10 غذایی که فشار خون شما را کاهش می دهند (2)
  1. جو

جو یکی از فوق العاده ترین مواد غذایی برای کاهش فشار خون است. خوردن آن به تنهایی خسته کننده است و ممکن است برای خیلی ها خوشمزه نباشد. شما می توانید با مخلوط کردن جو با مواد غذایی خوشمزه دیگر مثل میوه ها و مغز ها و یا با دارچین یک میان وعده خوشمزه بسیازید که بدترین دشمن فشار خون بالا است.

 

  1. موز

بسیاری از متخصصان و پزشکان، موز را یک وعده غذایی کامل می دانند. موز سرشار از پتاسیم است و به دلیل شیرینی که دارد مورد پسند بسیاری از افراد است.به جز کاهش فشارخون، موز انرژی شما در طول روز را نیز می تواند تامین کند. از طرفی به راحتی در دسترس است و در کمترین زمان انرژی شما را افزایش می دهد و فشار خون شما را نیز کاهش می دهد.

 

  1. ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا منبع غنی از پروتئین و اسید های چرب امگا 3 است. این اسیدهای چرب برای سلامتی شما بسیار مفید هستند و فشار خونتان را نیز کاهش می دهند و سطح تری گلیسیرید را پایین می آورند.

 

  1. سیر

اضافه کردن سیر به رژیم غذایی خود به گسترش و باز شدن رگ های خونی کمک می کند و همین امر موجب کاهش فشار خون شما می شود. از طرفی سیر علاوه بر این که فشار خون شما را کاهش می دهد، باعث خوش طعم شدن غذایتان نیز می شود و شما می توانید آن را در کنار ادویه های دیگر مصرف کنید و دیگر نیازی به مصرف نمک ندارید.

 

  1. شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی است که طرفداران بسیاری دارد و از طرفی خوراکی سالمی نیز هست. این خوراکی خوشمزه فشار خون را نیز کاهش می دهد. دانشمندان معتقدند مصرف هفتگی 300 گرم شکلات تلخ در هفته می تواند وضعیت سلامتی شما را به حالت عادی برگرداند. از طرفی شما می توانید این خوراکی را همراه با دیگر مواد غذایی و میوه ها میل نمایید.

 

 

  1. روغن زیتون

همه روغن ها برای سلامتی مضر نیستند و کلسترول شما را بالا نمی برند. روغن زیتون حاوی ماده ای به نام پلی فنول است. این ماده فشار خون را کنترل می کند و مانع از افزایش فشار خون می شود. شما می توانید آن را به همراه غذاها مانند تخم مرغ مصرف کنید. استفاده از این ماده در بلند مدت به وضعیت سلامتی شما بسیار کمک می کند.

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما