روش انجام ماساژ بدن

روش انجام ماساژ بدن

ماساژ بدن یک روش فوق العاده برای از بین بردن هرگونه درد و استرس از بدن است.

برای شروع ماساژ، بهتر است از پاها شروع کنیم. که از طریق ایجاد فشار و حرکات دایره ای که در مقالات پیشین گفته شد، می توانیم این کار را انجام دهیم.

 

طریقه ی انجام ماساژ بدن

 

  1. ایجاد یک فضای آرامش بخش

  • برای انجام ماساژ ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که فضایی که در آن ماساژ را انجام می دهید، آرام باشد تا شخص دریافت کننده ی ماساژ از انجام آن لذت ببرد.
  • اطمینان حاصل کنید که شخص در جایی راحت دراز بکشد. مانند: تخت، فرش نرم یا میز ماساژ مناسب و ... .
  • فضای مورد نظر باید گرم باشد تا شخص دریافت کننده ی ماساژ احساس سرما و ناراحتی نکند.
  • از عطرهای آرامش بخش مانند اسطوخدوس و ... استفاده کنید.
  • موسیقی های آرامش بخش مانند: صدای طبیعت و ... را پخش کنید.

 

  1. روشن کردن نور فضای انجام ماساژ با اندازه ی مناسب

  • برای این کار می توانید از شمع استفاده کنید و با استفاده از آن باعث ایجاد یک فضای دل انگیز شوید.
  • با روشن کردن فضا با نور مناسب می توانید باعث شوید که در پایان ماساژ، شخص دریافت کننده ی ماساژ به دلیل آرامش ناشی از ماساژ و نور محیط به خواب فرو رود.

 

  1. استفاده از روغن ماساژ

  • با استفاده از روغن ماساژ می توانید به راحتی و بدون ایجاد درد بر روی پوست شخص دریافت کننده ی ماساژ، ماساژ را انجام دهید.
  • در انتخاب روغن ماساژ بسیار دقت کنید و از روغن های شیمیایی به دلیل جذب روغن به پوست و مشکلات ناشی از آن، استفاده نکنید.
  • قبل از انجام ماساژ، ابتدا شخص ماساژ دهنده دستان و روغن ماساژ را گرم کند.

 

  1. استفاده از حوله های تمیز

  • سطحی را که شخص دریافت کننده ی ماساژ در آنجا دراز می کشد را با استفاده از حوله های تمیز بپوشانید.
  • همچنین می توانید با استفاده از آن دست خود را از روغن اضافی که برای انجام ماساژ، در دستانتان باقی مانده است، پاک کنید.

 

دیدگاه شما

سامانه امنیتی
برای ارسال فرم، لطفاً سوال را پاسخ دهید.
13 + 6 =

سوال را پاسخ دهید، برای مثال
3 + 1 = 4