ترازوی شخصی مکانیکی و دیجیتال

ترازوی شخصی مکانیکی و دیجیتال 

  • ترازو مکانیکی شخصی
    ترازو مکانیکی شخصی

    ویژگی های ترازوی مکانیکی :

    • عملکرد آن بدون باطری می باشد.
    • دارای پایه های غیرلغزنده می باشد.
    • دارای نمایشگر وزن آنالوگ می باشد.

    نکات مهم برای استفاده:

    • ترازو را در سطح صاف و هموار و سخت قرار دهید و هرگز آن را در سطح شیبدار و یا روی فرش قرار ندهید.
    • زیر ترازو جای سخت و محکم مثل کاشی، سنگ یا پارکت باشد و روی یک تکه قرار گیرد(چند تکه نباشد).
    • برای اندازه گیری دقیق تر آن را روی موکت قرار ندهید.
    • جهت حفظ تنظیمات کارخانه ای در صورت نیاز چرخ دنده ی پلاستیکی زیر ترازو را در حد کم به چپ و راست بچرخانید و از دسترس کودکان دور نگه دارید.
    • ترازو را با دستمال نم دار تمیز کنید و از فرو بردن ترازو در آب یا استفاده از مواد شیمیایی، پاک کننده یا شوینده جدا خودداری فرمایید.
    • جهت اطمینان از دقت اندازه گیری وزنتان ترازو را به آرامی جابجا کنید تا ضربه شدید وارد نشود.
  • ترازو دیجیتال شخصی
    ترازو دیجیتال شخصی

    نکات مهم درباره اندازه گیری وزن

    • برای اینکه خود را وزن کنید، بهتر است در ساعت مشخصی این کار را انجام دهید. البته بهترین زمان برای انجام این کار، صبح ناشتا است.
    • تعداد دفعاتی که خود را وزن می کنید، باید محدود باشد. زیرا استرس و اضطراب ناشی از وزن کردن، مانع از تنظیم یک برنامه غذایی منظم و اجرای آن می شود.
    • هرگز ذهن خود را مشغول به تغییرات و تحولات نکنید. فقط باید در این دوره آرامش خاطر داشته باشید و نسبت به کاهش وزن بی تفاوت باشید.
    • با هر ترازویی که در روز اول خود را وزن کردید، با همان ترازو خود را در طول آن دوره ی مورد نظرتان وزن کنید. زیرا ترازو های مختلف تا چند کیلوگرم باهم تفاوت دارند.
    • با هر لباسی که در روز اول خود را وزن کردید، با همان لباس همچنان این کار را انجام دهید. زیرا پوشش های مختلف ممکن است اختلافاتی را در مقدار اندازه گیری شده ایجاد کند.
    • مکان قرار دادن ترازو باید ثابت باشد که اختلاف نتیجه ای را موجب نشود.
    • برای اطمینان از صحیح کار کردن ترازوی خود ابتدا به تنهایی روی ترازو رفته و خود را وزن کنید، سپس این کار را با وجود یک وزنه با وزن مشخص انجام دهید، تا از درست بودن آن مطمئن شوید.
    • چند روز قبل و چند روز بعد از قاعدگی وزن بر اثر تجمع مایعات در بدن، بیشتر از مقدار واقعی است. لذا بهتر است در این دوره وزن خود را اندازه گیری نکنید.
    • بعد از یک مهمانی بزرگ و پر از ریخت و پاش غذایی از اندازه گیری وزن خود پرهیز کنید.
  • ترازو تشخیصی
    ترازو تشخیصی

    یکی از عادت های روزانه ی ما، اندازه گیری وزنمان است که می توانیم در جاهای مختلفی مانند خیابان، منزل یا باشگاه آن را انجام دهیم. ولی مساله این است که ترازوها دقت های مختلفی دارند و ما با توجه به نوع نیازمان می توانیم ترازوی مورد نظر خود را تهیه کنیم.

    به دلیل تفاوت دقت در ترازوها، ممکن است وزن های متفاوتی را با ترازوهای مختلف به دست آورید. اما توجه داشته باشید که این تفاوت در حد چند گرم است و اگر بیشتر باشد به دلیل خرابی ترازو رخ داده است.

    بهترین زمان برای اندازه گیری وزن:

    بهترین زمان، ابتدای صبح با معده ی خالی است تا وزن درست را به ما نشان دهد. در صورتی که می خواهید اختلاف وزن خور را در روزهای مختلف بطوردقیق ببینید می توانید آن را روزانه برای ساعات مشخص و ثابتی ثبت نمایید.

    محل قرار دادن ترازو کجاست؟

    ترازو را روی سطح تراز و محکمی قرار دهید و از قرار دادن آن روی فرش و موکت و یا پارکت های چوبی خودداری کنید. تا بتوانید به درستی وزن خود را اندازه بگیرید.

    نکاتی برای خرید ترازوی مناسب:

    1. ترازویی که می خواهید خریداری کنید متناسب با بیشینه ی وزن خودتان باشد تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نباشید.
    2. ترازو را از برند معتبر خریداری کنید.
  • ترازو دیجیتال چمدان
    ترازو دیجیتال چمدان

BMI چیست؟

BMI یا همان شاخص توده بدنی یکی از مقیاس های سلامتی است که نشان می دهد فرد کم لاغر یا متعادل و یا چاق است. اگر فردی در محدوده متعادل BMI نباشد یعنی چاق یا لاغر باشد، سلامتی آن فرد به طور قابل توجهی به خطر می افتد. مقادیر BMI مستقل از سن هستند و برای مردان و زنان مناسب می باشد.

BMI را می توان با ماشین حساب های مخصوص و یا با استفاده از فرمول آن به دست آورد.

فرمول BMI

وزن (کیلوگرم) / ارتفاع (متر) ۲

(وزن (پوند) * ۷۰۳) / ارتفاع (اینچ) ۲

فرمول اول برای وزن برحسب کیلوگرم و ارتفاع بر حسب متر و از فرمول دوم برای وزن بر حسب پوند و ارتفاع بر حسب اینچ می باشد. این فرمول در حدود ۱۵۰ سال پیش، توسط یک متخصص بلژیکی به نام Adolphe Quetelet توسعه داده شده است.

 مزایای حفظ وزن سالم

  • کاهش درد در مفاصل و ماهیچه ها
  • افزایش انرژی و توانایی برای انجام فعالیت های بیشتر
  • بهبود و تنظیم فشار خون و مایعات بدن
  • کاهش بار بر روی قلب و سیستم گردش خون
  • خواب بهتر
  • کاهش تری گلیسیرید و قند خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها

وزن بیش از حد باعث افزایش کارکرد قلب، فشار خون، میزان کلسترول خون و تری گلیسیرید می شود و سطح کلسترول HDL را کاهش می دهد. وزن بیش از حد همچنین می تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به دیابت شود.

تغییرات شیوه زندگی می تواند ۳ تا ۵ درصد از وزن شما را کاهش دهد. کاهش وزن باعث بهبود بالینی گلوکز خون، تری گلیسیرید، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ، کاهش فشار خون و بهبود کلسترول خون می شود.

Compare 0