روش‌های طلایی برای سحرخیز شدن

روش‌های طلایی برای سحرخیز شدن
سحر خیز باش تا کامروا شوی !

شاید شما هم شنیده باشید که بسیاری از افراد موفق در سراسر دنیا صبح زود از خواب بیدار می شوند. پس اگر بدنبال موفقیت در کسب و کار خود و یا بهبود سبک زندگیتان هستید بهتر است قبل از هر کاری اولین قدم را محکم بردارید. چرا که با سحرخیز بودن وقت بیشتری برای انجام کارهای خود دارید و ذهن شما آمادگی بیشتری برای تصمیمات مهم و کارهای دقیق دارد. اگر فکر می کنید در طول روز وقت کافی برای انجام کارهای مهم‌ ندارید یا اینکه هر روز کارهایتان را به روز بعد ، هفته بعد و ماه بعد موکول می کنید ، اگر صبح ها بی حوصله ، بی انرژی و کج خلق هستید ، اگر تمرکز کافی برای انجام کارهای روزانه خود ندارید ما برای شما یک راهکار ساده داریم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

در ابتدا لازم است بدانید ، سحر خیز شدن عادتی است که به مرور زمان اتفاق می افتد و مثل بسیاری از تغییرات در سبک زندگی ، باید کم کم و مرحله به مرحله حاصل شود.

فواید سحر خیز بودن

1. سحر خیز بودن ارتباط زیادی با کسب نمره های خوب دارد.

اگر شما دانشجو یا دانش آموز هستید باید بدانید تحقیقات نشان داده افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند نتایج بهتری در امتحانات خود کسب می کنند . البته این تنها دلیل موفقیت در آزمونها نیست اما سحرخیز بودن احتمال ایجاد یک روال ثابت در زندگیتان و همچنین خوردن یک صبحانه مفید را برای شما بیشتر می کند.

2. به شما در رژیم غذایی سالم کمک می کند.

خوردن صبحانه در ساعات اولیه روز یک رژیم غذایی مناسب و توصیه شده توسط متخصصان تغذیه است. به هیچ وجه نباید این وعده غذایی را از دست بدهید چرا که بدن به شدت نیازمند مواد مغذی و انرژی آن برای ادامه روز می باشد.


ترازوی دیجیتال برای مدیریت بهتر وزن


3. باعث افزایش بهره وری تان می شود.

در ساعات اولیه صبح عوامل کمتری برای پرت کردن حواس شما وجود دارد. بعد از یک خواب خوب مغز شما شارژ شده و آمادگی بیشتری برای کار کردن دارد . سحر خیز بودن برای برنامه ریزی و گرفتن تصمیمات مهم، مفید است. زود بیدار شدن ممکن است در ابتدا خیلی سخت و آزاردهنده باشد ولی به مرور که به آن عادت کنید احساس انرژی بیشتری برای کارهایتان دارید، انرژی که تا پایان روز با شما خواهد بود.

4. به سلامت ذهن و روان کمک می کند.

یکی از مهمترین آثار سحرخیزی ، تاثیر مثبت آن بر سلامت روان است. درواقع ساعات اولیه روز و کارهایی که در آن زمان انجام میدهید اغلب تعیین کننده حس و حال کل روز شما هستند. با سحرخیز شدن استرس خود را کاهش می دهید به این دلیل که دیگر نیاز نیست عجله ای برای انجام کارهایتان داشته باشید. در واقع مطالعات نشان می دهد صبح زود بیدار شدن باعث آرامش بیشتر ، مثبت اندیشی و تغییر درنگرش افراد به زندگی و دنیای پیرامونشان شده و رضایت بیشتری را برای آنها به ارمغان می آورد.


دستگاه بخور سرد برای کمک به آرامش


5. زمان بیشتری برای ورزش کردن

ورزش کردن در ابتدای روز بهترین روش آغاز آن است. البته هیچ اشکالی در ورزش عصرگاهی وجود ندارد اما انجام آن در صبح باعث می شود روزی شاداب و بدون خستگی را در محل کار یا جمع دوستانتان تجربه کنید . همچنین اگر شما هر روز برای بیدار شدن با خودتان کلنجار میروید ، ورزش بهترین انگیزه برای رسیدن به این هدف است. با ورزش صبحگاهی بدن شما سرشار از انرژی شده و برای بقیه روز آماده می شود.

6. کیفیت خواب شما را افزایش می دهد

سحر خیز بودن بهترین راه برای تنظیم ساعت خواب شماست چرا که به مرور باعث می شود شبها زودتر بخوابید و این چرخه ادامه پیدا کند. طبق اصول مهارتی خواب، مهم است که یک رویکرد مناسب برای بهبود کیفیت خواب خود ایجاد کنید، زیرا این امر به تنظیم "ساعت داخلی" بدن شما برای ایجاد یک روال ساده کمک می کند تا به وسیله آن بتوانید راحتتر از خواب بیدار شوید. پس درست زمانی که فکر میکنید با زیاد خوابیدن در روزهای تعطیل به خودتان کمک می کنید ، در واقع در حال آسیب رساندن به بدنتان (از طریق بر هم زدن تنظیم ساعت بدنتان) هستید. برای بهبود بخشیدن به کیفیت خوابتان می‌توانید از بالش‌های طبی نیز استفاده کنید.

7. به شما کمک می کند تا از سکوت اول صبح لذت ببرید

در اکثر اوقات صحبت از سکوت و آرامش ما را بیاد آرامش اول صبح می اندازد. با بیدار شدن زودتر از بقیه خانواده، میتوانید با آرامش بیشتر از این سکوت استفاده کرده و به کارهایتان برسید. اما این زمان آرام تنها به خانه محدود نمی شود. اگر برای کار به بیرون از خانه می روید ، می توانید ساعت ترافیک را دور بزنید و خیلی زود ، بدون استرس به محل کارتان برسید.

ترفندهای سحرخیز شدن

1. ساعت یا موبایل خود را در فاصله دورتری از محل خواب خودتان قراردهید تا مجبورتان کند از رختخواب خارج شوید.

2. اجازه بدهید نور آفتاب به داخل اتاق خوابتان بتابد.

3. هرگز ساعت خود را روی زنگ مجدد تنظیم نکنید.

4. برای یک صبحانه هیجان انگیز برنامه ریزی کنید. اگرچه بیدار شدن از خواب در اوایل ممکن است سخت باشد اما به مرور برایتان امری ساد ه و لذت بخش خواهد بود. برای شروع می توانید هر روز فقط 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و تاثیر آن را در بهبود کیفیت زندگی تان مشاهده کنید.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید