بالش مموری فوم چیست؟

بالش مموری فوم چیست؟
بالش های طبی به دلیل طراحی خاصی که دارند بدن شما را در بهترین وضعیت قرار می دهند که پس از بیدار شدن از خواب احساس ناراحتی و درد نداشته باشید. در بین بالش های طبی، بالش های مموری فوم بسیار شگفت انگیز هستند. دلایل زیادی برای اثبات این موضوع وجود دارند. در این مقاله به برخی از مزایای بالش های طبی مموری فوم پرداخته ایم.

ویژگی های بالش طبی مموری فوم

زمانی که بالش های مموری فوم تحت فشار همراه با گرما قرار می گیرند، تغییر شکل می دهند و به شکل منطبق با آن فشار در می آیند. به دلیل داشتن این ویژگی بالش های مموری فوم به راحتی به شکل منطبق بر سر و گردن شما قرار می گیرند و بهتر از بالش های دیگر از سر و گردن پشتیبانی می کند.

مموری فوم توسط ناسا در دهه 1970 برای فضانوردان اختراع شد. مموری فوم از بهترین مواد مورد استفاده برای بالش طبی است.

بهترین فرم ظاهری بالش به این صورت است که دو منحنی با اندازه های مختلف داشته باشد. این منحنی ها برای پوشش گردن استفاده می شود. برای تشخیص مرغوب بودن بالش می توانید دست خود را بر روی بالش بگذارید و فشار دهید. اگر بالش مموری فوم باشد رد دست شما بر روی بالش می ماند و بعد از چند ثانیه به حالت اولیه خود باز می گردد.

مزایای بالش طبی مموری فوم

مهم ترین مزیتی که مموری فوم نسبت به دیگر انواع بالش دارد، نرمی و راحتی آن است. زمانی که شما سرتان را بر روی بالش مموری فوم می گذارید، بالش با توجه به نحوه خوابیدنتان و وزن سرتان فرو می رود. بالش مموری فوم به گونه ای قرار می گیرد که قسمت سرو گردنتان را به خوبی پوشش دهد. 

جلوگیری از درد گردن

به دلیل تراکمی که بالش های مموری فوم دارند مانع از فشار زیاد به گردن می شوند و به همین جهت شما پس از بیدار شدن احساس ناخوشایند و درد در ناحیه گردن خود نخواهید داشت. برخی دیگر از بالش های طبی هم هستند که با عنوان بالش دور گردنی مخصوص نگه داشتن گردن و استفاده دز مسافرت هستند.

صاف نگهداشتن ستون فقرات

 زمانی که سر و گردن بر روی بالش قرار می گیرد، وزن و گرما به بالش وارد می شود، فوم تغییر شکل می دهد. این امر باعث می شود که بالش مقاومت بیشتری را در قسمت های سنگین تر سر اعمال کند و به همین دلیل سر و گردن در وضعیت مناسبی قرار می گیرند و ستون فقرات به درستی تنطیم می شود و فشاری به آن وارد نمی شود.

تغییر حالت پیدا نکردن بالش

بهترین بالش مموری فوم باید این ویژگی را داشته باشد که با توجه به فشار سر به شکل سر شما فرو روند و به خوبی سر شما را پوشش دهند و زمانی که شما سرتان را از روی بالش بر میدارید دوباره به حالت اولیه خود برگردند.

تنوع در اندازه  و طرح

بالش های مموری فوم در اندازه ها و طرح های مختلف موجود هستند و شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود انها را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: انواع بالش بارداری و مزایای هر کدام

بدون نیاز به تنظیم

بالش های مموری فوم نیاز به تنظیم و شرایط خاصی ندارند و خودشان به صورت هوشمند با توجه به اندازه و وزن شما تغییر حالت می دهند. از این نظر نگرانی ای در مورد استفاده از این بالش ها نخواهید داشت و خود بالش با توجه به فشار و اندازه سر شما به اندازه مناسب تغییر حالت می دهد.

کاهش خر و پف

بالش های مموری سر شما را در وضعیت مناسبی نسبت به بدنتان قرار می دهند و از این جهت مجرای خوبی برای لوله های تنفسی شما به وجود می آید و تنفس راحت تری خواهید داشت و این امر موجب کاهش خر و پف می شود.

سایر محصولات امسیگ: دستگاه ماساژور صورت و بدن

قیمت مناسب

بالش های مموری فوم با توجه به کارایی بالایی که دارند اما قیمت مناسبی دارند و شما می توانید با قیمتی مناسب این بالش های شگفت انگیز را بخرید و خواب آرام تری داشته باشید.

فشار مناسب برای سر و گردن هنگام خواب

بالش مموری فوم حتی از سر و گردن نیز پشتیبانی می کند. از طرفی مموری فوم فشار وارد بر سر را به طور یکنواخت در تمامی نواحی پخش می کند تا فشار زیادی بر سر وارد نشود.

بهداشتی بودن مواد به کار رفته در بالش

مموری فوم از مواد مصنوعی Synthetics است که اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از تکنیک های تمیز کننده محصولات مورد استفاده قرار گیرد. مموری فوم برای سلامتی افرادی که آلرژی دارند نیز بسیار مفید است. مموری فوم به طور طبیعی خاصیت ضد آلرژیک دارد.

طول عمر بالا

انتخاب بالش مناسب همیشه دغدغه افراد بسیاری بوده است. اما بالش های مموری فوم به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند به طور کامل با وضعیت سر و گردن شما منطبق می شود و همچنین طول عمر مفید آنان بالاست.


خرید فشارسنج عقربه ای و دیجیتال از برند آلمانی امسیگ


انواع بالش مموری فوم

بالش های مموری فوم در متریال ابتدایی یکسان هستند، اما در فرم و شکل کلی با هم تفاوت های زیادی دارند که باید در هنگام خرید نسبت به آن ها توجه داشته باشید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

طراحی های این بالش ها کاملاً ارگونومیک بوده و حمایت کاملی از سر و گردن و استخوان های دیسک و مهره های گردنی خواهند داشت.

طول عمر بالش مموری فوم چقدر است؟

طول عمر بالشت مموری فوم بسیار وابسته به این است که کسانی که از آن استفاده می کنند مراقبت های لازم را از آن داشته باشند. برای مثال در صورتی که بهداشت آن ها به درستی رعایت نشود و نیازمند شستشوی مداوم باشند شاهد هستیم که به مرور عمر سلامت بالش های طبی کاهش خواهند داشت.

نکته ای که باید یادآور شویم این است که کیفیت انواع بالش های طبی تا حد زیادی می تواند در طول عمر بالش اثر گذار باشد. در واقع باید توجه داشته باشید که هنگام خرید از کدام برند خریداری می کنید.

بسیاری از برندها به دلیل کیفیت بالایی که محصولات شان دارند برای آن ها گارانتی در نظر می گیرند. در نتیجه شما میتوانید به راحتی و با خیال راحت از آن برند ها خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین بالش طبی

بالش مموری فوم برای چه کسانی توصیه می شود؟

بالش طبی مموری فوم برای افرادی که مشکلات جسمانی دارند و مشکلاتی را در نواحی ستون فقرات و گردن احساس می کنند بهترین گزینه است. از سوی دیگر نیز بسیاری از افراد برای این که خواب با کیفیتی را تجربه کنند از این دسته از بالش های طبی  استفاده می کنند. زیرا این بالش ها ساختار استاندارد دارند و به بهبود وضعیت جسمانی افراد کمک شایانی خواهند داشت.

کسانی که در هنگام خوابیدن خر و پف زیادی دارند این عامل در کاهش کیفیت خواب آن ها اثر بالایی دارد. در نتیجه نیاز است که از بهترین و باکیفیت انواع بالش ها استفاده نمایند.

کسانی که دردهای شدیدی را در ناحیه عضلات گردنی تجربه می کنند می توانند با این بالش ها به کاهش درد ها کمک کنند. ای بالش ها کمک می کنند که از آرتروزهای گردنی در امان باشید.

کسانی که در هنگام خواب تعریق زیادی دارند به دلیل روکش های ضد تعریق این بالش هیچ مشکلی را در خوابیدن تجربه نخواهند نمود. بنابراین کسانی که در این زمینه حساسیت هایی را دارند در این زمینه آسوده خواهند بود.

مطالعه این مقاله را  از دست ندهید: نحوه استفاده از بالش طبی

قیمت بالش طبی مموری فوم

زمانی که در مورد آرامش و کیفیت خواب تصمیم می گیرید، هزینه نباید یک فاکتور تاثیر گذار باشد. البته در بسیاری از موارد هزینه بالش های مموری فوم با انواع بالش های سنتی برابری می کند و حتی کمتر هم می شود. از طرفی طول عمر بالش های مموری فوم نیز بسیار طولانی تر است.

هنگامی که می خواهید هزینه بالش ها را با هم مقایسه کنید، طول عمر آن ها را نیز در نظر داشته باشید. زمانی که این مزایا و مزایای دیگر بالش های مموری فوم را کنار هم می گذارید، بهتر متوجه تمایز آن‌ها با بالش های دیگر می شوید.

معرفی بهترین بالش های مموری فوم

در این بخش می خواهیم که تعدادی از بهترین بالش های طبی مموری فوم برند امسیگ را به شما معرفی کنیم.

بالش طبی مموری فوم PL73 از برند امسیگ دارای روکش هایی است که ضد تعریق بوده و کاملاً با بافت پوست صورت سازگار است. به همین دلیل زنانی که به سلامت پوست و مو خودشان اهمیت می دهند بدون هیچ نگرانی می توانند از این محصول بهره مند شوند. این مدل بالش طبی امسیگ دارای شکل موجی است و دو سایز و در دو ابعاد طراحی و تولید شده است.

به همین دلیل هر فردی بر حسب ویژگی های محصول می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند. اگر آن را برای یک فرد بزرگسال می خواهید خریداری کنید بهتر است که سایز بزرگتر آن را انتخاب نمایید.

طراحی شکل کلی این به صورت نیمه رول انجام شده است تا برای تمامی اشکال مختلف خوابیدن مناسب باشد. نیمه رول بودن بالش مموری فوم  اجازه می دهد که زیر کمر یا زانوان نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال کسانی گودی کمر دارند برای این که بتوانند آناتومی بدن شان در هنگام خواب به درستی فرم گیرد بهتر است که از این بالش طبی زیر زانوهایشان استفاده کنند.

این بالش طبی در ابعاد استاندارد تولید شده و شکل کلی آن به صورت پروانه است. کاور تمامی انواع بالش های طبی برند امسیگ از جمله این مدل دارای قابلیت شستشو بوده و به راحتی می توانید در فواصل زمانی مورد نیاز آن ها را بشویید.

این بالش طبی کاملاً به شما کمک می کند که سر و گردن و استخوان های ستون فقرات شما در استاندارد ترین حالت خود قرار گیرد. در نتیجه تمامی آسیب هایی که احتمال بروز در ناحیه گردنی را دارد در کمترین حد قرار می گیرد. این بالش طبی را می توان در محیط های بیمارستانی، هتل ها و در منزل مورد استفاده نمود.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید