فشارسنج عقربه ای یا دیجیتالی؟

فشارسنج عقربه ای یا دیجیتالی؟
فشارسنج های عقربه ای به صورت دستی فشار خون شما را اندازه می گیرند. شما با باد کردن کاف توسط پمپ دستی هوا و سپس آزادسازی آن عدد فشار خون را از روی صفحه مندرج می خوانید. البته کار با فشارسنج های عقربه ای برای افراد معمولبی دشوار است و عموما با خطای فراوان همراه است.

 


 فشارسنج های عقربه ای

اغلب بسیار ارزان تر از فشارسنج های دیجیتالی هستند. همچنین به همراه کاف یک گوشی پزشکی هم دارند و شما نیاز به خرید جداگانه آن ندارید. از طرفی اندازه آن کوچک است و به راحتی می توان آن را حمل نمود.

از نقاط ضعف این نوع فشارسنج می توان به سخت بودن کار با آن و از طرفی آسیب دیدن آن اشاره کرد. از طرفی از آنجایی که میزان باد توسط شخص اندازه گیری کننده تعیین می شود ممکن است کم یا زیاد باشد.

از طرفی با فشارسنج عقربه ای شما نیاز به یک شخص دیگر برای اندازه گیری فشار خون خود دارید و به تنهایی نمی توانید فشار خون خود را اندازه بگیرید.


فشارسنج دیجیتالی

فشارسنج های دیجیتالی محبوب تر هستند. دلیل آن هم ساده تر بودن کار با آنهاست.

در فشارسنج های دیجیتالی نیازی به گوشی پزشکی نیست و از طرفی عدد فشار خون شما روی صفحه نمایش داده می شود و از این نظر خطای خواندن عدد فشارسنج بسیار پایین می آید.

از طرفی اکثر فشارسنج های دیجیتالی قسمتی برای ذخیره سازی اطلاعات فشار خون دارند و همین امر به درک بهتر روند سلامتی شما کمک زیادی می کند.

در فشارسنج دیجیتالی کاف به صورت خودکار باد می شود و برای افرادی هم که مشکل شنوایی دارند قابل استفاده است زیرا نیاز به شنیدن صدای قلب از طریق گوشی پزشکی ندارد. البته برخی اشکالات در اندازه گیری فشارسنح های دیجیتال وجود دارد که در آن ها فرد باید کاملا ساکن و بی حرکت باشد و هیچ صحبتی نکند. زیرا این عوامل بر روی اندازه گیری آن تاثیر می گذارد و عدد به دست آمده قابل اعتماد نیست.

در فشارسنج دیجیتالی فرد می تواند به تنهایی و بدون نیاز به فرد دیگری فشار خون خود را اندازه بگیرد. البته فشارسنج های دیجیتالی نسبت به مدل های غقربه ای گران تر هستند.

خود فشارسنج های دیجیتالی هم در دو نوع فشارسنج دیجیتالی مچی و بازویی در بازار هستند. اگر میخواهید در مورد تفاوت های این دستگاه ها با هم بدانید می توانید مقاله "فشارسنج مچی یا بازویی" را بخوانید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید