روش انجام ماساژ بدن

ماساژ بدن یک روش فوق العاده برای از بین بردن هرگونه درد و استرس از بدن است.

برای شروع ماساژ، بهتر است از پاها شروع کنیم. که از طریق ایجاد فشار و حرکات دایره ای که در مقالات پیشین گفته شد، می توانیم این کار را انجام دهیم.

 

طریقه ی انجام ماساژ بدن

 

  1. ایجاد یک فضای آرامش بخش

  • برای انجام ماساژ ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که فضایی که در آن ماساژ را انجام می دهید، آرام باشد تا شخص دریافت کننده ی ماساژ از انجام آن لذت ببرد.
  • اطمینان حاصل کنید که شخص در جایی راحت دراز بکشد. مانند: تخت، فرش نرم یا میز ماساژ مناسب و ... .
  • فضای مورد نظر باید گرم باشد تا شخص دریافت کننده ی ماساژ احساس سرما و ناراحتی نکند.
  • از عطرهای آرامش بخش مانند اسطوخدوس و ... استفاده کنید.
  • موسیقی های آرامش بخش مانند: صدای طبیعت و ... را پخش کنید.

 

  1. روشن کردن نور فضای انجام ماساژ با اندازه ی مناسب

  • برای این کار می توانید از شمع استفاده کنید و با استفاده از آن باعث ایجاد یک فضای دل انگیز شوید.
  • با روشن کردن فضا با نور مناسب می توانید باعث شوید که در پایان ماساژ، شخص دریافت کننده ی ماساژ به دلیل آرامش ناشی از ماساژ و نور محیط به خواب فرو رود.

 

  1. استفاده از روغن ماساژ

  • با استفاده از روغن ماساژ می توانید به راحتی و بدون ایجاد درد بر روی پوست شخص دریافت کننده ی ماساژ، ماساژ را انجام دهید.
  • در انتخاب روغن ماساژ بسیار دقت کنید و از روغن های شیمیایی به دلیل جذب روغن به پوست و مشکلات ناشی از آن، استفاده نکنید.
  • قبل از انجام ماساژ، ابتدا شخص ماساژ دهنده دستان و روغن ماساژ را گرم کند.

 

  1. استفاده از حوله های تمیز

  • سطحی را که شخص دریافت کننده ی ماساژ در آنجا دراز می کشد را با استفاده از حوله های تمیز بپوشانید.
  • همچنین می توانید با استفاده از آن دست خود را از روغن اضافی که برای انجام ماساژ، در دستانتان باقی مانده است، پاک کنید.

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما