بالش طبی

مقدمه

از نظر پزشکان و کارشناسان، بهترین روش خواب این است که در حالتی بخوابید که استخوان های گردن و ستون فقراتتان در یک راستا و به صورت یک خط افقی قرار گیرند. در این حالت به مهره های گردن و ستون فقرات فشاری وارد نمی شود و مانع از بروز مشکلاتی نظیر آرتروز گردن یا فاصله افتادن بین مهره ها می شود.

اگر سطح مهره های گردن پایین تر از ستون فقرات باشد، آرتروز گردن و افتادن فاصله بین مهره ها را در پی خواهد داشت.  و اگر مهره های گردن بالاتر از ستون فقرات فرد باشند مشکل خروپف، گردن درد و گودی کمر به همراه خواهد داشت.

زمانی که فردی از بالش طبی استفاده می کند، با توجه به میزان فشاری که از طرف سر به بالش وارد می شود، ارتفاع بالش کم می شود و به صورت هوشمند تا ارتفاع مناسب که در راستای ستون فقرات باشد پایین می آید. در این حالت فرد در حالت استاندارد خوابیدن قرار می گیرد. بالش هایی که از جنس ویسکو الاستیک هستند پس از این که فشار سر بر روی آنها نباشد به حالت اولیه خود بر میگردند.

 

نحوه شستشو بالش طبی

این نوع از بالش ها قابل شست و شو هستند و باید آن ها را با آب سرد بشویید یا در ماشین لباسشویی با آب سرد قرار دهید. اگر بالش طبی شما دارای کاور است، کافیست تنها کاور آن را بشویید. شستن بالش در آب گرم باعث می شود از طول عمر آن کاسته شود و خیلی زود خاصیت خود را از دست می دهد.

 

نحوه خوابیدن بر روی بالش طبی

سر شخص باید بر روی طرفی که ارتفاع بیشتری دارد، قرار بگیرد. ارتفاع مناسب با توجه به فشار سر و وضعیت خواب فرد متفاوت است. تفاوت سایز بزرگ و متوسط بالش تنها در ارتفاع بالش است و در طول و عرض آن تغییری نمی کند. البته مدل های مختلف بالش طبی سایز های متفاوتی دارند و در اندازه های بسیاری طراحی و ساخته شده اند. بالش های طبی با توجه به نوع کاربردشان سایزهای مختلف دارند.

 

بالش های مموری فوم و ویسکوالاستیک حساس به دما می باشند و در دماهای خیلی سرد، سفت می شوند.

 

در نهایت شما می توانید با خوابیدن بر روی بالش طبی خوابی آرام را تجربه کنید. از گردن درد و خروپف نیز جلوگیری می کنید و در طول روز استرس کمتری خواهید داشت.

 

راهنمایی از طریق تماس تلفنی در مورد بالش طبی
به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما