تب سنج بدون تماس چیست؟

تب سنج بدون تماس چیست؟
ترمومتر یا تب سنج مادون قرمز برای اندازه گیری دمای سطح اشیا و مخصوصا اندازه گیری دمای بدن طراحی شده است.

دمای بدن بسته به انواع پوست با ضخامت های متفاوت متغیر است. زمانی که دمای محیط داخلی بسیار متفاوت است، دماسنج را باید حدود 15 تا 20 دقیقه قبل از استفاده در دمای اتاق قرار دهید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از دماسنج

  1. دستگاه را در معرض شوک الکتریکی قرار ندهید.
  2. از دستگاه در شرایط دمایی مرطوب بالاتر از 85% استفاده نکنید.
  3. دستگاه را دور از آب و گرما و اشعه مستقیم آفتاب قرار دهید. از دستگاه در نواحی الکترومغناطیسی همانند گوشی های تلفن همراه و بی سیم استفاده نکنید
  4. . اگر پیشانی در حین اندازه گیری دما با تار مو و یا هرگونه مانعی پوشش داده شده باشد،اندازه گیری دقیق نخواهد بود.
  5. فاصله ی اندازه گیری دستگاه از بدن(پیشانی) را رعایت کنید.
  6. حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمایید.
  7. 1 دقیقه بین دو اندازه گیری پیاپی صبر و تامل کنید.

توصیه هایی برای استفاده از تب سنج

1: در استفاده از دستگاه دماسنج دیجیتال اطمینان حاصل کنید که قبل از اندازه گیری دما هیچ گونه انسداد و مزاحمتی وجود ندارد. دلیل نمایش واژه lo: مو یا مانعی مانع از اندازه گیری دما می شود.

2: اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه جریان هوا که بتواند در سیستم درجه تب، اختلال ایجاد کند وجود ندارد. دلیل نمایش واژه lo: درجه ی تب دارای اختلال هوا می باشد. 

3: لطفا بین هر اندازه گیری 15 ثانیه تامل بفرمایید. دلیل نمایش واژه lo: مقدار دماهای گرفته شده بسیار نزدیک به هم است و تغییری نمی کند.

4: لطفا فاصله ی اندازه گیری را رعایت کنید. دلیل نمایش واژه lo: فاصله اندازه گیری دما زیاد است.

ترمومترها

از طریق ترمومتر می توان دمای اجسام و اشیای مختلف را اندازه گیری کرد که برخی از ترمومترها با تماس به اجسام و برخی بدون تماس، قابلیت اندازه گیری دما را دارند. در ادامه مقاله به برخی از مزایا و ویژگی های ترمومترهای بدون تماس اشاره شده است.

سایر محصولات امسیگ: دستگاه بخور صورت

مزیت تب سنج بدون تماس

1. قابل استفاده در تمامی شرایط این نوع از تب سنج ها برای اندازه گیری دمای بدن بخصوص در کودکان، بسیار کارآمد می باشد. زیرا حتی در زمانی که خواب هستند، می توانید با استفاده از ترمومتر دمای بدن آن ها را اندازه گیری کنید.

2. یکی دیگر از مزایای تب سنج دیجیتال بدون تماس عدم نیاز به ضدعفونی این نوع از تب سنج ها چون بدون تماس، دما را اندازه گیری می کنند دیگر نیازی به ضدعفونی آنها جهت استفاده برای اشخاص دیگر نیست.

3. اندازه گیری دقیق در این نوع از ترمومترها اندازه گیری ها دقیق و قابل اطمینان است.

4. قابل استفاده برای تمامی رده های سنی این نوع از تب سنج ها قابل استفاده برای کودکان و همچنین نوجوانان و بزرگسالان نیز می باشند. نحوه عملکرد تب سنج بدون تماس دمای بدن انسان از طریق پیشانی، گوش، دهان و یا زیر بغل قابل اندازه گیری می باشد، ولی در این نوع از ترمومترهای بدون تماس، بدون نیاز به تماس ترمومتر با نقطه ی مورد نظر، دما را اندازه می گیرند.

در واقع این ترمومترها جهت اندازه گیری دما به عوامل خارجی حساس هستند و بسته به قیمت و کیفیتشان دما را در فواصل 1 تا 5 ثانیه اندازه گیری می کنند.


خرید فشارسنج دیجیتال با دقت اندازه گیری بالا


 

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید