نحوه پر کردن کیسه آبگرم

نحوه پر کردن کیسه آبگرم
اگر شما عجله دارید می توانید آبی که قبلا یک بار جوشیده شده است را در ظرفی دردار ریخته و مجددا آن را گرم کنید و زمانی که به دمای دلخواهتان رسید، آن را به درون بطری ریخته و از آن استفاده کنید.

مراحل پر کردن کیسه آب گرم

اگر شما هم اقدام به خرید کیسه آب گرم کرده اید و نمی دانید چگونه و به صورت ایمن آن را پر کنید، مواردی که در ادامه توضیح داده شده را به دقت مطالعه نمایید.

1. انتخاب کیسه آب گرم

کیسه های آب گرم تحت عنوان برند های مختلف و با طرح ها و سایزهای متفاوتی در بازار موجود هستند. اکثر آنها شبیه هم هستند و تنها در سایز و جنس مواد اولیه با هم فرق دارند. اما باید به این نکته توجه نمایید که کیسه آب گرم باید فاقد هر گونه خراش یا بریدگی باشد و بهتر است یکپارچه باشند که احتمال نشتی هم در آن کم باشد.

خرید دستگاه بخور و رطوبت ساز برای انواع محیط های خانه و محل کار

2. باز کردن درب بطری

کیسه های آب گرم معمولا دارای سر فلزی یا پلاستیکی هستند که کاملا آب درون بطری را محبوس می کند و از هر گونه نشتی آب و سوختگی جلوگیری می کند. قبل از پر کردن بطری، سر آن را باز کنید و اگر آبی داخل آن از قبل مانده است، آن را خالی کنید.

3. دمای آب داخل کیسه آب گرم

شما می توانید آب با هر دمایی که تمایل دارید داخل کیسه آب گرم بریزید اما باید به این نکته توجه کنید که دمای آب بهتر است حداکثر 100 درجه فارنهایت یا 42 درجه سانتی گراد باشد. اگر از یک کتری برای جوشاندن آب برای کیسه آب گرم استفاده می کنید، کافیست آب را درون کتری بریزید و زیر آن را روشن کنید. زمانی که آب به جوش آمد زیر کتری را خاموش کنید و چند دقیقه منتظر بمانید. سپس آب آن را به درون کیسه آب گرم بریزید. از طرفی استفاده از آب بسیار گرم می تواند علاوه بر آسیب رساندن به کیسه آب گرم، به پوست شما نیز آسیب بزند و پوستتان را دچار مشکلاتی مانند سوختگی، قرمزی و تورم کند. البته قابل ذکر است که حداکثر دمای قابل تحمل برای کیسه های مختلف، متفاوت است. بنابراین زمانی که می خواهید از یک کیسه آب گرم استفاده کنید در مورد حداکثر دمای قابل تحمل برای آن سوال کنید.

4. پر کردن تنها دو سوم از کیسه آب گرم

زمانی که شما می خواهید کیسه آب گرم را پر کنید، نباید تمام آن را پر کنید. حداکثر دو سوم کیسه آب گرم باید آب باشد. اگر بیشتر از این مقدار بریزید امکان خروج آب از کیسه به دلیل فشار زیاد درون آن و در نتیجه سوختن پوستتان شوید. بنابراین بسیار مراقب باشید که آن را زیاد از حد پر نکنید. زمانی که می خواهید به درون کیسه، آب بریزید از گردن کیسه آن را نگهدارید و آن را روی زمین یا میز قرار ندهید. همچنین آن را از بدنه نگه ندارید زیرا فشار دستتان باعث خروج آب درون کیسه می شود و آب داغ بر روی دستتان می ریزد.

پیشنهاد امسیگ: خرید بالش گردنی طبی و بالش طبی

5. خارج کردن هوای درون کیسه آب گرم

زمانی که شما به اندازه کافی کیسه آب گرم را از آب پر کردید، قبل از گذاشتن درپوش آن باید هوای درون کیسه را خالی کنید. برای این کار بهتر است کیسه را به آرامی بر روی یک سطح صاف قرار دهید و با احتیاط هوای آن را خارج کنید. بسیار مراقب باشید که در حین انجام این کار آب بطری خالی نشود و روی دست شما نریزد.

6. بستن درب کیسه آب گرم

زمانی که هوای درون کیسه را خالی کردید، درب آن را روی آن قرار دهید و به طور کامل آن را بچرخانید و سفت کنید. حتما از سفت بودن درب کیسه آب گرم اطمینان حاصل کنید. زیرا اگر کاملا سفت نباشد امکان ریختن آب داخل آن به بیرون وجود دارد. سپس بطری را برگردانید تا معلوم شود آب درون آن به خارج می ریزد یا خیر. در صورتی که آبی از آن خارج نمی شد، می توانید آن را برای کاری که می خواهید با اطمینان استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: انواع ترازو و کاربردهای آنها

7. مدت زمان استفاده

اکنون کیسه آب گرم شما قابل استفاده است. شما می توانید از آن برای کاهش درد یا گرم کردن رختخواب خود استفاده کنید. اگر می خواهید از کیسه آب گرم برای کاهش درد استفاده کنید، آن را به مدت حداکثر 30 دقیقه بر روی محلی که درد می کند قرار دهید. استفاده بیش از این مدت باعث آسیب رسیدن به پوست می شود. اگر می خواهید از کیسه آب گرم برای گرم کردن رختخواب خود استفاده کنید می توانید آن را 30 دقیقه قبل از خوابیدن بر روی رختخواب خود و زیر پتو قرار دهید. زمانی که می خواهید بخوابید، کیسه آب گرم را خارج کرده و آن را در محل دیگری قرار دهید. خارج نکردن کیسه آب گرم هنگام خوابیدن می تواند باعث ترکیدن کیسه و سوختگی شما شود.

بیشتر بخوانید: فواید کیسه آب گرم چیست؟

8. گام آخر

بعد از این که از کیسه آب گرم استفاده کردید آب آن را خالی کنید و در جایی قرار دهید تا داخل آن خشک شود. زیرا آب درون کیسه راکد می ماند و محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می کند.


خرید ماساژور برقی بدن از برند امسیگ


 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید