16 روش ساده برای کاهش استرس و اضطراب

استرس و اضطراب مشکل رایج اکثر افراد است. در حقیقت 70 درصد از افراد بزرگسال روزانه این احساسات را تجربه می کنند. در اینجا به شما 16 روش برای کاهش استرس را معرفی می کنیم.

 

  1. ورزش

ورزش منظم با آزاد کردن آندورفین ها و بهبود خواب و اندام شما، به کاهش استرس و اضطراب کمک می کنند.

 

  1. مکمل ها

خوردن مکمل ها نیز مانند داروهای مکمل، امگا3، چای سبز و نوشیدنی لیمو می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

 

  1. شمع روشن کنید

روشن کردن یک شمع به آرامش شما بسیار کمک می کند و استرس شما را تا حد بسیاری کاهش می دهد. به جای شمع می توانید از عطر های خوشبو کننده نیز استفاده نمایید.

 

  1. کاهش مصرف کافئین

مصرف کافئین را تا حد ممکن کاهش دهید. زیرا خود کافئین تاثیر مستقیم بر استرس و اضطراب دارد. البته میزان تاثیر آن در افراد محتلف متفاوت است.

 

  1. نوشتن

نوشتن جملات مثبت و تکرار آنها حس مثبتی برایتان ایجاد می کند و استرستان را کاهش می دهد.

 

  1. جویدن آدامس

به گفته برخی محققان جویدن آدامس می تواند مزایای سلامتی برای شما داشته باشد و از طرفی برای کاهش استرس و اضطراب نیز کاربردی است.

 

  1. گذراندن زمان با دوستان و خانواده

گذراندن وقت با خانواده و دوستانتان و بودن در محیط های دوستانه و اجتماعی اضطرابتان را کاهش می دهد و باعث می شود که آرامش بیشتری در طول روز داشته باشید.

 

  1. خندیدن

هر روز بخندید. با دوستان شوخ طبع و پرانرژی خود در ارتباط باشید و همچنین زمانی را به تماشای فیلم های کمدی اختصاص دهید.

 

  1. نه گفتن

تمرین کنید تا در مواقعی که به شما پیشنهادی می شود که نمیخواهید و یا نمی توانید آن را انجام دهید، نه بگویید. این کار استرس شما را در مواجهه با افراد مختلف بسیار کمتر می کند.

 

  1. برنامه ریزی

لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید و آنها را زمان بندی کنید. این کار باعث می شود کاری انجام نشده باقی نماند و آرامش شما بیشتر شود.

 

  1. یوگا

یوگا ورزشی برای کاهش استرس است. با انجام حرکات یوگا اضطراب خود را کم کنید.

 

  1. تمرینات ذهنی

انجام تمرینات فکری ذهن شما را قوی تر می کند و موجب کاهش استرس و اضطراب می شود.

 

  1. در آغوش گرفتن

انرژی مثبت ناشی از در آغوش گرفتن و بوسه می تواند استرس را کاهش داده و احساس آرامش را برایتان به همراه داشته باشد.

 

  1. گوش دادن به موسیقی آرامش بخش

در مواقعی که استرس دارید می توانید به یک موزیک آرامش بخش گوش دهید و خواهید دید که استرستان کاهش می یابد.

 

  1. تنفس عمیق

شاید بارها شنیده باشید که سریع ترین روش کاهش استرس نفس کشیدن عمیق است. بهتر است عمیق نفس کشیدن را یاد بگیرید.

 

  1. گذراندن زمان با حیوان خانگی

وقت گذراندن و بازی کردن با حیوان خانگی تان نیز یکی از روش هایی است که به کاهش استرس شما کمک زیادی می کند.

 

اگرچه استرس در زندگی های امروزی به جزئی جدانشدنی مبدل گشته است اما می توان آن را با روش هایی ساده برطرف نمود. البته باید به این نکته توجه نمایید که شرط اول برای درمان استرس یافتن علت آن است. بنابراین ابتدا بهتر است علت استرستان را پبدا کنید و با توجه به آن راه درمانی برای آن پیش بگیرید.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما