ترازو هوشمند و کاربردهای آن

ترازو هوشمند و کاربردهای آن
امروزه نوع جدیدتری از ترازوهای دیجیتال در بازار عرضه شده اند که قابلیت اندازه گیری ترکیبات بدن مانند ماهیچه، توده استخوان، آب بدن و ... را دارند.

بدن انسان همانند رساناها قابلیت عبور جریان الکتریکی را از خود دارد که بخش های مختلف بدن این قابلیت را با میزان و شدت متفاوتی دارا هستند. مثلا عضلات بدن دارای آب بیشتری می باشند، لذا در مقابل با چربی ها رسانای بهتری هستند. بدین ترتیب افرادی که عضلات بیشتری دارند در برابر الکتریسیته رساناتر می باشند.

ترازوی هوشمند چیست؟

در پاسخ به این سوال که ترازوی هوشمند چیست باید گفت؛ به انواعی از ترازوها گفته می شود که سیستم آن ها الکترونیکی بوده و امکانات آن ها فراتر از اندازه گیری ساده وزن است.

بنابراین با ترازوهای هوشمند می توانید اطلاعات تکمیلی را در خصوص ترکیبات بدنی از جمله چربی های اشباع شده در بدن یا توده عضلانی و ... بدست آورید.

کاربردهای ترازو هوشمند

از جمله کاربردهایی که ترازوهای هوشمند دارند بررسی مواردی از خصوصیات بدنی است که مهم ترین آن ها موارد زیر هستند:

  • اندازه گیری وزن
  • بررسی حجم آب بدن
  • ارزیابی توده عضلانی
  • ارزیابی استخوان
  • سنجش میزان چربی
  • ترازو اندازه گیری ترکیبات بدن
  • و...

نحوه عملکرد ترازو هوشمند

طرز کار ترازو هوشمند این است؛ زمانی که شما روی ترازو می ایستید علاوه بر این که وزن بدنی شما مورد بررسی خواهد بود، سایر اطلاعات مرتبط با جسم شما نیز مورد ارزیابی خواهند بود. سنسور های ترازو هوشمند به قدری دقیق است و حساسیت بالایی دارد که به راحتی می تواند تمامی اطلاعات شما را در خصوص وزن، استخوان ها و عضلاتی و چربی در اختیارتان قرار دهد.

در نتیجه شما با اطلاعاتی که دریافت می کنید برنامه های دقیقی را در جهت کاهش وزن و ایجاد وزن متعادل با شرایط جسمانی مناسب خواهید داشت.

مزایای ترازو هوشمند

ترازوهای هوشمند دارای مزایای بسیاری هستند که مهم ترین آن ها موارد زیر هستند:

نتایج دقیق و مورد اطمینان

به دلیل این که سنسور های موجود در این ترازو های دیجیتال بسیار دقیق هستند تمامی اطلاعاتی که به شما ارائه می کنند قابل اعتماد خواهند بود. در نتیجه شما براساس اطلاعات دریافت شده می توانید در خصوص تعادل یا عدم تعادل شرایط وزنی خود آگاه شوید. طبیعی است که بهترین ترازوی هوشمند باید دقت بالایی داشته باشد تا بتوانیم بر اساس نتایج نشان داده شده برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

کاربری ساده

نحوه کاربرد ترازوهای دیجیتال به طوری طراحی شده اند که همه افراد با هر میزان سواد و توانایی بتوانند آن ها را به کار گرفته و از امکانات شان بهره مند گردند.

در نتیجه روند به کار گیری آن ها دارای پیچیدگی هایی نخواهد بود که افراد نسبت به آن ها دلسرد شده و سایر دستگاه ها را مورد استفاده قرار دهند.

خرید ترازو دیجیتال باید به نحوه کاربری ساده آن توجه داشته و تمامی نکات مرتبط با نحوه استفاده از دستگاه را مد نظر داشته باشید.

دوام و ماندگاری و کیفیت بالای دستگاه

خوش بختانه طراحی هایی که روی این دستگاه ها انجام شده است، می توانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. خوش بختانه دستگاه ها از باکیفیت ترین انواع مواد اولیه تولید شده اند و مدت زمان طولانی عوامل مختلف تاثیری در کاهش کیفیت ظاهری و کاربری نخواهد داشت.

سرعت زمان اندازه گیری

سرعت اندازه گیری ترازوهای هوشمند بسیار بالا است. به همین دلیل در کوتاه ترین زمان می توانید اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید و معطل ارزیابی دستگاه نخواهید بود.

معایب ترازوی هوشمند

ترازوهای هوشمند نیز همچون بسیاری از دستگاه های دیگر می توانند با نقاط ضعفی همراه باشند. به همین دلیل آگاهی از آن ها می تواند نگاه درستی برای ما ایجاد نماید.

مثلا ممکن است که در اثر ضربه یا رطوبت از کار افتاده و در ارائه نتایج با مشکلاتی مواجه شوند.

نکاتی که باید در انتخاب ترازو هوشمند در نظر بگیرید

توصیه می کنیم به تمامی امکاناتی که دستگاه ترازو هوشمند دارد توجه داشته باشید. بسیاری از کسانی که در هنگام خرید یک ترازو هوشمند به فروشگاه های مختلف می روند توجهی به امکانات ندارند. در نتیجه نمی توانند به هدف خود دست پیدا کنند.

از سوی دیگر نیز به کیفیت متریال ساخت یک ترازو هوشمند نیز باید توجه داشت. تمامی عناصری که در تولید ترازوها به کار گرفته می شوند نیاز است که دارای کیفیت بالایی باشند. در غیر این صورت مدت زمان دوام و ماندگاری آن ها کوتاه خواهد بود و در کمترین زمان دستگاه کاربری خود را از دست می دهند.

از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید ترازو هوشمند در نظر داشته باشید قیمت آن بر حسب امکاناتی است که در اختیارتان قرار می دهد. بسیاری از ترازوهایی که در بازار وجود دارند نیاز است که قیمت خرید مصرف کننده متناسب با امکانات آن ها باشد. در غیر این صورت نمی توان امیدوار بود که برای مشتریان مقرون به صرفه باشد.

بهترین مدل های ترازو هوشمند

بهترین مدل ترازو هوشمند دارای ویژگی هایی است که باید در کنار هم به آن ها توجه داشت. تعدادی از بهترین دستگاه‌هایی که برند امسیگ تولید نموده اند موارد زیر هستند:

ترازوی تشخیصی لمسی امسیگ مدل BD52

این دستگاه تشخیصی امکان آن را دارد که میزان آب و چربی و استخوان و عضلات بدن انسان را ارزیابی کند.

ترازوی تشخیصی لمسی امسیگ مدل BD54

دکمه های این ترازو لمسی بوده و با شیشه ای ایمن و با مقاومت بالا تولید شده است. محصولات و کالاها را تا 180 گیلو گرم می توانند روی این ترازو ارزیابی کنند.

ترازوی تشخیصی لمسی امسیگ مدل BD56

ترازو تشخیصی لمسی سیستم خاموشی خودکار دارد به علاوه اینکه دارای دقت اندازه گیری 100 گرم است. ابعاد این دستگاه 30 سانتی متر در 30سانتی متر است.

این ترازو را تا حد اکثر 150 کیلو می توان برای ارزیابی وزن مورد استفاده قرار داد. نوع نمایشگر این دستگاه نیز  LCD است. این دستگاه به دلیل این که دارای نور سیستم است در شب ها نیز قابل استفاده خواهد بود.

 ترازوی دیجیتال برهیل HS53

سیستم خاموشی خودکار این دستگاه کمک می کند که در شرایطی که اندازه گیری وزن انجام نمی شود دستگاه خاموش گردد و در مصرف انرژی باطری صرفه جویی شود.

خرید ترازو تشخیصی یا خرید ترازو آشپزخانه از مهم ترین خریدهایی است که به شما توصیه می کنیم در هنگام خرید به تمام نکات مهم مرتبط با آن ها توجه داشته باشید تا خریدی موفق داشته باشید.

روش عملکرد ترازو هوشمند

روش عملکرد روش عملکرد این ترازوها بدین صورت است که زمانی که بر روی ترازو می ایستید، از طریق کف پا امواجی را به بدن ارسال می کند. آنگاه مقاومت بدن را در برابر این امواج بررسی می کند. هرچه مقاومت اندازه گیری شده بیشتر باشد، نشان دهنده ی چربی زیاد در بدن می باشد، بدین ترتیب به ما مقادیر چربی، استخوان و ... را نشان می دهد.

مواردی که باعث می شود عملکرد ترازو دقیق نباشد

1. کم آبی و یا پرآبی بدن

بدین صورت که هرچه آب بدن بیشتر باشد، رسانایی الکتریکی نیز افزایش می یابد.

2. پوست مرده در کف پا

وجود پوست مرده در کف پا نیز باعث می شود که کف پا بصورت عایق عمل کند و رسانایی الکتریکی کاهش یابد.

3. عدم توجه به شاخص سن و جنسیت (البته این مشکل در تمامی ترازوها وجود ندارد)

 از آنجایی که به جنسیت افراد توجهی ندارد لذا ممکن است در برخی موارد میزان تجمع چربی را متعادل نشان دهد، در حالی که اینطور نباشد. این مسئله برای سلامتیمان تاثیرات بدی دارد. البته در برخی از سری های جدیدتر می توانید سن و جنسیت را پیش از اندازه گیری در آن ثبت نمایید تا آنها را به عنوان ملاکی جهت اندازه گیری قرار دهد.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید