روش انجام ماساژ پا

بعد از یک روز طولانی ماساژ پا می تواند برایتان بسیار لذت بخش باشد. ماساژ پا را می توانید برای قسمت هایی چون پاشنه ی پا، کف پا و انگشتان پا انجام دهید.

به کمک ماساژ پا می توانید هرگونه تنش و استرس را از بین ببرید.

 

مراحل انجام ماساژ پا

 

  1. مرحله ی اول

از نوک انگشتان پا شروع کرده و دستان خود را از طریق انگشت شست که در کف پا قرار می گیرد، به سمت مچ پا حرکت دهید و در این حین از طریق دستانتان فشار را به پا وارد کنید.

 

  • 2-3 بار پاهایتان را بالا برده و آن ها را به سمت سینه نگه دارید. بدنتان را نیز به سمت پاها متمایل کنید. از این طریق نیز می توانید فشار مناسبی را به پاهایتان اعمال کنید.

 

  1. مرحله ی دوم

دو انگشت شست دستان خود را روی قوس کف پا قرار داده و یکی از انگشتان شست را در جهت عقربه های ساعت و دیگری را در خلاف جهت عقربه ها حرکت دهید و این کار را به آرامی و برای 30 ثانیه انجام دهید.

 

  1. مرحله ی سوم

دو انگشت شست دستان خود را روی قوس کف پا قرار داده و دو انگشت را به آرامی به طرف انگشتان پا، بالا و پایین می بریم.

 

  1. مرحله ی چهارم

ابتدا با یکی از دستانتان، پای خود را نگه دارید، آنگاه انگشت شست دستان خود را روی هر یک از انگشتان پا قرار داده، به طوری که انگشتان دیگر دستتان در قسمت زیرین انگشتان پا قرار گرفته، سپس هر یک از انگشتان پا را به طرف راست یا چپ بچرخانید. این کار را برای هر یک از انگشتان پا انجام دهید.

 

  1. مرحله ی پنجم

همانند مرحله ی قبلی پاهایتان را از طریق یکی از دستان نگه داشته و انگشت شست دست دیگرتان را روی هریک از انگشتان پا قرار داده و آنگاه هر یک از انگشتان پا را به آرامی به طرف خارج بکشید.

 

  • توجه داشته باشید که ابتدا بر روی یکی از پاها متمرکز شده و این مراحل را انجام دهید، سپس آن را بر روی پای دیگر خود تکرار کنید.

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما