همه چیز در مورد زانو درد

همه چیز در مورد زانو درد
برخی افراد زانو درد را از نشانه های پیری و کهولت سن می دانند . در صورتی که این فکر کاملاً غلط است .

در واقع زانو درد در هر سنی و به هر علتی ممکن است اتفاق بیفتد .همانطور که می دانید زانو مفصلی بین استخوان ساق پا و ران است مفصلی که باعث خم شدن پا می شود. زانو درد، دردی شدید و رایج است که بسیاری از افراد به ویژه ورزشکاران در طول زندگیشان دچار آن می شوند. از آنجاییکه زانو به طور مستقیم در راه رفتن و تحرک انسانها نقش مهم و اساسی دارد، درد آن ممکن است زندگی روزانه افراد را با اختلال مواجه کند. چرا که وظیفه اصلی زانو پشتیبانی از انجام حرکاتی مانند راه رفتن، دویدن، کوهنوردی، پریدن است. در ادامه قصد داریم نکات مهمی درباره علل بروز این درد و نحوه درمان آن را برایتان شرح دهیم . پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شایع ترین دلایل زانو درد

علت های رایج زانو درد مانند تمام دردهای دیگر بهتر است در اولین قدم به تشخیص علت بروز درد بپردازیم تا بتوانیم بهترین درمان را برای آن پیش بگیریم. در اینجا به چند علت اصلی و رایج زانو درد اشاره می کنیم : 1.رماتیسم 2.عفونت 3.پاره شدن رباط 4.پاره شدن مینیسگ

پزشکان ارتوپد زانو را به عنوان مفصلی که بیشترین احتمال آسیب دیدگی را دارد معرفی می کنند. در واقع بیشترین دلیل مراجعه به این پزشکان نیز همین درد است. اما برخی شرایط وجود دارند که احتمال بروز زانو درد را در افراد بیشتر می کنند . شرایطی مانند وزن زیاد ، انجام ورزش های سنگین ، آسیب دیدگی های قبلی و سن.


پیشنهاد امسیگ: خرید دستگاه رطوبت ساز یا بخور با ضمانت اصالت کالا


روش های درمان درد زانو

روش های خانگی از بین بردن درد زانو اما روش های خانگی توصیه شده ای هم برای کاهش درد زانو یا درمان این درد وجود دارند. که آنها را نام میبریم.

1. استراحت کردن: خوشبختانه اکثر مواقع زانو دردهای جزئی با استراحت کردن و حرکت ندادن زانو و همچنین اجتناب از ایستادن های زیاد ، برطرف می شود.

2. آب درمانی: همانطور که در طب سنتی هم اشاره شده است آب علاوه بر اینکه مایه حیات است خاصیت شفادهندگی نیز دارد برای درمان این بیماری با راه رفتن در آب طی یک دوره می توانید از شر این درد خلاص شوید.

3. استفاده از کیسه یخ: استفاده از کیسه یخ است بسیار کارآمد می باشد و می تواند تا حد زیادی درد را تسکین دهد. خبر خوبی که برای شما داریم این است که کمپانی امسیگ پیشرو در زمینه تجهیزات پزشکی در کنار دیگر کالاهای با کیفیت خود ، کیسه یخ نیز به مشتریان خود عرضه می کند. شما می توانید سری به قسمت محصولات همین سایت زده و از انواع کیسه های یخ این شرکت بازدید کنید.

4. کاهش وزن: وزن بالا باعث می شود زانوی شما فشار بیشتری را تحمل کرده و زودتر در معرض آسیب یا سائیدگی قرار گیرد. با پایین آوردن وزن علاوه بر تضمین سلامت جسمتان می توانید زانو درد را نیز کاهش دهید. برای بررسی روند کاهش وزن پیشنهاد می کنیم حتما از ترازو دیجیتال در خانه استفاده کنید.

5. استفاده از زانو بندهای طبی: یکی دیگر از راه های کاهش این درد استفاده از زانوبند های طبی می باشد که در اکثر داروخانه ها یافت می شود.

جمع بندی

در پایان به شما توصیه می کنیم اگر از این درد رنج میبرید هرچه زودتر به پزشک متخصص مراجعه کنید چرا که زانو درد ممکن است به مرور زمان وخیمتر شده و بقیه قسمت های بدن را نیز درگیر کند. با مراجعه به پزشک و تشخیص علت اصلی درد ، ممکن است یکی از روش ها مانند فیزیوتراپی، تجویز دارو، تزریق و جراحی برایتان درنظر گرفته شود.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید