راهنمای خرید بالش طبی

راهنمای خرید بالش طبی
بهترین بالش طبی خارجی و ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد که سبب شده است با بالش‌های عادی فرق داشته باشند؟! گاهی این سوال در ذهن برخی از افرادی که به دنبال یک بالش استاندارد و باکیفیت می‌گردند، شکل می‌گیرد و ممکن است شما هم به آن فکر کرده باشید. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله از امسیگ به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین بالش طبی بپردازیم و انواع مدل‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ در انتهای این مقاله می توانید برای خرید بالش مناسب خواب تصمیم خود را نهایی کنید.

انواع بالش طبی از نظر جنس

یکی از مهمترین فاکتورهای در انتخاب بالش طبی، در نظر گرفتن جنس آن است. جنس های مختلفی از بالش طبی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و مناسب کاربردهای مختلف هستند. در ادامه این موارد را بخوانید.

بالش طبی مموری فوم

اگر برای شما هم سوال است که بالش مموری فوم چیست باید گفت همانطور که از نامش پیداست از مموری فوم ساخته شده. جنس این بالش طبی به گونه ای است که حالت سر و گردن شما را حفظ میکند و خود را با حالت خواب شما سازگار میکند. این ویژگی داشتن خوابی راحت را با خود به ارمغان می آورد.حتما توجه کنید که بالش طبی هوشمند نام دیگر بالش طبی مموری فوم است. 

بالش طبی لاتکس

اگر به دنبال خرید یک بالش طبی هستید که دوام بالایی داشته باشد بالش طبی لاتکس مناسب شماست. بالش لاتکس مناسب استفاده طولانی مدت است و میتواند گزینه خوبی برای بیمارانی باشد که زمان زیادی را باید دراز بکشند.

بالش طبی پر

بالش پر یکی از مرغوبترین انواع بالش است که در بالش های طبی هم به آن توجه شده است. اگر به دنبال بالش طبی نرم و راحت هستید بالش طبی پر انتخاب خوبی براش شماست.

انواع مدل بالش طبی از نظر کاربرد

در وهله اول، برای اینکه حین خرید بهترین بالش طبی، عملکرد موفقی داشته باشید؛ باید با انواع مختلف این محصول آشنا شوید. به همین خاطر در ادامه قرار است انواع بالش‌های طبی موجود در بازار را براساس مدل و کاربردی که دارند، به چند دسته مختلف تقسیم کنیم و ویژگی هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم. نحوه استفاده از بالش طبی برای هر یک بسیار مهم است.

بالش طبی گردن

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های بالش طبی، بالش گردنی طبی است که در سال‌های اخیر از فروش فوق‌العاده‌ای برخوردار بود‌. هنگام خرید این محصول حتما باید به چند نکته مهم دقت کنید:

  • اول اینکه، سفتی و نرمی بالش، باید متناسب با نیاز و راحتی شما باشد.
  • همچنین باید محصولی را خریداری کنید که در هر حالتی بخوابید (به روی کمر، به پهلو، به شکم و...)؛ محافظ خوبی برای گردن و سرتان باشد.

بالش طبی امسیگ مدل PL73

بالش طبی بارداری

بهترین بالش طبی برای بانوان باردار باید به‌گونه‌ای طراحی شود که خواب و استراحت را برای آنان راحت‌تر سازد‌. بالش‌های طبی بارداری در دو مدل طراحی می‌شوند که یکی برای ۳ ماهه دوم بارداری و دیگری مخصوص ۳ ماهه سوم بارداری است‌. برای اطلاعات بیشتر مقاله "بالش بارداری چیست؟" را مطالعه بفرمایید.

بالش طبی واریس

افرادی که واریس پا دارند؛ باید حین خواب، پاهایشان کمی بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد. به همین خاطر می‌توان با استفاده از یک بالش طبی نازک (مخصوص واریس)، به راحتی این کار را انجام داد. معمولا برای ساخت این بالش‌ها از نخ پلی استر یا فوم و حتی ترکیب این دو استفاده می‌شود‌.

بالش طبی تنگی نفس

بالش‌های طبی مخصوص تنگی نفس با فوم‌های شکل پذیر و الیاف پلی‌استر ساخته می‌شوند. اگر مبتلا به عارضه تنگی نفس هستید، در خواب خروپف می‌کنید، یا حتی اگر صرفا قادر به استراحت روی یکی از پهلوهای خود هستید، از این بالش طبی غافل نشوید و خواب و استراحت باکیفیت‌تری را برای خود به ارمغان آورید.

بالش طبی بغلی و مخصوص کمر

در صورتیکه از کمر درد رنج می‌برید، می‌توانید حین خواب از بالش‌های طبی مخصوص کمر استفاده کنید. با قراردادن این بالش در بین پاهای خود، درد و ناراحتی‌های ناشی از کمر و ستون فقرات، به شدت کاهش یافته و خواب آرام و بی‌دغدغه‌ای را تجربه خواهید کرد.

بالش طبی نشیمن‌گاه

اگر به هر دلیلی (مانند کمر درد و...)؛ قادر به نشستن در جای سفت نیستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک زیر نشیمنی طبی برای خود تهیه کنید و آسیب‌های ناشی از برخورد با سطوح سفت را بکاهید. بالش طبی مخصوص نشیمن‌گاه در دو مدل فوم‌دار و بادی طراحی و تولید می‌شود.

بالش طبی زیرنشیمن امسیگ مدل MF14

ویژگی های بهترین بالش طبی

همانطور که ابتدای صحبت‌ها به آن اشاره کردیم، کسی که قصد خرید بالش طبی را دارد، ابتدا باید بداند که چه ویژگی‌هایی سبب شده است تا برخی از مدل‌های این محصول، به عنوان بهترین محصول شناخته شوند. بنابراین برای درک بهتر این موضوع، در ادامه قصد داریم شما را با چند معیار مهم در تعیین سطح کیفی انواع بالش‌های طبی آشنا کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

جنس بالش طبی

جنس بالش طبی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در تعیین کیفیت این محصول نقش موثری ایفا می‌کند. در واقع اگر جنس روکش یک بالش طبی از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد و در کنار آن سایر اجزای تشکیل دهنده هم سطح کیفی مطلوبی داشته باشد، این محصول به عنوان بهترین بالش طبی شناخته خواهد شد‌. امروزه در طراحی و تولید بالش‌های طبی از انواع متریال مختلف نظیر مخمل، پنبه، کتان و... استفاده می‌شود. از این‌رو در بین آن‌ها، پارچه‌ای که به راحتی قابل شستشو بوده و ضد حساسیت باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود‌.

فوم بالش طبی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که حین خرید بالش طبی باید به آن توجه کنید، نوع فوم مصرفی در تولید این محصول است. در حال حاضر انواع مختلفی از فوم‌های سرد، هوشمند و... در تولید بالش‌های طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به میزان قابل توجهی، بر نرمی یا سفتی بالش اثر می‌گذارند. از این‌رو بهتر است پیش از خرید بالش طبی، در وهله اول اطلاعات جامعی راجع به انواع فوم‌های پرکاربرد در این حوزه به دست آورید، سپس براساس نیاز خود، محصولی را خریداری کنید که نرمی و سفتی آن براساس فومی که در ساختار خود دارد، متناسب با سلیقه و نیازتان باشد.

قیمت بالش طبی

اگر قصد خرید بهترین بالش طبی را دارید حتما باید به قیمت آن و میزان بودجه در دسترس خود توجه کنید. عوامل مختلفی نظیر نوع برند، متریال مصرفی، طرح بالش و... در تعیین قیمت آن اثرگذارند. در ضمن از همه مهم‌تر اینکه  شما می‌توانید از یک کارشناس خبره در این زمینه مشورت بگیرید تا بهترین محصول را متناسب با بودجه‌ای که در نظر دارید، انتخاب کنید.

سایز و ابعاد بالش طبی

پس از اینکه مدل مناسب خود را انتخاب کردید، باید از بین سایزهای مختلف آن، آنچه را که برایتان مناسب است، برگزینید. البته همه بالش‌ها سایز بندی ندارند، و این هم یک امتیاز مثبت است که سبب تمایز بهترین بالش از سایر مدل‌های طبی می‌شود. از این‌رو اگر مدل انتخاب شما سایزبندی داشته باشد، باید نگاهی به انواع مختلف ابعاد آن بیندازید، و با توجه به نیاز خود، گزینه مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: انواع بالش و کاربردهای هر کدام

معرفی بهترین مدل های بالش طبی

خب تا اینجای کار با برخی از ویژگی‌های مناسب‌ترین بالش برای خواب و استراحت آشنا شدید، حال نوبت آن رسیده است  تا چند مورد از بهترین بالش طبی موجود در بازار که طی سال‌های اخیر، طرفداران پروپاقرص زیادی پیدا کرده خدمت شما عزیزان معرفی کنیم و گام موثری در داشتن یک خواب آرام و راحت برایتان برداریم. بنابراین در ادامه ویژگی برخی از پرفروش‌ترین و بهترین بالش‌های طبی را شرح خواهیم داد.

بالش چند منظوره امسیگ مدل PL59

یکی دیگر از محصولات امسیگ که در میان انواع بهترین بالش طبی خارجی و داخلی، از کیفیت اعلا و استاندارد بالایی برخوردار است، بالش طبی چند منظوره امسیگ مدل PL۵۹ می‌باشد. شما می‌توانید در حالات مختلف از آن استفاده کنید تا به طور کامل کامل حین خواب کمر، زانو، شکم و پهلوی شما را حمایت کند. 

از جمله مزایای قابل توجه این محصول، می‌توان به کاور ضد تعریق و قابل شست‌وشوی آن اشاره کرد. علاوه‌بر این، سبب تسهیل گردش خون و تنفس و بهبود کیفیت خواب می‌شود. همچنین در پیشگیری از بروز بیماری‌های اسکلتی و عضلانی هم نقش موثری ایفا می‌کند.

بالش طبی مموری فوم امسیگ مدل PL59

بالش طبی مموری فوم امسیگ مدل PL73

این بالش از امسیگ که به عنوان بهترین بالش طبی در بازار ایران شناخته می‌شود، دارای حافظه داخلی است و حالت موج‌دار دارد. به همین دلیل باعث قرارگیری استخوان‌های ستون فقرات در وضعیت مناسب می‌شود و خواب آرام و راحتی را برایتان به ارمغان می‌آورد. بالش طبی امسیگ pl73 امسیگ نسبت به افزایش دما حساس است و بر این اساس، شکل بدن روی آن به طور موقت باقی می‌ماند.

در حال حاضر این محصول با دو سایز مختلف، در فروشگاه تجهیزات پزشکی امسیگ موجود است و شما عزیزان می‌توانید بسته به نیاز و سلیقه خود، آنچه را که باب میل‌تان است، انتخاب کنید. هم‌چنین ناگفته نماند که این بالش به گونه‌ای طراحی شده است که مفاصل و استخوان‌های بدن در حالت ایده‌آل قرار بگیرند و انواع دردهای عضلانی و اسکلتی بهبود یابد و بتوانید خوابی باکیفیت را تجربه کنید. در ضمن خیالتان از بابت متریال آن آسوده باشد، چرا که ضد حساسیت است و به راحتی قابل شستشو است. بنابراین می‌توان از آن در اماکن مختلف نظیر بیمارستان، منزل، هتل و ... استفاده کرد.

بالش طبی امسیگ، طرح رویال مدل PL76

بالش طبی امسیگ مدل pl76 به سبک کلاسیک و سنتی طراحی شده است و ابعادی حدود ۵۲*۴۰*۱۵ سانتی‌متر دارد که سبب قرارگیری سر و گردن در وضعیت ایده‌آل می‌شود‌. به دلیل حالت استاندارد و طراحی خاصی که دارد، در پیشگیری از انواع بیماری‌های عضلانی و اسکلتی نظیر دیسک گردن و کمر، آرتروز و ... موثر است و سبب کاهش خروپف حین خواب می‌شود.

این محصول کاور فوق‌العاده مرغوب و بادوامی دارد و به راحتی قابل شستشو است. به همین خاطر علاوه بر منزل در اغلب اماکن عمومی نظیر بیمارستان، هتل و اقامتگاه‌ها نیز می‌توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این، اگر دچار بیماری‌های تنفسی هستید، این بالش به شما کمک می‌کند تا خواب آسوده‌تری داشته باشید و با تنظیم سر و گردن شما در حالت استاندارد، تنفسِ حین استراحت را برای شما آسان‌تر می‌سازد.

نکاتی که باید در خرید بالش طبی در نظر بگیرید

علاوه بر اینکه هنگام خرید بالش طبی باید به ویژگی های بالش طبی که در بالا به آن ها اشاره شد توجه می کنید، لازم است موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

امتحان کردن بالش در فروشگاه

بالش را بر روی دیوار نگه داشته و سپس سر خود را بر روی آن قرار دهید. (به این صورت که گویی بالش روی یک سطح افقی قرار گرفته و شما دراز کشیده اید) آنگاه از یک نفر بخواهید تا ببیند گردنتان هم سطح ستون فقرات می باشد یا خیر. زیرا یک بالش مناسب باید گردن را در سطح برابر با ستون فقرات قرار دهد.

کاور بالش

کاور بالش باید قابل تعویض و جابجایی باشد تا بتوانید آن را جهت تمیز کردن، به راحتی در آورید.
 

توجه به موقعیت خواب

برای خرید بالش مناسب به موقعیت خوابتان توجه کنید، از این طریق بالش مناسب با سبک خوابتان را انتخاب نمایید.
هنگام خرید بالش باید اطلاعات کافی در مورد نوع بالش و جنس آن داشته باشید. نداشتن اطلاعات کافی باعث میشود نه تنها بالش مناسبی نخرید بلکه حتی سلامتی شما نیز با مشکل مواجه شود.

گارانتی بالش طبی

بالش های طبی که توسط شرکت های معتبر تولید یا وارد می شوند از جمله شرکت امسیگ، دارای گارانتی هستند. اگر از بالش های طبی امسیگ خریداری کرده اید می توانید گارانتی امسیگ را به راحتی از طریق سایت، فعال نمایید. 

جنس رویه بالش طبی

بعضی از بالش ها به گونه ای هستند که با تکان خوردن شخص بر روی آن موجب ایجاد سر و صدا می گردند. لذا در هنگام خرید توجه به این مسئله نیز ضروری است.

بوی بالش طبی

اگر در تولید بالش طبی از مواد شیمیایی نامرغوب استفاده شود، ممکن است بوی نامطبوعی ایجاد کد. از این رو اهمیت خرید بالش طبی از برندهای معتبر که از مواد اولیه مرغوب استفاده می کنند بسیار اهمیت دارد.

برند بالش طبی

در تهیه بالش طبی مرغوب و عالی اهمیت خرید از برندهای معتبر بسیار زیاد است. شرکت امسیگ یکی از شرکت های معتبر است که بالش های طبی آلمانی اصل را به کشور وارد می کند. از این رو شما می توانید با خیالی راحت نسبت به خرید بالش امسیگ اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی چند مورد از ویژگی های بهترین بالش های طبی پرداختیم و دانستیم که یک بالش مناسب، استاندارد و باکیفیت به چه صورت است. همچنین چند مورد از بالش‌های طبی ایده‌آل موجود در بازار را نیز خدمت شما عزیزان معرفی کردیم تا حین خرید، یک محصول مرغوب و کارآمد را انتخاب کنید‌. امیدواریم نهایت استفاده را از مطالعه این مقاله برده باشید و تصمیم خود را مبنی بر خرید یکی از بهترین مدل های بالش طبی گرفته باشید. لطفا پیشنهادات و پرسش‌های خود را پیرامون موضوع مطرح شده، با ما و سایر کاربران در بخش نظرت به اشتراک بگذارید تا ما هم از معلومات ارزشمند شما عزیزان بهره‌مند شویم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید