10 غذایی که فشار خون شما را کاهش می دهند (1)

فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماری های جامعه مدرن است. همچنین از فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش نیز نام برده می شود. زیرا ممکن است تا سال ها بدون علامت باشد. فشار خون بالا اگر دیر تشخیص داده شود و یا به خوبی درمان نشود، مشکلات سلامتی زیادی به وجود می آورد. از جمله این مشکلات می توان به آسیب های ریوی، سکته مغزی، بیماری های کلیوی و قلبی اشاره کرد.

برای تشخیص به موقع فشار خون شما باید در فواصل منظم هفتگی یا ماهانه فشار خود را اندازه بگیرید و در صورت افزایش آن به پزشک مراجعه کنید. برای اندازه گیری فشار خون بهتر است از فشارسنج های دقیق و با برندهای معتبر استفاده نمایید.

ورزش کردن بسیار مهم است اما اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید هیچ نوع ورزشی نمی تواند سلامتی شما را تضمین کند. شما می توانید در کنار فعالیت های ورزشی از مواد غذایی ای استفاده کنید که فشار خون شما را کاهش دهند.

در این مقاله چند غذایی که به کاهش فشار خون شما کمک می کنند را معرفی کرده ایم.

 

  1. برگ سبز

سبزیجات و برگ های سبز به کاهش فشار خون شما کمک می کنند. یکی از شایع ترین علل فشار خون بالا، سدیم است. برگ های سبز میزان سدیم در کلیه ها را تنظیم می کند. برای کاهش فشار خون می توانید از مواد غذایی مانند کلم، سبزیجات و اسفناج استفاده نمایید. از طرفی این را هم در نظر داشته باشید که باید از سبزیجات تازه استفاده نمایید. زیرا تاثیر آنها به مراتب خیلی بیشتر است. مواد کنسرو شده سدیم زیادی دارند و باید از خوردن آنها اجتناب کنید.

 

  1. انواع توت

انواع توت برای کاهش فشار خون مفید هستند زیرا تمامی آنها حاوی ماده ای به نام فلاونوئید هستند. این ترکیب کوچکی است اما برای مقابله با فشار خون بالا بسیار موثر است. شما می توانید تمشک، زغال اخته و توت فرنگی را در رژیم روزانه خود قرار دهید. خوردن آنها به عنوان صبحانه یا میان وعده بسیار مفید است و منجر به کاهش فشار خون شما می شود.

 

  1. چغندر قرمز

چغندر به دلیل داشتن اکسید نیتریک، بسیار جالب است. این ماده به باز کردن رگ های خونی نیز کمک می کند. کسانی که به فشارخون بالا مبتلا هستند می توانند از جغندر جهت پایین آوردن فشار خونشان استفاده نمایند.آب گوجه فرنگی نیز برای کاهش خون مناسب است. اما تاثیر آن تنها  به مدت 24 ساعت است.

 

  1. شیر و ماست شیرین

محصولات لبنی بهترین گزینه برای کاهش خون هستند. استفاده از آنها دو مزیت عمده دارد. آنها چربی کم و کلسیم زیادی دارند. هر دوی این عوامل فشار خون را کاهش می دهند. شما با ترکیب کردن شیر یا ماست با میوه ها و مغزها می توانید یک میان وعده یا صبحانه خوشمزه ای داشته باشید و فشار خون خود را نیز کاهش دهید.

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما