10 غذایی که فشار خون شما را افزایش می دهند (2)

قند

شکر در غذاهای زیادی یافت می شود که به صورت طبیعی یا مصنوعی به آنها اضافه می شود. مصرف مواد غذایی حاوی شکر را بهتر است کاهش دهید. زیرا اساسا بیشتر از کالری بر روی اضافه وزن تاثیر می گذارند و وزن شما را افزایش می دهند. اضافه وزن خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا را نیز افزایش می دهد. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که حداکثر مقدار مصرف شکر در روز در مردان 37.35 گرم معادل 9 قاشق چایخوری و در زنان 25 گرم معادل 6 قاشق چایخوری است.

موارد زیر قند زیادی دارند :

 

  1. آب نبات

آب نبات سطح قند بسیار بالایی دارد و سطح آن از مصرف روزانه افراد بالاتر است. مصرف شکر اضافه منجر به افزایش فشار خون می شود و از این جهت مشکلات دیگری نیز به همراه دارد.

 

  1. نوشیدنی ها

نوشابه ها مقدار زیادی کالری و قند دارند. حتی نوشابه های بدون قند نیز مقدار کمی قند دارند و باید مراقب مصرف آنها باشید. یک نوشابه به طور کلی 9 قاشق چایخوری یا معادل 39 گرم قند دارد. این عدد برای مردان به اندازه کل مصرف روزانه و برای زنان به میزان تقریبا دو سوم بالاتر است.

 

  1. شیرینی ها

دوناتها، شیرینی ها و کوکی ها قند زیادی دارند. خوردن این خوراکی ها در روز به افزایش وزن و افزایش فشار خون شما منجر می شود.

 

  1. سس ها

سس ها مقادیر زیادی نمک و شکر دارند و توصیه می شود تا جایی که ممکن است از مصرف آنها خودداری نمایید. مصرف سبزیجات برای سلامتی بسیار مفید است برای تاثیر گذاری بیشتر آنها بهتر است سبزیجات را بدون سس مصرف نمایید.

 

  1. الکل

الکل مقدار زیادی قند دارد و برای قلب نیز بسیار مضر است. مصرف زیاد آن در روز خطر سکته قلبی را بیشتر می کند و منجر به افزایش فشار خون و در نتیجه آسیب رگ ها و اندام های حساس بدن می شود.

 

راهنمایی از طریق تماس تلفنی در مورد 10 غذایی که فشار خون شما را افزایش می دهند (2)
به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما