نحوه تمیز کردن دستگاه بخور

نحوه تمیز کردن دستگاه بخور
برای تمیز کردن دستگاه بخور می توانید از توضیحات دفترچه راهنمای آن استفاده نمایید. در اینجا چند دستورالعمل برای این کار معرفی کرده ایم.

 


چرا باید به طور مرتب دستگاه بخور را تمیز کرد؟

چرا تمیزی دستگاه بخور خیلی مهم است؟ تمیزی دستگاه بخور شما به چند دلیل اهمیت دارد. اولین دلیل این است که دستگاه بخور نیز مانند دستگاه های دیگر نیاز به بررسی دارد و با این کار شما میتوانید از عملکرد خوب آن مطمئن شوید. مهم ترین دلیل برای تمیز نگهداشتن دستگاه بخور، سالم ماندن در مقابل باکتری هاست. آب دستگاه بخور به دلیل راکد بودن محل خوبی برای رشد باکتری هاست و اگر آب آن مرتب تعویض نشود و دستگاه بخور تمیز نشود، این باکتری ها در هوا منتشر می شوند. بنابراین بسیار مهم است که برای حفظ سلامتی خود دستگاه بخور خود را تمیز نگهدارید. خوشبختانه می توان از تمام این مشکلات به راحتی با تمیز کردن دستگاه بخور، جلوگیری کرد.


برای تمیز کردن دستگاه بخور به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای تمیز کردن دستگاه بخور سرد یا گرم نیاز به وسایل خاصی ندارید و با وسایل موجود در خانه خود نیز می توانید دستگاه بخورتان را تمیز کنید.

لیست زیر وسایلی هستند که برای تمیز کردن دستگاه بخور استفاده می شوند: سرکه سفید تمیز کننده یا پراکسید هیدروژن قلم مو نرم مقداری آب حوله تمیز دستکش و عینک

دستگاه های بخور متفاوتی وجود دارند اما همه آنها در داشتن مخزن آب و عملکرد های پایه مانند هم هستند. اما اگر دستگاه بخور شما چیزی بیشتر از این که اینجا معرفی کرده ایم داشت، نگران نباشید تمام قسمت های دیگر دستگاه بخور نیز به همین روش تمیز می شوند. تنها باید مراقب قسمت ها الکترونیکی باشید. نکته خیلی مهم این است که شما باید به تمام مواردی که سازنده دستگاه شما را از انجام آن بازداشته است، توجه کنید. زمانی که میخواهید قطعات دستگاه را باز کنید و یا برای تمیز کردن آن از مواد شیمیایی استفاده کنید، حتما دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه نمایید. استفاده از دستکش و عینک را نیز در هنگام استفاده از مواد شیمیایی فراموش نکنید.

برای تمیز کردن دستگاه بخور صورت هم همین وسایل مورد نیاز است.


5 گام برای تمیز کردن دستگاه بخور

در زیر مراحل گام به گام تمیز کردن دستگاه بخور را معرفی کرده ایم. با انجام این 5 مرحله ساده شما می توانید بیشترین بهره وری از دستگاه بخور خود را داشته باشید و کیفیت هوای اطراف خود را بهبود ببخشید.

1. گام اول در ابتدا اگر دستگاه بخور شما نزدیک دیوار است آن را از دیوار دور کنید. مخزن آن را جدا کنید و آن را خالی کنید. به دقت بررسی کنید تا سایر قطعاتی از دستگاه که جدا می شوند را نیز جدا کرده و تمیز کنید. اگر دستگاه دارای فیلتر است آن را تمیز کنید و پس از خشک کردن، آن را در سر جای خود بگذارید.

2. گام دوم به اندازه کافی سرکه سفید را با آب مخلوط کنید و قطعات کوچکتر را در آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در آن خیس بخورد. سپس با استفاده از قلم مو نقاطی که سخت تر پاک می شوند را تمیز کنید. معمولا در داخل بسته بندی دستگاه های بخور برسی برای این منظور قرار داده شده است. اما اگر نبود از هر برس نرم مناسب دیگری می توانید استفاده کنید.

3. گام سوم ضدعفونی کردن مخزن آب دستگاه بخور نیز 30 دقیقه زمان نیاز دارد بنابراین بهتر است در کنار مرحله 2 این کار را نیز انجام دهید.برای ضد عفونی کردن مخزن آب دستگاه بخور، آن را تا نیمه از آب پر کنید و در آن یک قاشق سفید کننده و یا هیدروژن پراکسید 3% اضافه کنید و در مخزن را ببندید و آن را تکان دهید تا تمام سطح داخلی مخزن را پوشش دهد.


خرید بالش طبی با بهترین کیفیت


4. گام چهارم بعد از گذشتن 30 دقیقه مخزن آب و قطعات را با آب فراوان بشویید و مطمئن شوید که بوی مواد شوینده بر روی آنان باقی نمانده باشد. بعد از آن تمام قسمت ها را حوله تمیز خوب خشک کنید. در این مرحله هیچ بویی از مواد شوینده نباید باقی بماند.

5. گام پنجم بعد از انجام تمام مراحل بالا قطعات دستگاه شما آماده جایگذاری در سر جای خود هستند. شما می توانید آن ها در سر جای خود قرار دهید. البته باید به فیلتر آن نیز توجه کنید تا در صورت لزوم آن را نیز تعویض نمایید. مخزن آن را با آب جوشیده سرد شده یا آب تصفیه شده که املاح کمتری دارند پر کنید و از هوای مرطوب و تمیز آن لذت ببرید.


بهترین مدل های فشارسنج عقربه ای را از امسیگ خریداری نمایید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید