بهداشت پوست

بهداشت پوست

1. قانون طلایی

مطمئن شوید که همیشه (تکرار میکنم همیشه) آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید. پوست نیاز دارد تا در طول شب نفس بکشد و آرایش از نفس کشیدن آن جلوگیری میکند. اگر منافذ پوست خود را با آرایش در طول شب، بسته نگه دارید، موجب ایجاد لکه و جوش های سر سیاه می شود. اگر مواد پاک کننده آرایش با خود ندارید اصلا مهم نیست با آرایش نخوابید، یک قطعه پنبه را به روغن زیتون به خوبی آغشته کنید و سپس آن را به آرامی روی پوست خود بکشید تا از شر همه ی آرایش ها و کثیفی ها خلاص شوید.

2. پوست و آفتاب

از ضد آفتاب هایی با sfp حداقل 15 استفاده کنید که جلوی اشعه های UVA وهم UVB را بگیر. از آنجایی که ما یک عمر تمام در معرض نور آفتاب قرار گرفتن چین و چروک روی پوست ما می اندازد.         مطمن شوید که کرم ضد آفتاب شما دارای ورچسب noncomedogenic یا noncomedogenicباشد که به معنای آن است که این ضد آفتاب جلوی منافذ پوست را نمی گیرد.

در ضمن زمانی که هوا سرد یا به ویژه ابری است ضد آفتاب را ابدا فراموش نکنید.

3. شما همان چیزی هستید که می خورید

مراقب رژیم غذاییتان هم باشید. میوه تازه و سبزیجات و مقدار کافی ویتامین فراموش نشود. رژیمی که ویتامین C زیادی داشته باشد و چربی های مضر آن کمتر باشد، می تواند پوستی بسیار درخشان ایجاد کند. غذا های کم شکر یا کم شیرین، میزان انسولین خون را پایین نگه می دارد و به سلول ها اجازه می دهد که تعادلی سالم را نگاه دارند.

4. عرق خود را در آورید

به طور منظم ورزش کنید. دویدن، قدم زدن و یوگا به یدن شما چرخش خون مورد نیاز را می رساند و روند سم زدایی کل بدنتان از جمله پوستتان را سریع تر می کند. مطمن باشید بعد از مدتی ورزش تغییر را روی پوست صورتتان احساس خواهید کرد. بعد از ورزش بهداشت پوست را فراموش نکنید. بعد از انجام عمل شستشو می توانید روغن شیا یا روغن زیتون روی پوستتان بمالید تا پوست خود را مرطوب سازید.

5.خواب و زیبایی

سعی کنید هر شب 8 ساعت بخوابید. اگر به اندازه کافی نخوابید پوست شما نیز مانند شما خسته می شود. شما همچنین می توانید دو یا سه بار در هفته عسل هم روی پوست خود بگذارید تا پوستتان با طراوت شود آسیب های آن درمان شود. خوب است قبل از خواب صورت خود را بشویید و مرطوب کنید.

برای پوست های خشک هم بهتر است از مرطوب کننده های ملایم تر استفاده کنید که الکل کمتری دارند

تاثیرات خواب بروی پوست

6. H2O به داد پوستتان می رسد

حتما به اندازه کافی آب بنوشید و هر روز مقدار زیادی آب بنوشید. حد اقل 8 لیوان بنوشید. میوه هایی که آب زیادی دارند هم می توانند موثر یاشند مثل هندوانه، خیار، توت فرنگی، پرتغال و... یکی از پزشکان پیشنهاد میکند از یک بطری با رنگ آبی روشن آب بنوشید تا حس تازگی، خنکی و شادابی به شما دهد.

خوردن گلاب هم مفید است و در هنگام صبح پف دور چشم شمارا کاهش می دهد و آب پوست شما را تامین میکند.

7. با آکنه خداحافظی کنید

سه بار در روز صورت خود را با آب ولرم بشویید و خیلی آرام پوست را با حرکات چرخشی ماساژ دهید. پکیج های پوستی که شامل multani mittiمی شوند نیز می توانند بسیار عالی عمل کنند. بعد از شستشو به آرامی(تکرار میکنم به آرامی) لوسیون را به صورت خود بمالید، بهتر است لوسیون شامل بنزوئیل پراکسید باشد، این ماده خاصیت ضد باکتریای خیلی قوی دارد و می تواند تاثیر خوبی داشته باشد. در ضمن هرگز جوش ها را نترکانید، این کار هر چقدر هم که تمیز انجام شود موجب پخش شدن باکتری ها و ایجاد سرخی، ورم، خارش و حتی جوش های بیشتر می شود.

اگر احساس می کنید که در نقطه ازصورتتان قرار است جوش در بیاید، تنها آن نقطه را با گلاب تمیز کنید و یک عدد چای کیسه ای خیس و خنک را ده دقیقه روی آن بگذارید. اگر عینک و یا عینک دودی استفاده میکنید مطمئن شوید که آن را به خوبی تمیز میکنید تا موجب بسته شدن منافذ نشود.

8. دوری از استرس

کمی برای خود وقت بگذارید و سعی کنید از استرس فرار کنید. زما نی که استرس دارید بدن شما اقدام به تولید هورمونی به نام کورتیزول میکند که این هورمون مستقیما پوست را چرب تر می کند.

حتما تکنیک های مبارزه با استرس را یاد بگیرید، مثل ورزش، تنفس، یوگا یا مدیتیشن. هرچه بیشتر مدیتیت کنید بیشتر می درخشید.

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما