10 غذایی که فشار خون شما را افزایش می دهند (1)

سدیم و نمک

به عنوان یک قاعده کلی، مصرف سدیم در روز باید کمتر از 2300 میلی گرم در روز باشد. بر روی برچسب های تغذیه ای میزان سدیم موجود در آن کالا نوشته شده است و شما می توانید میزان مصرف سدیم روزانه خود را کنترل نمایید، که این امر تاثیری بسیاری در سلامتیتان دارد. مصرف سدیم بیش از مقدار بیان شده موجب افزایش فشارخون می شود.

برای کنترل فشار خون خود می توانید فشار خون خود را مرتب با فشارسنج اندازه گیری کنید. برای راحتی می توانید به جای استفاده از فشارسنج عقربه ای از فشارسنج دیجیتالی استفاده نمایید.

 

  1. کنسرو لوبیا

در کنسرو لوبیا از نمک برای نگهداری بیشتر استفاده می شود و بهتر است از مصرف زیاد آن اجتناب کنید. زیرا مصرف آن افزایش فشار خون را به دنبال دارد.

 

  1. سوپ ها

در سوپ ها نیز ممکن است میزان زیادی نمک وجود داشته باشد. شما می توانید در هنگام تهیه سوپ مواد غذایی ای را انتخاب کنید که سدیم کمتری دارند.

 

  1. محصولات گوجه فرنگی کنسرو شده

سس گوجه فرنگی و پاستاهای نیمه آماده اغلب با نمک پر شده اند. تا جایی که می توانید از این مواد کمتر استفاده نمایید.

 

  1. گوشت بسته بندی شده و پردازش شده

برای سالم ماندن و افزایش زمان نگهداری گوشت های فست فودی، هات داگ و گوشت های منجمد شده، مقداری نمک به آنها اضافه می کنند. برای کنترل این مورد کافیست شما همیشه از قصابی ها گوشت تازه بخرید.

 

  1. غذاهای منجمد

به طور کلی تمام غذاهایی که به صورت منجمد نگهداری و ارائه می شوند، برای افزایش طول عمر آنها و همچنین سالم ماندن آن ها در مدت زمان طولانی تر از نمک در آنها استفاده می شود. حتی غذاهایی که با عنوان سالم نیز منتشر می شوند از این قاعده مستثنی نیستند.

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما