7 درمان خانگی برای مدیریت فشار خون بالا(1)

فشار خون بالا چیست؟

زمانی که قلب خون را به درون رگ ها پمپاژ می کند، فشاری ایجاد می کند که به آن فشار خون می گویند. فشار خون طبیعی کمتر از 120/80 میلی متر جیوه است. زمانی که فشار خون از این عدد بالاتر باشد، به این معناست که فشار خون داخل رگ ها زیاد است و باعث افزایش فشار بر روی بافت های حساس می شود.

تقریبا نیمی از بزرگسالان در آمریکا به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند. فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود. زیرا معمولا تا زمانی که آسیب جدی به قلب وارد نکند، نشانه ای ندارد و از آنجایی که نشانه ای بروز نمی دهد اکثر افرادی که فشار خون بالا دارند، از بیماری خود اطلاع ندارند.

با این وجود کارهایی را می توان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام داد. مانند اندازه گیری مرتب فشار خون تا در صورت بالا بودن سریعا به پزشک مراجعه شود. در این مقاله به برخی از کارهایی که برای پیشگیری یا درمان فشار خون بالا می توانید انجام دهید، اشاره کرده ایم.

 

  1. ورزش

30 تا 60 دقیقه در روز را ورزش کنید تا زندگی سالمی داشته باشید. ورزش کردن علاوه بر کاهش فشار خون، خلق و خو، قدرت و تعادل شما را نیز افزایش می دهد. از طرفی خطر ابتلا به دیابت و انواع دیگر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. اگر احساس می کنید نیاز به ورزش دارید با یک مربی باشگاه یا پزشک برای شروع ورزش مشورت کنید.

 

  1. رژیم غذایی

رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا ( DASH ) داشته باشید. داشتن رژیم غذایی می تواند فشار خون شما را تا 10 میلی متر جیوه کاهش دهد. این رژیم شامل موارد زیر می شود:

  • خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل
  • خوردن محصولات لبنی کم چرب، گوشت لاغر، ماهی و آجیل
  • از بین بردن غذاهایی که دارای چربی های اشباع شده هستند مانند غذاهای فرآوری شده، فرآورده های لبنی فراوان و گوشت های چرب

 

  1. کاهش نمک

کاهش مصرف سدیم به حداقل مقدار ممکن برای کاهش فشار خون حیاتی می باشد. در برخی افراد مصرف زیاد سدیم، باعث حفظ آب بدن و در نتیجه افزایش شدید فشار خون می شود. پزشکان توصیه می کنند که میزان مصرف سدیم بین 1500 تا 2300 میلی گرم در روز باشد. این مقدار کمی بیشتر از نصف قاشق چایخوری نمک است.

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما