7 درمان خانگی برای مدیریت فشار خون بالا (2)
  1. کاهش وزن

وزن و فشار خون رابطه مستقیم دارند. طبق تحقیقات درمانگاه Mayo از دست دادن 10 پوند ( 4.5 کیلوگرم ) فشار خون را کاهش می دهد. کاهش وزن به مقدار زیاد به تنهایی کافی نیست. سایز کمر شما نیز باید کاهش یابد. چربی های اطراف شکم چربی های اشباع شده ای هستند که موجب افزایش فشار خون می شود. به طور کلی مردان باید اندازه کمرشان کمتر از 40 اینچ و زنان کمتر از 35 اینچ باشد.

 

  1. ترک سیگار

کشیدن سیگار به طور طبیعی فشار خون را افزایش می دهد. اگر شما عادت به کشیدن سیگار دارید برای مدت زمان بیشتری فشار خون بالا دارید. حتی بودن در معرض دود سیگار نیز خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی نیز دارد. علاوه بر داشتن مزایای سلامتی دیگر، نترک سیگار به کاهش فشار خون نیز کمک فراوانی می کند.

 

  1. محدود کردن مصرف الکل

نوشیدن الکل معمولا لذت بخش است اما توجه به این نکته ضروری است که مصرف زیاد الکل موجب افزایش فشار خون شما می شود. از طرفی مصرف الکل مانع از تاثیر داروهای کاهش فشار خون نیز می شود.

 

  1. کاهش استرس

با توجه به دنیای امروزه که سریعا در حال رشد است و تقاضا و نیاز افزایش یافته است، اهمیت به داشتن آرامش و نداشتن استرس افزایش یافته است. استرس موجب افزایش فشار خون می شود و در صورت ادامه داشتن فشار خون را به میزان زیادی افزایش می دهد. انجام تمرین های یوگا و تمرین های تنفسی برای کاهش فشار خون بسیار کاربردی است.

 

خطرات فشار خون بالا

فشار خون بالا می تواند عوارضی مانند سکته مغزی، حمله قلبی و آسیب کلیه به همراه داشته باشد. اندازه گیری منظم فشار خون به شما برای مدیریت فشار خونتان کمک می کند. اگر در اندازه گیری های مرتب خود فشار خون بالا مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

متخصصان معتقدند تغییر در شیوه زندگی فشار خون سیستولیک را به اندازه 4 تا 5 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را به اندازه 2 تا 3 میلی متر جیوه کاهش می دهد. کاهش مصرف نمک و داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند فشار خون را حتی بیشتر کاهش دهد.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما