده به باز کردن رگ های خونی نیز کمک می کند. کسانی که به فشارخون بالا مبتلا هستند می توانند از جغندر جهت پایین آوردن فشار خونشان استفاده نمایند.آب گوجه فرنگی نیز برای کاهش خون مناسب است. اما تاثیر آن تنها به مدت 24 ساعت است.

سایر محصولات امسیگ: تب سنج دیجیتال

  • شیر و ماست: شیرین محصولات لبنی بهترین گزینه برای کاهش خون هستند. استفاده از آنها دو مزیت عمده دارد. آنها چربی کم و کلسیم زیادی دارند. هر دوی این عوامل فشار خون را کاهش می دهند. شما با ترکیب کردن شیر یا ماست با میوه ها و مغزها می توانید یک میان وعده یا صبحانه خوشمزه ای داشته باشید و فشار خون خود را نیز کاهش دهید.
  • جو: جو یکی از فوق العاده ترین مواد غذایی برای کاهش فشار خون است. خوردن آن به تنهایی خسته کننده است و ممکن است برای خیلی ها خوشمزه نباشد. شما می توانید با مخلوط کردن جو با مواد غذایی خوشمزه دیگر مثل میوه ها و مغز ها و یا با دارچین یک میان وعده خوشمزه بسیازید که بدترین دشمن فشار خون بالا است.
  • موز: بسیاری از متخصصان و پزشکان، موز را یک وعده غذایی کامل می دانند. موز سرشار از پتاسیم است و به دلیل شیرینی که دارد مورد پسند بسیاری از افراد است. به جز کاهش فشارخون، موز انرژی شما در طول روز را نیز می تواند تامین کند. از طرفی به راحتی در دسترس است و در کمترین زمان انرژی شما را افزایش می دهد و فشار خون شما را نیز کاهش می دهد.
  • ماهی قزل آلا: ماهی قزل آلا منبع غنی از پروتئین و اسید های چرب امگا 3 است. این اسیدهای چرب برای سلامتی شما بسیار مفید هستند و فشار خونتان را نیز کاهش می دهند و سطح تری گلیسیرید را پایین می آورند.
  • سیر: اضافه کردن سیر به رژیم غذایی خود به گسترش و باز شدن رگ های خونی کمک می کند و همین امر موجب کاهش فشار خون شما می شود. از طرفی سیر علاوه بر این که فشار خون شما را کاهش می دهد، باعث خوش طعم شدن غذایتان نیز می شود و شما می توانید آن را در کنار ادویه های دیگر مصرف کنید و دیگر نیازی به مصرف نمک ندارید.
  • شکلات تلخ: شکلات تلخ یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی است که طرفداران بسیاری دارد و از طرفی خوراکی سالمی نیز هست. این خوراکی خوشمزه فشار خون را نیز کاهش می دهد. دانشمندان معتقدند مصرف هفتگی 300 گرم شکلات تلخ در هفته می تواند وضعیت سلامتی شما را به حالت عادی برگرداند. از طرفی شما می توانید این خوراکی را همراه با دیگر مواد غذایی و میوه ها میل نمایید.
  • روغن زیتون: همه روغن ها برای سلامتی مضر نیستند و کلسترول شما را بالا نمی برند. روغن زیتون حاوی ماده ای به نام پلی فنول است. این ماده فشار خون را کنترل می کند و مانع از افزایش فشار خون می شود. شما می توانید آن را به همراه غذاها مانند تخم مرغ مصرف کنید. استفاده از این ماده در بلند مدت به وضعیت سلامتی شما بسیار کمک می کند.

خرید انواع دستگاه بخور و رطوبت ساز امسیگ


 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید