همه آنچه باید در مورد شیردوش برقی بدانید

همه آنچه باید در مورد شیردوش برقی بدانید
اکثر مادران می خواهند کودکشان از شیر خودشان تغذیه کند، ولی به دلیل مشکلاتی چون شیوه ی غلط کودک برای خوردن شیر و ایجاد ناراحتی در مادر، معکوس بودن نوک پستان ، مشغله ی کاری و ... از انجام این کار بطور مداوم امتناع می کنند.

در این مواقع شیردوش بهترین گزینه است تا هم نوزاد بتواند از شیر مادر تغذیه کند و هم مادر مشکلات گفته شده را نداشته باشد.

استفاده از شیردوش برقی به دلیل مکش شبیه نوزاد دردی ایجاد نمی کند و به راحتی قابل استفاده است. جای زیادی نمی گیرد و زمان عملکرد آن نیز کوتاه است.


مزایای شیردوش

مشاوران تغذیه همواره به مادران استفاده از شیردوش را توصیه می کنند تا هم از جمع شدن شیر و ایجاد درد در سینه ی آنها جلوگیری شود و هم بتوانند شیر خود را برای مواقعی که در دسترس نیستند و ... برای فرزندشان جمع کنند.


دلایل استفاده از شیردوش

 

تحرک بیشتر شیر در سینه و در نهایت تولید بیشتر شیر از بین بردن درد ناشی از جمع شدن بیش از حد شیر در سینه جمع آوری شیر برای کودک نارس و یا کودکی که نمی تواند از سینه تغذیه کند.


انواع شیردوش

شیردوش برقی

شیردوش برقی سرعت عمل مادر را بالا می برد و همچنین مادر می تواند قدرت و تعداد مکش را با توجه به راحتی خود تنظیم کند.

شیردوش دستی

این نوع شیردوش نسبت به شیردوش برقی سرعت عمل کمتری دارد و باید از طریق دستان و ایجاد فشار به سینه انجام شود.

تفاوت شیردوش برقی و دستی

تفاوت این دو در سرعت و راحتی پمپ کردن شیر در شیردوش برقی نسبت به دستی می باشد. زیرا از شیردوش برقی می توان به طور همزمان برای هر دوسینه ی خود استفاده نمایید و نیازی به دخالت دست نیست.


طریقه استفاده از شیردوش برقی

جهت استفاده از شیردوش برقی، لایه سیلیکونی را روی نوک پستان خود قرار دهید، سپس دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید که دستگاه به کار خود ادامه دهد و در نهایت شیر را به ظرفی که در شیردوش تعبیه شده است انتقال می دهید. فقط باید از لایه سیلیکونی با اندازه ی مناسب برای نوک پستان خود استفاده نمایید.

استفاده از شیر دوش مزایای زیادی به همراه دارد اما باید توجه داشت که شستشوی شیردوش اهمیت ویژه ای دارد. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که نباید بیش از حد، از شیردوش استفاده کرد.

 

پیشنهاد امسیگ: تب سنج دیجیتال برای سنجش دقیق دمای بدن کودکان و بزرگسالان


نکات قابل توجه در استفاده از شیردوش برقی

 1. سایز محافظ پستان در شیردوش که سینه ی شخص درون آن قرار می گیرد مناسب باشد و سریه آن که نوک پستان در آن قرار می گیرد طوری باشد که پستان آزادانه در آن حرکت کند.

2. سینه ی خود را یا قبل از استفاده از شیردوش و یا در طول استفاده از آن ماساژ دهید تا باعث تحریک شیر برای خروج راحت تر شود.

3. اگر در حین استفاده از شیردوش احساس درد یا ناراحتی کردید، استفاده از شیردوش را متوقف کنید و به پزشک متخصص مراجعه کنید.

4. شیردوش برقی هم بصورت 1گانه و هم 2 گانه موجود است و با توجه به نیازتان شیردوش مورد نظرتان را خریداری کنید.

5. یک برنامه و روال منظم را جهت استفاده از شیردوش داشته باشید، تا استفاده از شیردوش موثر و مفید باشد و باعث ایجاد درد یا ناراحتی نگردد.

6. محافظ پستان را بین انگشت شست و انگشت اشاره ی خود قرار دهید و از کف دست و انگشتان دیگر برای حمایت از سینه ی خود استفاده نمایید.

7. یک نوشیدنی خوب یا یک میان وعده ی سالم را قبل از استفاده از شیردوش یا در طول استفاده از آن میل کنید.

8. بعد از استفاده از شیردوش تمام قطعات آن را به خوبی بشویید و ضد عفونی کنید.


انواع بالش طبی امسیگ برای داشتن خوابی راحت در شب


نکات قابل توجه در هنگام خرید شیردوش

در هنگام خرید شیردوش به سایز محافظ پستان در شیردوش توجه کنید. زیرا اندازه ی پستان در زنان مختلف، متغیر است. در صورتی که می خواهید در زمانتان به مقدار بیشتری صرفه جویی کنید، می توانید از شیردوش هایی که دارای پمپ دوگانه هستند استفاده کنید، تا بتوانید به صورت همزمان دو سینه ی خود را پمپ کنید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید