مزایای گرما درمانی یا حرارت درمانی چیست؟

مزایای گرما درمانی یا حرارت درمانی چیست؟
در اکثر موارد یکی از روش های موثر و مقرون به صرفه برای درمان انواع بیماری ها خصوصا دردهای عضلانی، گرما درمانی است. گرما علاوه بر مزایای درمانی که دارد، آرامش را نیز به همراه دارد.

گرما برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است و می توانید از آن برای رفع کمر درد نیز استفاده نمایید. از تشک برقی می توانید برای تامین گرمای مورد نیاز جهت تسکین کمر درد استفاده نمایید. در این مقاله به بررسی چگونگی تاثیر گذاری گرما درمانی بر کاهش درد و همچنین روش هایی برای انجام گرما درمانی پرداخته شده است.

حرارت درمانی چگونه کار می کند؟

بسیاری از دردهای پشت کمر به دلیل فشار ناشی از تکیه گاه نامناسب و یا تنش در عضلات و بافت نرم اطراف ستون فقرات است. در نتیجه عصب های درد فعال می شوند و سیگنال هایی مبنی بر بروز درد را به مغز ارسال می نمایند. اسپاسم عضلانی نیز در صورتی که در قسمت پشت رخ دهد به ستون فقرات فشار وارد می کند و موجب بروز ناراحتی خفیف در ناحیه کمر می شود. گرما درمانی می تواند به کاهش اسپاسم و در نتیجه کاهش درد کمک فراوانی کند.

پیشنهاد امسیگ: خرید دستگاه بخور

مزایای گرما درمانی

گرما درمانی از طریق مکانیزم های مختلفی می تواند به تسکین کمر درد کمک کند. گرمادرمانی رگ های خونی در عضلات اطراف ستون فقرات را منبسط می کند و موجب بهبود گردش خون و کاهش گرفتگی و درد عضله می شود. این کار موجب می شود اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به عضلات برسند و بافت آسیب دیده سریع تر بهبود یابد. گرما موجب تحریک گیرنده های حساس پوست می شود و در نتییجه انتقال سیگنال های درد به مغز کاهش می یابد و باعث بهبود بافت آسیب دیده می شود. حرارت باعث بهبود در کشیدگی عضلات می شود و انقباض و انبساط ماهیچه ها را آسان تر می کند و در نتیجه استرس بافت ها و گرفتگی عضلات کاهش می یابد. از طرفی به دلیل حرکت راحت تر ماهیچه ها، انعطاف پذیری افزایش می یابد و این افزایش انعطاف پذیری برای سلامتی مهم است. گرمادرمانی مزایای دیگری نیز دارد که باعث برتری آن نسبت به سایر درمان های مشابه می شود. از جمله این مزیت ها می توان به ارزانتر بودن، آسانتر بودن و بدون داشتن عوارض جانبی اشاره کرد. آن را در خانه نیز می توانید انجام دهید و نیاز به تخصص و یا کار خاصی نیز ندارد. از پتو یا تشک برقی نیز می توانید هر زمانی در منزل یا محل کار خود استفاده نمایید. برای برخی افراد، ترکیب گرمادرمانی با روش های دیگر درمانی مانند فیزیوتراپی و ورزش بهتر عمل می کند. به طور کلی، گرمادرمانی در مقابل روش های دیگر درمانی به دلیل آسان و غیر دارویی بودن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.


خرید بالش طبی آلمانی همراه با گارانتی و ضمانت اصالت کالا


 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید