مزایای استفاده از کیسه آب گرم

مزایای استفاده از کیسه آب گرم
حتما برای شما هم پیش آمده که دچار جراحت شده باشید و برای بهبود آن به یاد کیسه آب گرم بیفتید. البته برای تسکین بسیاری از درد ها با قرار گرفتن کیسه آب گرم تسکین می یابند. اما برای محل های که خونریزی داشته باشند و همچنین رفع کبودی ها استفاده از کیسه یخ توصیه می شود. حتی زنان باردار نیز می توانند جهت تسکین دردهای بارداری از کیسه های آب گرم استفاده کنند.

کیسه های آب گرم قرن هاست که برای گرم کردن بستر استفاده می شوند. در اوایل قرم شانزدهم، گرمایش تخت ها توسط زغال سنگ داغ تامین می شد. بعدها ظروفی از جنس فلز، چوب، شیشه یا سفال ساخته شدند که در آنها آب گرم ریخته می شد و برای گرم کردن استفاده می شدند. امروزه کیسه های آب گرم از پلاستیک نرم ساخته می شوند و برای حفاظت در مقابل سوختگی در اثر تماس مستقیم، در پوششی از پارچه قرار می گیرند. 

کیسه آب گرم یک کیسه ی پلاستیکی است که مانند یک کوسن یا پد گرم و یا یک بسته یخ می باشد و برای انتقال گرما یا سرما به بدن به کار می رود. از آنجایی که بدون برق می باشد، فوق العاده ایمن است. کیسه های آب گرم قدیمی، از فلز و یا سرامیک ساخته شده اند، اما استفاده از کیسه های پلاستیکی یا لاستیکی که نرم و انعطاف پذیر است، بسیار راحت می باشد. بهترین کیسه آب گرم، کیسه ای است که درز نداشته باشد. زیرا احتمال نشتی در آن بسیار کم است.

با کیسه آب گرم شما دیگر نگران کوتاهی سیم و یا جابجایی آن نیستید بخاطر این که به راحتی می توانید حتی در رخت خواب نیز از آن استفاده کنید . به خاطر ضخامت کیسه آب گرم شما نگران سوراخ شدن آن نباشید.شما می توانید آن را در داخل ژاکت خود فشار دهید یا حتی بدون هیچ گونه نگرانی روی آن بنشینید کیسه های آب گرم از پلی استر فازی تولید می شوند و هیچ اشعه الکترومغناطیسی را برای ایجاد گرما تولید نمی کنند.بنابراین آنها طبیعی ترین و بهترین روش برای انتقال گرما هستند .

کیسه آب گرم های پی وی سی فاقد بو بوده و برای کسانی که به بوی پلاستیک حساس هستند مناسب میباشد.

 در ادامه کاربردهای مفید کیسه آب گرم را بیان میکنیم‌.

دلیل استفاده از کیسه آب گرم

کیسه های آب گرم یک وسیله پرطرفدار و کاربردی برای گرم کردن تخت در هوای سرد هستند. مخصوصا در خانه هایی با سیستم گرمایشی ضعیف یا ناکارآمد، استفاده از کیسه آب گرم هم گرمای بیشتری به همراه دارد و هم در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی استفاده از کیسه آب گرم برای گرم کردن کمتر از گذشته شده است. اما همچنان در کشورهای در حال توسعه، انگلستان و اخیرا نیز در ژاپن از کیسه آب گرم برای تامین گرما همراه با صرفه اقتصادی استفاده می شود.


خرید دستگاه بخور با بهترین کیفیت از برند آلمانی امسیگ


فواید استفاده از کیسه آب گرم

کاهش سندروم قاعدگی

 قاعدگی از زمان بلوغ شروع شده و این فرایند درهر ماه تکرار می شود که موجب ایجاد درد در ناحیه ی شکم و کمر میگردد. داروهای ضد درد به منظور رفع آن وجود دارد، ولیکن روش طبیعی تر، ایجاد گرما در ناحیه ی شکم و کمر می باشد.در واقع گرما باعث رفع درد رحم، گشاد شدن عروق خونی و بهبود جریان خون به رحم میگردد.

در زمان قاعدگی ماهانه برای کاهش درد می توان به جای استفاده از داروهای ضد درد، از کیسه آب گرم استفاده کرد. یک کیسه آب گرم را پر کنید و بر روی شکم خود قرار دهید. فواید کیسه آب گرم برای پریودی بسیار زیاد است. گرمای کیسه باعث می شود که درد ناشی از قاعدگی رفع شود. استفاده از کیسه آب گرم همچنین موجب کاهش تنگی عروق خونی و بهبود جریان خون در رحم می شود.

درد پشت

اگر به طور مرتب پشت شما درد می گیرد، یک کیسه آب گرم یک راه حل خوب برای شماست. طبق گفته لوری گروسمن، یک متخص جراحی مجاز و بنیانگذار گروه پزشکی هومیوپاتی در دانشگاه نیویورک، با استفاده از درمان گرم و سرد می تواند به کاهش درد کمک کند. کمپرس سرد برای التهاب بهتر است و به کاهش تورم کمک می کند ولی کمپرس گرم برای کاهش اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات مناسب است. در صورت مزمن بودن درد می توانید برای درمان از تشک مواج هم استفاده نمایید.

تسکین سردرد

با استفاده از کیسه آب گرم و یا سرد، می توانید سردرد خود را تسکین دهید. بنا به شرایط یکی از این دو نوع درمان مناسب است. اما خوشبختانه کیسه آبگرم به عنوان کیسه آب سرد نیز استفاده شود و می توان با آن هم کمپرس سرد و هم کمپرس گرم انجام داد.

کیسه یخ

به جای پر کردن بطری با آب گرم، آن را تا نیمه پر کنید و سپس آن را در فریزر قرار دهید و بلافاصله آن را به کیسه یخ تبدیل کنید تا جراحت ها، کبودی ها و التهاب ها را تسکین دهد. 

گرم کردن تخت خواب

در شب های سرد زمستانی گرم بودن تخت خواب بسیار لذت بخش است. شما می توانید درون کیسه خود، آب گرم بریزید و آن را حدود 10 دقیقه قبل از رفتن به تخت، زیر پتو قرار دهید. به این صورت تخت شما گرمای لذت بخشی پیدا می کند.

آب دادن به گیاهان

زمانی که آب کیسه دیگر گرم نیست و نیازی به آب گرم درون کیسه آب گرم ندارید می توانید آب آن را برای گیاهان خود استفاده کنید و یا با آن آب ظرف آب حیوان خانگی خود را پر کنید.

مزایای بهداشتی و کبد

استفاده از کیسه آب گرم و قرار دادن آن بر روی شکم، باعث بهبود عملکرد معده و کبد شما می شود و مزایای بهداشتی و سلامتی برای شما به همراه دارد. برای تاثیر بیشتر کیسه آب گرم را به مدت چند ساعت بر روی شکم خود قرار دهید.

رهایی از گرفتگی معده

اسهال هرگز خوشایند نیست. در زمان گرفتگی معده استفاده از کیسه آب گرم می تواند بسیار مفید باشد. اسهال همراه با گرفتگی معده بسیار دردناک است که با گرم کردن شکم درد آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. یک دوش آب گرم بگیرید، سپس بخوابید و کیسه آب گرم را بر روی شکم خود قرار دهید و اجازه دهید گرما کار خود را انجام دهد.

اسپاسم

اسپاسم یا گرفتگی عضلات عبارتست از انقباضات غیرارادی، ناگهانی، ممتد و معمولا دردناک عضلات. غالبا برای درمان این عارضه از سوی افراد متخصص و غیر متخصص، کمپرس آب سرد یا گرم توصیه می شود. برای کاهش درد در هنگام استراحت می توانید از تشک حرارتی برقی استفاده نمایید.

کاهش کمردرد

كمردرد معمولا مشكل شایعی است كه در بین طیف وسیعی از مردم رواج دارد. اكثر افراد معمولا كمر درد را حداقل برای یكبار در زندگی خود تجربه كرده اند. برای تسكین این گونه دردهای موضعی معمولا گرما و حرارت پیشنهاد می شود چراكه گرما التیام بخش دردهای موضعی ماهیچه ای و عضلانی می باشد. بنابراین استفاده از كیسه های آب گرم با توجه به قابلیت امعطاف پذیری که درند به راحتی بر روی شکم یا کمر قرار می گیرند و تاثیر زیادی دارند.

رهایی از درد مفاصل

کیسه آب گرم برای کسانی که بطور مداوم درد مفاصل دارند بسیار مفید است و همچنین برای دردگردن و عضلات گرفته بخصوص برای ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرد بنابراین، به جز در موارد خاص، کسیه آب گرم را می توانیم بدون نگرانی برای تنش عضلانی، درد معده، گرفتگی و آرتروز استفاده کنیم.

کاهش استرس

آیا میدانید که ما در طول روز فشار زیادی به شکم و بدن خود وارد می کنیم و بعد از یک روز سخت کاری، رفتن به رخت خواب با کیسه آبگرم استرسی که در طول روز داشتیم را کاهش میدهد.

 دوران بارداری

در این دوره از آنجا که نمی توان از داروهای مسکن و یا... استفاده کرد، می توان از کیسه آب گرم جهت از بین بردن درد شکم استفاده کرد.

اگر در دوران بارداری هستند و قصد خرید کیسه آب گرم با بهترین کیفیت را دارید

 کمک به رفع بی خوابی

اگر شما مشکل کم خوابی یا بی خوابی در شب ها را دارید، می توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید. گرمای لذت بخش حاصل از کیسه آب گرم می تواند به بهتر خوابیدن شما کمک کند. توصیه بعدی استفاده از بالش طبی است که تاثیر به سزایی بر داشتن خوابی با کیفیت دارد.

 

خرید ماساژور بدن امسیگ در مدل های متنوع و کاربردی

سایر مزایای استفاده از کیسه آب گرم

  1. کیسه آب گرم می تواند به عنوان یک درمان برای دردهای فیزیکی نیز استفاده شود.
  2. استفاده از کیسه آب گرم به کاهش درد بدون دارو، کمک فراوانی می کند.
  3. کیسه آب گرم می تواند به عنوان درمانی برای کاهش دردهای عضلانی، درد معده و گرفتگی قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد.
  4. گرما باعث افزایش گردش خون و کاهش درد می شود، در نتیجه برای کاهش اسپاسم ( گرفتگی ) و کاهش التهاب استفاده می شود.
  5. استفاده از کیسه آب گرم و گرمای حاصل از آن می تواند بسیار لذت بخش باشد. گرما می تواند برای کسانی که مشکل بی خوابی دارند نیز مفید باشد و به بهبود وضعیت خواب آنها کمک می کند.

هشدار استفاده از کیسه آب گرم

  • درون کیسه آب گرم به اندازه ی مناسب آب جوش بریزید.
  • در هنگام پر کردن کیسه آب گرم، مراقب باشید تا آب جوش بر روی شما نریزد.
  • قبل از محکم کردن پروب، هرگونه هوای اضافی درون کیسه آب گرم را خارج کنید.
  • قبل از استفاده از کیسه آب گرم به سطح کیسه توجه کنید تا در صورت ترک خوردگی آن، از استفاده کردن بپرهیزید.

تجربه بهترین خرید فشار سنج مچی را با امسیگ داشته باشید.


 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید