چرا ما از ماساژ لذت می بریم؟

ماساژ هزاران سال از دوران باستان باستان تا به امروز به شیوه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و در گذشته مردم معتقد بودن ماساژ یک نوع درمان بیماری است.

ماساژ می تواند گردش خون را افزایش دهد، تنش و استرس را کاهش دهد،وهمچین باعث کاهش اضطراب در زندگی ماشینی می شود ، خواب را بهبود می بخشد، و آرامش را در سراسر بدن افزایش می دهد.

ماساژ منظم به شما کمک می کند تا فشار خون را پایین آورید تا خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهیدو همچنین ماساژ این توانایی را دارد که درد را در بیشتر قسمت های بدن کاهش دهد مثل پا,گردن,پشت و کمر

  • یکی از شایع ترین دلایل برای ماساژ گرفتن تسکین تنش عضلانی و گرفتگی های عضلانی است.

اگر خیلی وقت است که دلتان می خواهد از تنش و استرس خلاص شوید و حداقل نیم ساعتی را با آرامش خاطر زندگی کنید

شما می توانید ماساژ را در یکی از قسمت های بدن که در زیر فواید آن را بیان می کنم را امتحان کنید

ماساژ پا:

ماساژ پا درست قبل از رفتن به رختخواب باعث می شود راحت تر بخواب بروید

ماساژ پا رفلکسولوژی باعث آرامش می شود و حتی به شما کمک می کند تا دچار افسردگی نشوید خصوصا در سنین بالاتر

ماساژ باعث تسکین اعصاب می شودوشما به جای استفاده از قرص های اعصاب میتوانید پاهای خود را به طور منظم با دست و یا یک ماساژور پای مناسب ماساژ دهید.

ده دقیقه ماساژ در طول روز باعث گردش خون بهتر در بدن می شود

برای درمان سندرم پا که یک نوع اختلال عصبی است ماساژ پا بسیار تاثیر گذار است

ماساژ پا به طور منظم عضلات را در اطراف پا تحریک می کند وخستگی که در طول روز با ایستادن زیاد بر شما وارد شده را کاهش می دهد.

ماساژ پشت و کمر :

ماساژ پشت و کمر گردش خون را افزایش میدهد و باعث افزایش خون در ان ناحیه می شوداین کمک می کند خون با اکسیژن و مواد مغذی به عضلات و ارگان های اصلی برسد.

این ماساژ باعث کاهش درد در قسمت پشتی بدن می شود,که اضطراب و استرس را در بدن کم می کند

-با ماساژدادن، ماهیچه ها از حالت فشردگی و انقباض در آمده، استراحت می کنندوبرای کسانی که به سختی در شب می خوابند راه مناسبی است .

-ماساژبدن در دوران بارداری می‌تواند در رفع استرس مادر، بهبود گرفتگی عضلات و کاهش کمردرد، درد باسن و شانه نیز تاثیر خوبی داشته باشد. ماساژ، مقدار هورمون اپی‌نفرین را که منجر به گرفتگی عروق می‌شود کاهش می‌دهد و باعث آرامش و تعادل در خلق‌وخو می‌شود.

هنگامی که عضلات کمر دچار گرفتگی یا پارگی شوند، ناحیه اطراف عضلات ممکن است ملتهب شود. در صورت ایجاد این التهاب، عضلات کمر دچار اسپاسم شده و درد شدید در قسمت پایین کمر فرد ایجاد می‌شود. به این ترتیب ممکن است حرکت دادن کمر بسیار دشوار گردد. علاوه بر این امکان ایجاد حساسیت در عضلات بالای کمر نیز وجود دارد که دلیل آن می‌تواند به خاطر ضعیف شدن یا آسیب‌های وارد شده به خاطر استفاده بیش از حد از این عضلات باشد. درد در قسمت بالای کمر همچنین می‌تواند به خاطر شرایط خاص همچون گرفتگی عضلات، آسیب‌های ورزشی، یا تصادف با اتومبیل نیز ایجاد شود. در این حالت می‌توان از ماساژ درمانی برای بر طرف کردن اسپاسم/ التهاب ایجاد شده و بهبود دامنه حرکت عضلات استفاده کرد.

 

ماساژ گردن:

ماساژ گردن باعث شل شدن عضلات گردن و شانه می شود و همچنین برای کسانی که از سردرد تنش، فشار چشم، میگرن، سینوزیت و درد گردن مزمن رنج می برند مفید است.

ماساژ گردن مانند یک ماده انرژی زا در بدن کار می کند که انرژی را به کل بدن می دهد .

ماساژ گردن یک روش درمان دستی ویا با یک ماساژور دستی است که در آن عضلات و سایر بافت‌های نرم برای کاهش گرفتگی عضلات و نیز کاهش فشار وارد شده، مالش داده می‌شود. هر چند ماساژ، کل بدن فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این روش درمانی به طور خاص برای مشکلات عضلانی اسکلتی، گردش خون، و بهبود سیستم‌های لنفاوی و عصبی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما