نحوه استفاده از فشارسنج دیجیتالی

مراحل ساده برای خواندن دقیق

چند مرحله ساده وجود دارد که با رعایت آن می توانید اطمینان حاصل کنید که فشار خونی که از روی فشارسنج می خوانید فشارخون دقیق شماست.

  1. برخی چیزها وجود دارند که باعث افزایش فشار خون شما می شوند. حتما اطمینان حاصل کنید که حداقل نیم ساعت قبل از اندازه گیری فشار خونتان فعالیت های ورزشی انجام نداده اید، کافئین مصرف نکرده باشید و نیازی به استفاده از توالت ندارید.
  2. لباس های تنگ به تن نداشته باشید. آستین لباستان باید کاملا شل باشد و به بازوی دست شما هیچ فشاری وارد نشود.
  3. همیشه از یک بازوی خود برای اندازه گیری فشار خون استفاده کنید. زیرا ممکن است فشار اندازه گیری از بازوهای شما با هم متفاوت باشد. اگر امکان دارد از بازویی استفاده کنید که پزشک یا پرستار قبلا فشارتان را اندازه گرفته است.
  4. حداقل 5 دقیقه قبل از اندازه گیری آرام باشید و در یک مکان در حالت استراحت و نشسته قرار بگیرید. بازوی خود را روی سطح صاف مانند روی میز قرار دهید و پاهایتان بر روی کف زمین باشد.
  5. از شل یا سفت بسته شدن کاف فشارسنج به دور بازوی خود اطمینان حاصل کنید. شل بسته شدن کاف موجب خطای اندازه گیری و محکم بسته شدن کاف موجب فشار به رگ ها و در نتیجه تغییر فشار خون می شود.

 

نحوه استفاده از فشارسنج دیجیتالی در منزل

  1. کاف دستگاه را مطابق با دستورالعمل دفترچه راهنمای آن، بر روی بازوی خود قرار دهید.
  2. آرام باشید. ناراحتی و استرس فشار خون شما را تغییر می دهند و موجب بروز خطا در اندازه گیری می شوند.
  3. هنگام اندازه گیری دستگاه همچنان آرام و ساکت باشید. حتی صحبت کردن شما نیز می تواند بر روی اندازه گیری تاثیر بگذارد.
  4. چندین بار در فواصل مختلف فشارتان را اندازه بگیرید و میانگین آنها را به عنوان فشار خونتان در نظر بگیرید.
  5. عددهایی که برای فشار خون خود اندازه می گیرید را یا بر روی کاغذ و یا در حافظه دستگاه ذخیره نمایید.

 

نکاتی درباره خواندن فشارخون

  • عددهایی که برای فشار خونتان اندازه می گیرید را نگهداری نمایید و به عنوان سوابق خود ذخیره نمایید. این آمار برای درمان شما بسیار مفید خواهد بود.
  • اگر در هنگام اندازه گیری عدد فشار خونتان نسبت به عددهای قبلی اختلاف زیادی داشت نگران نباشید و در زمان دیگری آن را مجددا تکرار نمایید. اگر دیدید همچنان فشارتان بالاست به پزشک مراجعه نمایید.
  • به صورت مکرر و با فاصله های کوتاه فشار خونتان را اندازه گیری نکنید. زیرا تغییرات کوچک ممکن است موجب استرس و نگرانی شما شود و نگرانی و استرس فشار خونتان را بالا می برد و سلامتیتان به خطر بیفتد.
به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما