نحوه ی تهیه ی سالادهای رژیمی

برخی افراد تصور می کنند که تمام سالادها رژیمی بوده و لذا در زمان خوردن توجهی به میزان خوردنشان نمی کنند، اما اینگونه نیست. زیرا ترکیبات و مواد اولیه ی موجود در هر یک از سالادها با یکدیگر متفاوت است.

لذا هر سالادی لزوما یک سالاد رژیمی محسوب نمی شود.

مواد تشکیل دهنده ی سالاد رژیمی

وجود کاهو، اسفناج یا کلم از مواد اولیه ی ضروری یک سالاد رژیمی است که سرشار از مواد مغذی و مفید است. برخی افراد میل به افزودن سس به سالاد، جهت طعم دار شدن آن دارند. در حالی که با انجام این کار سالاد را از حالت رژیمی خارج می کنند.

به راحتی می توان با افزودن برخی از مواد مغذی و جذاب به سالاد، رنگ و طعم بهتری به آن داد. مثلا استفاده از هویج، فلفل دلمه، کلم بروکلی، کدو حلوایی و ... .

آیا می توان از گوشت در سالادها استفاده نمود؟

گوشت سرشار از پروتئین است و باعث ایجاد احساس سیری می گردد. فقط نکته ی قابل توجه این است که نباید از گوشت های پرچرب برای تهیه ی سالاد استفاده نماییم.

همچنین روش طبخ گوشت بسیار مهم است. به این صورت که هرگز آن را در روغن فراوان سرخ نکنید.

بهترین زمان برای خوردن سالاد چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خوردن سالاد قبل از غذای اصلی است. زیرا خوردن سالاد موجب پر شدن شکم و در نهایت ایجاد احساس سیری در شخص می گردد. بدین ترتیب موجب خوردن غذا به مقدار کمتر می گردد.

آیا پختن سبزیجات برای تهیه ی سالاد صحیح است؟

ترجیحا از سبزیجات خام استفاده کنید. زیرا سبزیجات، در حین پختن برخی از خواص خود را از دست می دهند.

نکته ی اصلی

نکته ی اصلی جهت تهیه ی سالاد لاغری این است که برای تهیه ی سالاد تنوع مواد غذایی داشته باشید. تا این گونه هم خوردن آن برایتان جذاب باشد و هم تکراری و خسته کننده نشود.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما