نحوه تمیز کردن شیردوش

نحوه تمیز کردن شیردوش
مادرانی که تمام روز در حال فعالیت هستند و زمان کافی را برای شیردادن به فرزندشان ندارند، می توانند از طریق شیردوش، شیر خود را جمع آوری کرده تا در زمانهایی که نیاز است، به راحتی و بدون نیاز به دخالت خود به فرزندشان شیر بدهند.

تمیز کردن شیردوش بسیار ساده است و باید بعد از هربار استفاده از آن، این کار انجام گردد.


نحوه ی تمیز کردن شیردوش

1. در ابتدا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید، زیرا در آن اصول اولیه جهت تمیز کردن محصول توسط سازنده ی آن ارائه شده است.

2. بعد از استفاده از شیردوش برقی هر بخش از آن را که توسط شیر مادر شیرین شده را بشویید. بدین صورت که قطعات شیردوش را جدا کرده، سپس آن را درون آب سرد برای 5 دقیقه خیس می کنیم. استفاده از آب سرد جهت شستشو مانع از باقی ماندن میکروب و چربی های اضافی شیر در آن می گردد.

3. بعد از اینکه برای مدت زمانی درون آب سرد باقی ماند، آن را بوسیله ی آب گرم و مواد شوینده مانند صابون و ... بشویید.

4. اطمینان حاصل کنید که هر بخش از آن برای 15 ثانیه توسط آب گرم و صابون شسته شود.

5. بعد از شستشو قطعات شیردوش را بر روی یک قفسه یا حوله ی کاغذی جهت خشک شدن قرار دهید. هرگز قطعات را از طریق حوله خشک نکنید، زیرا این عمل ممکن است موجب انتقال میکروب یا باکتری به شیردوش گردد.

6. بعد از استفاده از شیردوش قسمت خارجی پمپ شیردوش را بوسیله ی پارچه تمیز کنید. هرگز پمپ آن را درون آب قرار ندهید.


خرید بالش گردنی طبی برای مسافرت یا استراحت در منزل


نکات قابل توجه در تمیز کردن شیردوش

1. برخی از شیردوش ها امکان شستشویشان درون ماشین ظرف شویی وجود دارد. جهت اطمینان از این مسئله می توانید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

2. در برخی از مکان ها ممکن است دسترسی به آب نداشته باشید. در این شرایط می توانید از دستمال مرطوب مختص آن استفاده نمایید. حتما بعد از اینکه به منزل رفتید آن را با آب و صابون بشویید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید