دستورالعمل ترازوی مکانیکی شخصی

دستورالعمل ترازوی مکانیکی شخصی
ترازوی مکانیکی وسیله ای برای اندازه گیری وزن اجسام و انسان هاست که از دیرباز مورد توجه تمامی افراد بوده است. البته ترازوها جهت مصارف گوناگونی تولید شده اند.

ویژگی های ترازوی مکانیکی

عملکرد آن بدون باطری می باشد. دارای پایه های غیرلغزنده می باشد. دارای نمایشگر وزن آنالوگ می باشد.

نکات مهم برای استفاده از ترازوی مکانیکی

  • ترازو را در سطح صاف و هموار و سخت قرار دهید و هرگز آن را در سطح شیبدار و یا روی فرش قرار ندهید. زیر ترازو جای سخت و محکم مثل کاشی، سنگ یا پارکت باشد و روی یک تکه قرار گیرد(چند تکه نباشد).
  • برای اندازه گیری دقیق تر آن را روی موکت قرار ندهید.
  • جهت حفظ تنظیمات کارخانه ای در صورت نیاز چرخ دنده ی پلاستیکی زیر ترازو را در حد کم به چپ و راست بچرخانید و از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • ترازو را با دستمال نم دار تمیز کنید و از فرو بردن ترازو در آب یا استفاده از مواد شیمیایی، پاک کننده یا شوینده جدا خودداری فرمایید.
  • جهت اطمینان از دقت اندازه گیری وزنتان ترازو را به آرامی جابجا کنید تا ضربه شدید وارد نشود.

طریقه ی صحیح خواندن از روی ترازوی مکانیکی

ترازو وسیله ای برای اندازه گیری وزن اجسام و انسان هاست که از دیرباز مورد توجه تمامی افراد بوده است. البته ترازوها جهت مصارف گوناگونی تولید شده اند. به عنوان مثال ترازو جهت اندازه گیری وزن موادغذایی، طلا، وزن انسان و ... وجود دارند که هر کدام از آنها با توجه به نوع کاربردشان داری حداقل و حداکثر مقادیر قابل اندازه گیری می باشند. تاریخچه ی ترازو به 5000 سال قبل از میلاد باز می گردد که می توان شواهد آن را از تصاویری که بر روی مقبره فراعنه ی مصر وجود داشته یافت.
طریقه ی صحیح خواندن از روی ترازوی مکانیکی مرحله ی اول: ابتدا تمام لباسهای سنگین خود را در آورده، سپس بر روی ترازو بروید. در حین اندازه گیری تمام وزن خود را به صورت صحیح بر روی دو پای خود پخش کنید.
مرحله ی دوم: در حین اندازه گیری مشاهده می کنید که عقربه ترازو در حال حرکت می باشد تا در نهایت بر روی عدد مربوط به وزنتان بایستد. بررسی درصد چربی بدن البته نمونه ی دیگری از ترازوها موجود هستند که جدیدترین نوع ترازو می باشند. در این نمونه شاخص توده بدنی مانند عضله، استخوان، چربی و آب بدن نمایش داده می شود که در مقالات بعدی بیشتر در ارتباط با ان ها توضحیح داده خواهد شد.
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید