آموزش ماساژ صورت

آموزش ماساژ صورت
ماساژ صورت بصورت حرکات دایره ای کوچک و اعمال فشار (البته به صورت ملایم و آهسته) به نقاط مختلف صورت انجام می گیرد. البته توجه کنید که در حین انجام ماساژ نباید پوست صورت به طرف پایین کشیده شوند و باید این حرکات به طرف بالا باشند. به عنوان مثال به دو طرف گوشه های دهان، گوشه های داخلی چشم، پیشانی و ... می توان اشاره کرد. چه زمانی نباید ماساژ صورت را انجام دهیم؟

فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت دارای مزایای بسیاری در زمینه کاهش انواع چین و چروک هایی است که در بخش های مختلف پوست ایجاد می گردد. این ماساژ ها کمک می کنند که پوست دارای تنفس شده و جریان خون در لایه های پوستی به درستی اتفاق بیفتد. در نتیجه کلاژن سازی انجام شده و پوست افراد صاف تر و شفاف تر می شود.

اطراف چشم و در اطراف لب های انسان ها در گذر زمان خطوطی ایجاد می گردد که در نهایت به افتادگی و پیر شدن پوست می انجامد. در نتیجه نیاز است که با تکنیک هایی به کاهش روند پیر شدن پوست کمک کنند.

البته باید توجه داشته باشید که طریقه ماساژ صورت یا طرز ماساژ صورت به درستی انجام گردد تا نتایج متناسبی در پی داشته باشید. در بسیاری از مراکز آموزش ماساژ صورت انجام می شود تا نحوه ماساژ صورت را به افراد علاقه مند به فعالیت های مراقبتی پوستی به صورت دقیق این کار را انجام دهند.

از مهم ترین مزایای دیگر ماساژ صورت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش حالت های استرسی و اظطرابی و ایجاد آرامش روانی
  • بهبود عضلات پوستی و رفع افتادگی آن ها
  • رفع حالت خستگی و افتادگی صورت و ایجاد حالت شادابی
  • از بین رفتن افتادگی ها و شل شدگی پوست

روش انجام ماساژ صورت باید به شکلی باشد که پوست را به سمت بیرون صورت هدایت نمایید. در واقع هر نوع ماساژی نمی تواند در کاهش شلی و رفع افتادگی نقش داشته باشد.

تکنیک های ماساژ دادن صورت از اهمیت بالایی برخوردار است و حرکات انگشتان باید به صورت تخصصی طراحی و اجرا گردد.

بیشتر بخوانید: بهترین ماساژور صورت

انواع ماساژ صورت

ماساژ صورت دارای انواعی هستند که هر کدام از آن ها می تواند دارای مزایا و نتایج مثبت مخصوص به خود باشند. از جمله:

ماساژ صورت سوئدی

ماساژ سوئدی از انواع ماساژ های صورت است که حرکات انگشتان روی عضلات صورت مدت زمان طولانی فشار و اصطحکاک ایجاد می کند. در نتیجه ضربه ها و تحریک هایی که روی عضلات صورت انجام می گردد فشار بیشتری داشته و روی کاهش حجم بالایی از انقباضات و عضلات اثر بخش خواهد بود.

در این نوع ماساژ با کف دست فشار ها و ضربه ها روی بدن و عضلات صورت انجام خواهد شد.

انواع ماساژ صورت

ماساژ صورت شیاتسو

ماساژ شیاتسو در دسته انواع ماساژ درمانی چینی قرار می گیرد که تمامی حرکات دست و انگشتان روی بخش های خاصی از بدن انجام می پذیرد. در واقع نقاط خاصی از بدن که چاکراها محسوب می شوند، این حرکات انجام خواهد شد. در نتیجه اثرات آن در سایر بخش های عضلات بدنی و صورت نیز آشکار می گردد.

خوشبختانه این حرکات انگشتان ماساژ فشاری را ایجاد می کند و تا حد زیادی در کاهش چین و چروک های پوستی اثر بخشی خود را نشان می دهد. افراد در ماساژ فشاری رضایت بیشتری از خود نشان می دهند.

لوازم مورد نیاز ماساژ دادن صورت

برای این که روند ماساژ صورت با موفقیت بیشتری پیش رود و نتایج بهتری همراه باشد نیاز است که از یکسری لوازم به عنوان کمکی استفاده نماییم.

برای مثال دستگاه بخور صورت از جمله لوازمی است که به شما کمک می کند بتوانید بافت پوست را برای انجام ماساژ ها مهیا کنید. علاوه بر آن، این که می توانید از انواع روغن های گیاهی برای بهبود سرعت حرکت دست ها و انگشتان استفاده نمایید.

دستگاه بخور با ایجاد رطوبت باعث می شود که پوست مرطوب شود و تحریک عضلات بهتر انجام پذیرد. تمامی این موارد در نتایج نهایی آشکار خواهد شد.  

مراحل ماساژ دادن صورت

در ابتدا صورت را با پاک کننده های استاندارد و بهداشتی شستشو دهید سپس با بهترین مرطوب کننده ها یا دستگاه های بخور صورت را مرطوب کنید. در ادامه با تکنیک های ماساژ مختلف می توانید روند ماساژ را شروع کنید.

پیشنهاد می شود که از ابتدا با حرکات ساده تر و با فشار کمتر ماساژ دهید سپس حرکات عمقی تر ایجاد نمایید.

در مقاله "انواع ماساژ بدن" هم می توانید روش های مختلف ماساژ بدن را بیاموزید.

نحوه ماساژ صورت برای روشن سازی پوست

برای اینکه پوست بافت روشنی پیدا کند نیاز است که کلاژن مناسبی تولید گردد. یکی از راه های تحریک پوست برای کلاژن سازی این است که از انواع کرم ها و سرم های پوستی استفاده کنید. هر چقدر که این محصولات بیشتر جذب پوست شوند شاهد افزایش کلاژن سازی و درنهایت روشن شدن پوست هستیم.

برای اینکه میزان جذب محصولات بهداشتی افزایش پیدا کند پیشنهاد می کنیم که از انواع تکنیک های ماساژ صورت بهره ببرید. در واقع ماساژ صورت به شما کمک می کند که کرم ها سریع تر وارد بافت پوست صورت گردد.

ماساژ صورت برای لیفت پوست

ماساژ صورت اگر به شکل اصولی و در جهت استاندارد پوست انجام شود باعث لیفت شدن صورت و از بین رفتن چین و چروک های پوستی می گردد.

ماساژ صورت برای رفع خستگی

ماساژ صورت برای ایجاد حالت ریلکس عضلات پوست و رفع خستگی در ناحیه صورت اثر شگفت انگیزی دارد. هر فردی که یکبار هم ماساژ را به صورت اصولی انجام داده کاهش خستگی را در عضلات صورت مشاهده نموده است.

خرید دستگاه بخور به شما کمک می کند که بتوانید ماساژ صورت خوبی داشته باشید و تکنیک های آرام سازی عضلات صورت با موفقیت بیشتری انجام گردد.

دستگاه بخور صورت دارای طراحی هایی است که می توانید به راحتی آن را به کار گیرید. علاوه بر آن ها نیز از انواع کیسه یخ می توانید بهره مند گردید.

برای این که بعد از انجام ماساژ و دستگاه بخور بتوانید پوست صورت خودتان را در مدت زمان طولانی سالم و خوب نگه دارید توصیه می کنیم که از انواع بالش طبی استفاده نمایید. بالش های طبی دارای رویه هایی هستند که کیفیت بالایی داشته و برای پوست و مو شما هیچگونه آسیب هایی نخواهند داشت.

تاثیرات ماساژ صورت


خرید دستگاه ماساژ مناسب ماساژ گردن، بدن و پا


آیا برای انجام ماساژ صورت نیاز به یک متخصص است؟

برای انجام یک ماساژ اصولی و مناسب نیاز است این کار توسط یک متخصص انجام شود، البته در منزل توسط افراد معمولی نیز می توان ماساژ را انجام داد ولیکن همانند ماساژ توسط یک متخصص اصولی نیست. همچنین برخی ماساژ را با استفاده از دست و برخی دیگر با استفاده از دستگاههای ماساژور انجام می دهند، که این مسئله بستگی به انتخاب کاربران دارد. تاثیرات ماساژ صورت بهبود جریان خون بهبود قوام پوست نرم شدن پوست کاهش استرس ریلکس شدن عضلات صورت و ... هرچه دفعات انجام ماساژ صورت بیشتر باشد بهتر است؟ برخی افراد تصور می کنند که با انجام ماساژ با دفعات بیشتر، می توانند روند تاثیرات مثبت آن را بیشتر و سریع تر کنند، در حالیکه این طور نیست، زیرا تعداد دفعات انجام ماساژ به نوع پوستتان بستگی دارد. مثلا در مواردی که بر اثر انجام ماساژ، پوستتان خشک یا کشیده شد، باید تعداد دفعات انجام ماساژ را کاهش دهید.

نکات مهم در مورد ماساژ صورت

  1. در صورتی که پوست صورتتان دارای زخم یا بریدگی، عفونت یا التهاب پوستی و یا هرنوع مشکل جدی دیگری باشد، قبل از انجام ماساژ حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.
  2. همچنین در مواقعی که پوستتان در معرض مستقیم اشعه ی خورشید قرار دارد، نباید ماساژ را انجام دهید.

توصیه می شود برای آرامش بیشتر هنگام ماساژ صورت، از بالش طبی و یک رو انداز برای آن استفاده شود تا بهترین حالت برای ریلکس کردن وجود داشته باشد.

قبل از انجام ماساژ صورت چه نکاتی باید رعایت گردد؟

  1. پیش از انجام ماساژ ابتدا باید فرد ماساژ دهنده، دست هایش را با آب و صابون بشوید و برای انجام ماساژ از روغن ها و کرم های ماساژ استفاده نماید.
  2. فرد ماساژ گیرنده نیز باید صورت خود را با آب و صابون بشوید تا هیچ گونه آرایش و آلودگی بر روی پوست صورت باقی نماند.
  3. به منظور افزایش تاثیرات ماساژ می توانید ابتدا به پوست صورت خود بخور دهید و سپس ماساژ را انجام دهید. زیرا استفاده از بخور باعث باز شدن منافذ پوست و جذب شدن سریع هر آنچه که بعد از آن استفاده نمایید، می گردد. برای این کار می توانید از دستگاه بخور سرد یا گرم یا دستگاه بخور صورت که مخصوص همین کار است استفاده کنید.
  4. در صورتی که برای انجام ماساژ از کرم ها و روغن های گیاهی استفاده نشود، نه تنها تاثیر مطلوبی نخواهد داشت بلکه موجب افزایش تعداد چین و چروک های پوست نیز می گردد.
محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید