فواید استفاده از ماساژور گردن و شانه

فواید استفاده از ماساژور گردن و شانه
درد گردن و شانه از مشکلات رایج در تمامی سنین است که می تواند به دلیل عواملی چون طریقه ی نادرست خوابیدن یا موقعیت های نامناسب در محل کار باشد. با استفاده از حرکات کششی، ورزش و ماساژ می توانید این درد را کاهش دهید.

تاثیرات ماساژ گردن و شانه

گرفتگی های نواحی عضلات، ایجاد تنش های عضلانی، گردن درد و کشیدگی عضلات گردنی و شانه ها از جمله مشکلاتی هستند که بسیاری از افراد تجربه می کنند.

مزایای ماساژور گردن و شانه بسیار زیاد است؛ افرادی که این اقدامات درمانی و ریلکسیشن را انجام داده اند می توانند آن را تایید کنند.

خواص ماساژ گردن از آن جهت است که رگ های ناحیه گردن و شانه را تحریک کرده تا جریان خون به درستی در آن ها اتفاق بیفتد.

خطرات ماساژ اشتباه گردن و شانه

کسانی که به درستی نمی توانند ماساژ شانه و گردن دریافت نمایند در بلند مدت می تواند اثرات منفی جدی به همراه داشته باشد. در واقع عضلات بدنی نیاز است که به درستی تحریک شوند و ماساژ صحیحی را دریافت کنند. فواید ماساژ شانه صرفاً برای ماساژ های استاندارد مطرح می شود نه برای تکنیک های غیر اصولی و غیر استاندارد.

کسانی که فشار های زیادی به بخش های ماساژ بدنی شان وارد نمایند امکان دارد که بدن شان دچار درد های بلند مدت شود. در نتیجه مشکلات به وجود آمده را باید با تکنیک های دیگری درمان نمایید.

ماساژ دادن بدن از جمله کارهایی است که نیازمند تخصص می باشد و در صورتی که افراد غیر متخصص انجام دهند احتمالاً برایمان مشکل ساز گردد.

مزایای استفاده از ماساژور گردن و شانه

زمانی که بخش های گردن و شانه ها ماساژ داده می شوند تمامی درد ها و انقباضات عضلانی از بین می روند. حتی ماساژ این نواحی کمک می کند که احساس خستگی و بی حالی نیز کاهش یابند.

از دیگر مزیت هایی که می توانیم برای ماساژور گردن و شانه برشمریم موارد زیر هستند:

کاهش اختلالات مرتبط با سردرد مثل سردرد های میگرنی

کاهش فشارهایی که در اثر سردرد به نواحی چشم ها وارد می شوند.

رفع سردردهایی که ناشی از سینوزیت رخ می دهند.

رفع دردهایی که به صورت مزمنی در نواحی شانه ها و گردن ایجاد می شوند.

از سوی دیگر نیز ماساژ گردن تا حد زیادی می تواند در کاهش استرس و بهبود خلق و خوی منفی افراد کمک کند تا احساس آرامش داشته باشند. بنابراین کسانی که اظطراب زیادی را تجربه می کنند توصیه می شود که در بخشی از ساعات شبانه روز مدت زمان کوتاهی را به دریافت ماساژ در بخش های مختلفی بدنی از جمله شانه و گردن بپردازند.

بهبود گردش خون و از بین رفتن گرفتگی های عروق خونی.

بهبود سیستم ایمنی بدنی و پیشگیری از بروز بیماری هایی که به سیستم ایمنی بدن ارتباط دارند.

از بین رفتن سرگیجه که به مساله گردش خون مرتبط است.

دفع تمامی سموم بدن در اثر جریان مناسبی که در بدن اتفاق می افتد.

از بین رفتن درد های بدنی زیرا که ماساژ می تواند آندورفین ها را در بدن فعال کرده تا به بهبود مشکلات جسمانی کمک کنند.

ماساژ درمانی

از بین رفتن التهاباتی که در بخش های مختلف بدنی ایجاد شده اند.

رفرش شدن بعد از مدت زمان طولانی کار و فعالیت در بیرون از فضای خانه

نحوه استفاده از ماساژور گردن

انجام ماساژ گردن و شانه ها نیاز است که بر اساس استانداردها و اصول صحیح انجام شوند. در غیر این صورت نمی توان امیدوار بود که نتایجی مثبت در انتهای روند ماساژ حاصل شود.

برای ماساژ می توان از دست و  انگشتان کمک گرفت و حرکات ماساژ را روی بخش های حساس شانه ها و گردن انجام نمود. علاوه بر آن نیز می توانید از ماساژور های گردنی استفاده کرد.

ماساژور های گردنی با استفاده از نیروی الکترونیکی و امکاناتی که دارند یک ماساژ یکنواخت را روی شانه ها و گردن ایجاد می کنند.

خرید ماساژور بدن امسیگ نیز به شما کمک می کند که بدون نیاز به نیروی انسانی ماساژ دریافت کنید.

ماساژ گردن به چه کسانی توصیه می شود؟

ماساژ گردن به تمامی افرادی که در زیر نام می بریم توصیه می شود.

افرادی که به دلایل ژنتیکی و وراثتی مشکلاتی را در نواحی شانه و گردن تجربه می کنند و منجر به به بروز درد و انقباض شدید عضلات شده است

افرادی که مشغول به فعالیت های شغلی سنگین و پر فشار هستند و بدن آن ها در طول روز بسیار درگیر کار است

افرادی که در اثر سوانح و حوادث مختلف دچار آسیب هایی در بخش شانه ها و گردن شده اند.

افرادی که به شغل رانندگی مشغول هستند و مدت زمان طولانی پشت فرمان می نشینند.

به طور عمده می توان گفت که ماساژور های برقی یا ماساژور شیاتسو را می توان به همه افراد توصیه کرد. زیرا ماساژ بدن به تمامی افراد توصیه می شود و می تواند با نتایج مثبت زیادی همراه باشد. بنابراین در هر سنی که هستید اگر ممنوعیتی در زمینه انجام ماساژ ندارید به شما توصیه می شود که از یکی از انواع ماساژور بدنی استفاده نمایید.

بهبود درد با ماساژور گردن امسیگ

تاثیر استفاده از ماساژور گردن و شانه برای این افراد به وضوح قابل مشاهده بوده و این افراد کاملاً می توانند اثرات آن را در کاهش درد مشاهده نمایند.

خرید دستگاه بخور و خرید دستگاه تصفیه هوا و استفاده از آن ها میتواند برای شما محیطی را فراهم نماید که به اندازه کافی رطوبت به بدن شما برسد. در نتیجه فضای خانه و کار شما هوای متناسبی با بدن و عضلات تان خواهد داشت.

در این مقاله 6 مزایای ماساژور گردن و شانه را آورده ایم. که عبارتند از:

  1. کاهش درد اصولا داروهای شیمیایی جهت کاهش درد گردن و شانه وجود دارد ولی انسان همواره تمایل به از بین بردن و کاهش درد به صورت طبیعی و بدون عوارض را دارد. با استفاده از ماساژور گردن و شانه می توانید درد را به صورت طبیعی کاهش داده یا از بین ببرید.
  2. امکان ماساژ نقاط با دسترسی سخت نواحی پشت گردن و یا کمر و ... از جمله نواحی ای هستند که امکان دسترسی و ماساژ آنها دشوار است. ماساژور گردن این مشکل را می تواند برایتان حل کند.
  3. کاهش استرس بعد از یک روز سخت و پر استرس ماساژور گردن می تواند با عملکرد خود موجب کاهش استرس شود. زیرا استرس باعث عدم تمرکز و کاهش بهره وری شخص می شود. در صورت احساس درد در گردن می توانید از بالش گردنی طبی  هم استفاده کنید.
  4. قابل حمل ماساژور گردن را می توانید به راحتی حمل و جابجا کنید و از آن استفاده نمایید. در حالیکه در حال تماشای تلویزیون هستید یا در رختخواب و ... می توانید از آن استفاده نمایید. همچنین می توانید از ماساژور در محل کار خود استفاده نمایید تا خیلی سریع درد و ناراحتی را از بین ببرید.
  5. انقباض عضلات سفت زمانی که عضلاتتان سفت می شود باعث ایجاد درد و ناراحتی می گردد. استفاده از ماساژور باعث بهبود گردش خون و انقباض عضلات سفت می گردد.
  6. صرفه جویی در هزینه و زمان مراجعه به یک ماساژ دهنده یا درمانگر ماساژ ممکن است بسیار هزینه بر باشد از طرفی زمان بیشتری صرف آن می گردد. با استفاده از ماساژور به راحتی می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

خرید دستگاه ماساژ در انواع مختلف برای سر و بدن


محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید