مراقبت استفاده از کیسه آب گرم

مراقبت استفاده از کیسه آب گرم
چه نوع کیسه آب گرمی مناسب است؟

 کیسه های آب گرم برای گرم کردن تخت خواب شما در شب های سرد زمستان یا برطرف کردن دردهای ناشی از گرفتگی عضلات بسیار مفید بوده و برای سلامتی نیز ضرروی می باشند.

انواع کیسه آب گرم

شما می توانید کیسه های آب گرم را در دو نوع فلزی و پلاستیکی خریداری نمایید، اما استفاده از کیسه های پلاستیکی به دلیل نرم و انعطاف پذیر بودن و استفاده راحت تر بیشتر توصیه می شوند.

مراقبت ها هنگام استفاده از کیسه آب گرم

  1. کیسه آب گرم را نباید از آب با دمای جوش پر کنید. زیرا در صورت نشت آب درون کیسه به بیرون، دچار سوختگی شدید می شوید.
  2.  بیشتر از دو سوم کیسه را نیز نباید از آب پر کنید. زیرا ممکن است کیسه آب گرم بترکد.
  3. از کیسه آب گرم تا جایی که ممکن است همراه با کاور استفاده نمایید. این کار هم آب درون کیسه را مدت زمان بیشتری گرم نگه میدارد و هم مانع از سوختن پوست شما می شود.
  4. هیچوقت آب در حال جوش را به درون کیسه آب گرم نریزید و حتما قبل از استفاده از کیسه آب گرم، آن را از نظر نداشتن هر گونه سوراخ و نشتی بررسی نمایید.
  5. حداکثر هر 2 سال یک بار کیسه آب گرم خود را با یک کیسه نو جایگزین نمایید.

بیشتر بخوانید: مزایای کیسه آب گرم برای پریودی

مشکلات رایج کیسه آب گرم

یکی از مشکلاتی که معمولا مصرف کنندگان را ناراحت می کند، بوی پلاستیک کیسه آب گرم است که در کیسه های از جنس PVC این بو به حداقل میزان ممکن خود رسیده است. از مشکلات دیگری که در هنگام استفاده از کیسه آب گرم وجود دارد عدم آگاهی از دمای آب و حداکثر میزان آب درون کیسه است. با این که کیسه آب گرم یکی از کم خطرترین وسایل گرمایشی است اما باز هم در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی مربوط به آن ممکن است مشکلاتی برای شما به دنبال داشته باشد.

کیسه آب گرم را از کجا می توان تهیه کرد؟

شما می توانید کیسه آب گرم را از فروشگاه های نزدیکتان و یا داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین مجاز خریداری نمایید. قبل از خرید از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید