بایدها و نبایدها در مورد کیسه آب گرم

بایدها و نبایدها در مورد کیسه آب گرم
کیسه آب گرم کاربرد های زیادی در زندگی روزمره ما دارد. نحوه نگهداری و کار با این کیسه با توجه به کاربرد وسیع آن بسیار اهمیت دارد. در اینجا 10 سوال رایج در مورد کیسه آب گرم را معرفی کرده ایم.

1. آیا کیسه آب گرم ایمن است؟

بله، امروزه کیسه های آب گرم با استاندارد های روز دنیا ساخته می شوند و دارای محافظ هایی برای جلوگیری از سوختگی هستند. از طرفی کیسه آب گرم بدون برق است و این یک مزیت بزرگ و ایمنی بالایی را به طور 100 درصدی تضمین می کند. اگر باز هم نگران ایمنی کیسه آب گرم خود هستید، کیسه آب گرم خود را از نظر خرابی، سوراخ شدن و نشتی بررسی کنید تا از ایمنی آن مطمئن شوید.

2. گارانتی کیسه آب گرم به چه صورت است؟

هر نوع گارانتی برای کیسه آب گرم شامل نقص ها و ایرادات در تولید آن است و گارانتی آن شامل استفاده نادرست از کیسه آب گرم نمی شود. بنابراین از کیسه آب گرم خود به خوبی محافظت کنید و در رابطه با موارد هشدار دهنده در دفترچه راهنمای آن به خوبی مطالعه نمایید.

3. کیسه آب گرم را تا چه میزان باید پر از آب کرد؟

به دلایل امنیتی توصیه می شود که حداکثر دو سوم کیسه را پر از آب کنید. پر کردن بیش از این مقدار، خطر نشتی یا ترکیدن کیسه و در نتیجه سوختگی دارد.


مطالعه این مطلب را از دست ندهید: فواید کیسه آب گرم برای پریودی


4. از چه نوع آبی استفاده شود؟

از آب دوبار جوشیده شده ویا آب تصفیه شده بهتر است استفاده کنید. زیرا این نوع از آب ها املاح خیلی کمی دارند و باعث ایجاد رسوب در کیسه نمی شوند. بدین ترتیب طول عمر کیسه آب گرم شما نیز افزایش می یابد.

5. دمای مناسب آب برای کیسه آب گرم چقدر باید باشد؟

هر فردی دارای آستانه تحمل گرماست. بنابراین زمانی که می خواهید آب به درون کیسه آب گرم بریزید باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که داغی آن به پوست آسیب نرساند از طرفی به حدی باشد که گرمای لذت بخشی را به همراه داشته باشد. نه خیلی داغ باشد و نه سرد.

6. آیا می توان از کیسه آب گرم بدون پوشش استفاده کرد؟

پزشکان به شدت توصیه می کنند که از کیسه آب گرم همراه با پوشش استفاده کنید. این کار چند دلیل دارد : استفاده از کیسه آب گرم همراه با پوشش مانع از سوختگی پوست در استفاده طولانی مدت از کیسه می شود. در صورتی که به هر دلیل مشکلی در کیسه آب گرم به وجود بیاید و نشتی داشته باشد، پوشش کیسه مانع از تماس مستقیم آب داغ با پوست شده و سوختگی ایجاد نمی کند. استفاده از کیسه آب گرم همراه با پوشش گرمای لذت بخش تری به همراه خواهد داشت زیرا پوشش کیسه، گرما را در سطح تماس پوست به طور متوسط پخش می کند.

7. آیا می توان کیسه آب گرم را شست؟

بله، اکثر کیسه های آب گرم و پوشش های آنان را به راحتی می توانید شست وشو دهید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که باید از مواد شوینده خفیف استفاده کنید. البته می توانید به جای شستن کیسه آب گرم آن را با اسفنج مرطوب نیز تمیز نمایید.

8. طول عمر کیسه های آب گرم چه مدت است؟

در اکثر مدل های کیسه آب گرم طول عمر مفید 2 سال است. پس از آن پلاستیک کیسه کم کم خراب شده و خاصیت خود را از دست می دهد. بنابراین توصیه می شود پس از گذشت این مدت کیسه آب گرم خود را جایگزین کنید. البته طول عمر کیسه آب گرم با توجه به نحوه نگهداری و استفاده شما نیز می تواند متفاوت باشد.

9. چگونه باید از کیسه آب گرم نگهداری کرد؟

هنگامی که از کیسه آب گرم استفاده نمی کنید، آب بطری را به طور کامل تخلیه کنید و پروب آن را نیز بردارید. آن را در مکانی که دور از نور مستقیم خورشید و گرما باشد مانند کشو یا کمد قرار دهید. اما توجه کنید که به دلیل جنس کیسه آب گرم باید دور از گرما و وسایل گرمایشی مانند اجاق گاز و رادیاتور باشد. از طرفی از قرار دادن کیسه آب گرم در مکان هایی نزدیک مواد شیمیایی و شوینده اجتناب کنید. بهتر است برای راحتی کار در نگهداری، این نکات را هنگام خرید کیسه آب گرم در نظر بگیرید.

10. نکات ایمنی

از نشستن بر روی کیسه آب گرم، قرار دادن آن در بالای سر و یا فشار آوردن بیش از حد به کیسه آب گرم پرهیز کنید. بیش از 20 دقیقه مداوم کیسه را بر روی یک ناحیه از بدن خود نگذارید. استفاده از کیسه آب گرم برای نوزادان زیر 36 ماه و یا کودکان حساس توصیه نمی شود. اگر شما از آلرژی لاتکس رنج می برید، نباید از کیسه آب گرم پلاستیکی استفاده نمایید.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید