راهنمای انتخاب بهترین تشک برای کمر درد

راهنمای انتخاب بهترین تشک برای کمر درد
بهترین تشک برای خوابیدن کدام است ؟ یا چه تشکی برای من مناسب است؟ این سوالاتی است که اغلب ما در هنگام خرید تشک با آنها مواجه می شویم. اما اگر به کمر درد هم دچار باشیم حساسیت پاسخ به آنها بیشتر می شود. ولی نگران نباشید ما در این مقاله جواب درست را به شما خواهیم گفت. پس تا پایان همراه ما باشید.

کمر درد در هر سنی اتفاق می افتد. در واقع به طور متوسط حدود 80 درصد از انسان ها کمر درد را (هرچند به صورت خفیف) در طول زندگیشان تجربه می کنند. اما برای میلیونها نفر این درد مزمن و مادام العمر می باشد . این درد می تواند علت های گوناگونی نظیر : تصادف یا سقوط ، بلند کردن اجسام سنگین ، نشستن نادرست و... داشته باشد. اما تحقیقات نشان می دهد خوابیدن بر روی تشک نادرست یا قدیمی نیز ممکن است باعث ایجاد درد در کمر و یا حتی تشدید آن شود.
 

انواع تشک برای کمر درد

تشک های طبی که برای بهبود کمر درد مناسب است دارای انواع مختلفی بوده که در ادامه تعدادی از آن ها را معرفی خواهیم نمود.

تشک طبی اسفنجی

تشک های طبی اسفنجی در هنگامی که استفاده می شوند فرورفتگی ها کاملاً با ساختار بدن سازگار هستند. در نتیجه هنگام خوابیدن تشک فرم کلی بدن افراد را به خود می گیرند.

ساختار آن کاملاً اسفنجی و نرم بوده و بهترین کیفیت را دارد به همین دلیل خرید آن به افراد توصیه می گردد.

کمر درد و تشک طبی

تشک مموری فوم حافظه دار

از جدید ترین انواع تشک های طبی می توان به مموری فوم اشاره نمود که از ماده ای به نام ویسکو الاستیک تولید گردیده است. این تشک از جمله مزایایی که دارد این است که تمامی فشار های بدنی به صورت یکنواخت روی این تشک پخش می شود. در نتیجه افرا د می توانند متناسب با ساختار بدنی خود به راحتی روی تشک مموری فوم استراحت نمایند. برای سنجش دقیق وزن خود می توانید از ترازو دیجیتال استفاده کنید.

کسانی که مشکلات جدی ارتوپدی دارند می توانند از این تشک طبی استفاده کرده و از درد های مفصلی و عضلات بکاهند.

تشک با هسته لاتکس

این تشک ها بهترین گزینه برای کسانی هستند که  دارای درد های شدید دیسک کمر و سیاتیک هستند. زیرا که بافت این تشک بسیار نرم و شکل پذیر بوده و دردهای کمر را تا حد زیادی کاهش می دهند.

لاتکس ها به دو صورت در بازار موجود هستند. طبیعی و مصنوعی. قطعاً قیمت خرید تمامی تشک هایی که لاتکس طبیعی در آن ها به کار رفته است نسبت به لاتکس مصنوعی بیشتر بوده و کیفیت بالاتری دارند.

لاتکس تمامی مفاصل بدنی را در جایگاه مناسبی ثابت نگه داشته و اجازه می دهد که استخوان ها و عضلات حرکت زیادی نداشته باشد.

تشک های فنری منفصل پاکتی

این تشک ها را با فنر های جدا و تفکیک شده از هم تولید می کنند. داخل هر پاکت های جدا جدا مشاهده می شود تعدادی فنر قرار داده می شود.

تشک هایی با قابلیت تنظیم هوا

این تشک بهترین گزینه برای کسانی است که در صدد تنظیم هوا در تمامی بخش های تشک هستند. این کار به افراد اجاز می دهد که بر اساس شرایط جسمانی خود تنظیمات لازم را ایجاد نمایند.

علاوه بر این که می توان هوای این تشک ها را تنظیم نمود دمای داخلی تشک نیز قابلیت تنظیمات دارد. در نتیجه شما امکانات مختلفی برای تنظیمات این تشک طبی دارید.

تشک هیبرید

در تشک های هیبریدی دو نوع ماده به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه مزایای لاتکس و فوم در کنار هم باعث می شود که نتایج درمانی بهتری برای افراد ایجاد گردد.

به طور کلی باید گفت که ترکیب کردن ماده اولیه این تشک که لاتکس و فوم است در هزینه خرید آن اثر دارد. در نتیجه نسبت به سایر تشک ها هزینه بالاتری دارد.
 

پیشنهاد امسیگ: خرید تشک برقی برای بهبود آرتروز و دردهای عضلانی
 

ویژگی های تشک مناسب کمر درد

در این بخش تصمیم داریم که مهم ترین ویژگی هایی که یک تشک مناسب کمر درد باید داشته باشد را به شما معرفی نماییم. بهتر است که برای بهبود کمر دردتان هنگام خرید آن ها را مد نظر داشته باشید تا کمر درد شما با کاهش درد مشاهده گردد.

استحکام

ضروری است که تشک طبی دارای استحکام بالایی باشد. در واقع کیفیت متریال یک تشک طبی کمک می کند که مدت زمان طولانی دوام داشته و محکم باشد.

تشک مناسب کمر درد

هنگام خرید حتماً از فروشندگان بپرسید که آیا تشک مد نظر شما می تواند به بهبود کمر درد کمک کند. بسیاری از تشک های طبی طراحی و تولید آن ها برای افراد مبتلا به کمر درد انجام شده اند.

به همین دلیل هنگام خوابیدن روی آن ستون فقرات و استخوان کمر و اندام های تحتانی در بهترین حالت قرار می گیرند و از بروز درد جلوگیری به عمل می آید.

تشک مناسب برای کمردرد

نوع تشک و مواد به کار رفته

مواد اولیه ای که در تولید تشک های طبی به کار رفته اند تا حدودی با هم متفاوت هستند. در نتیجه نیاز است که به این مورد نیز توجه ویژه ای داشت و خرید هوشمندانه ای داشت.

حمایت کردن

تشک ها باید از تمامی اندام ها بدنی و استخوان ها و غضروف ها به طور کامل حمایت کند. در غیر این صورت نمی توان به درمان و کاهش درد ها امیدوار بود.

تشک مموری فوم یا تشک لاتکس

تشک فوم یا تشک لاتکس از جمله مواردی است که نسبت به تمامی انواع دیگر تشک ها دارای کیفیت تولید بالایی است. در نتیجه به افراد توصیه می شود که در هنگام خرید به مواد اولیه آن توجه ویژه ای داشته باشید.


خرید بالش طبی برای سلامت گردن


چه کسانی باید از تشک طبی برای کمر درد استفاده کنند؟

کسانی که کمر درد شدید دارند یا کسانی که دیسک کمر یا سیاتیک دارند نیاز است که با بهترین تشک های طبی روند بهبود را سرعت بخشند. از سوی دیگر اگر جزء کسانی هستید که نیاز دارید روی یک تشک طبی استاندارد بخوابید توصیه می کنیم که از یکی از انواع تشک های طبی استاندارد و با کیفیت استفاده نمایید.

جمع بندی

حال که اطلاعات کافی در مورد خرید یک تشک جدید را به دست آوردید. بد نیست که سری به قسمت محصولات همین سایت بزنید و از انواع تشک های کمپانی بزرگ امسیگ و مزایای استفاده از آنها مطلع شوید تا بتوانید با خیال راحت و بدون نگرانی تشک مناسب با شرایط خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید