راهنمای خرید دستگاه بخور

راهنمای خرید دستگاه بخور
در ماه های سرد سال باید رطوبت هوا را افزایش دهیم. مخصوصا افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند، روز های بیشتری را در سرما می گذرانند بنابراین به مرطوب کردن هوا بیشتر نیاز دارند. برخی افراد به این دستگاه ها اعتماد ندارند و یا نمی دانند کدام دستگاه مناسب تر است. در این مقاله راهنمایی برای خرید دستگاه مناسب ارائه می دهیم.

 


چرا باید بخور بخریم ؟ 

تکنولوژی دستگاه بخور در طی این چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته است. اکنون دستگاه های بخور گرد و غباری که باعث مشکلات تنفسی شده اند را نیز از بین می برد و در برخی مدل ها نه تنها رطوبت هوا را افزایش می دهند بلکه همانند یک دستگاه تصفیه هوا، هوا را نیز تمیز می نماید.

سطح رطوبت در فصل زمستان باید حدود 30 تا 40 درصد باشد. هوای سرد، رطوبت کمتری دارد و هنگامی که از وسایل گرمایشی نیز استفاده کنید، هوا خشک تر نیز می شود. خشکی هوا باعث بروز مشکلاتی نظیر خارش پوست، خشکی سینوس ها، خشکی چشم ها و ... می شود.

دستگاه بخور تسکین علائم سرماخوردگی، آلرژی، رفع تنگی نفس و حفظ رطوبت بینی را به همراه دارد. دستگاه بخور همچنین باعث می شود تا روند بهبود سرماخوردگی سریع تر شود. رطوبت برای جلوگیری از خونریزی بینی و از بین بردن خشکی سینوس ها و تسکین درد ضروری است. اگر مشکل خر و پف دارید، یک دستگاه بخور بخرید، زیرا به کاهش خر و پف نیز کمک می کند. دستگاه بخور، خشکی پوست و لب ها را نیز بهبود می بخشد. دستگاه بخور همچنین برق استاتیک ناخوشایند در هوا را نیز کاهش می دهد.

مبلمان، کف و ابزار ارزشمند شما نیز با دستگاه بخور از ترک خوردگی و انحراف محافظت می شوند. با حفظ رطوبت اطراف خود، هزینه های گرمایش خود را نیز کاهش دهید.


راهنمای خرید دستگاه بخور :

دستگاه های بخور خانگی معمولا مساحتی کمتر از مساحت بیان شده را پوشش می دهند، بنابراین اگر برای محیط بزرگ می خواهید دستگاه بخور با حجم مخزن بزرگتری بخرید. دستگاه بخور قطعا رطوبت هوا را افزایش می دهد. اما عوامل متعددی وجود دارد که می توانند بر رطوبت تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال اگر دستگاه بخور را در یک اتاق خاص قرار دهید و درب را باز بگذارید، ممکن است رطوبت به بیرون از اتاق منتقل شود.

دلیل این اتفاق این است که رطوبت موجود در هوا همیشه در تلاش است که خود را به طور مساوی منتشر کند. بنابراین اگر میزان رطوبت بیرون اتاق بیشتر از داخل خانه باشد، رطوبت در داخل اتاق می ماند. اما اگر هوای بیرون اتاق خشک تر باشد رطوبت ابتدا به بیرون از اتاق منتقل می شود. بنابراین باز یا بسته بودن درب اتاق تاثیر زیادی بر رطوبت هوا دارد.

اگر رطوبت هوا بیشتر از 50% باشد، سبب ایجاد گرد و غبار می شود و حتی سطوح رطوبت بالاتر باعث رشد باکتری و قارچ می شود. سطح رطوبتی که می خواهید به دست آورید با دمای محیط متفاوت است.

یک قاعده ساده این است که دمای هوا را کاهش داده و رطوبت را افزایش دهید. دلیل این امر این است که اگر شما دما را کاهش ندهید، بر روی پنجره قطرات آب مشاهده می کنید. البته به طور کلی سطح رطوبت 30 تا 40 درصد مناسب است. شما می توانید دستگاه های بخور متنوعی را در صفحه بخورهای امسیگ مشاهده نمایید.


فشارسنج مچی با کیفیت بالا از برند آلمانی امسیگ


نکات قابل توجه در خرید دستگاه بخور

سهولت در تمیز کردن

مهمترین ویژگی های یک دستگاه بخور سهولت در تمیز کردن از آنجایی که دستگاه بخور نیاز به تمیز کردن روزانه دارد، سهولت در این امر نیز یکی از مواردی است که در هنگام خرید یک دستگاه بخور باید به آن توجه کنید. برخی دستگاه های بخور تانک آب جداشونده دارند که شما می توانید در هنگام تمیز کردن آن را جدا کنید و بشویید.

بخار مناسب

داشتن خروجی بخار خوب یکی از ویژگی های عالی برای یک دستگاه بخور است. خروجی بخار کم میزان رطوبت اتاق را به خوبی تامین نمی کند ولی دستگاه های بخوری که دارای خروجی بخار مناسب هستند، به سرعت رطوبت محیط را افزایش می دهند و سریعتر عمل می کنند.

حجم مخزن آب

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید دستگاه بخور باید به آن توجه کنید، حجم مخزن دستگاه است. این پارامتر بر مدت زمان استفاده از دستگاه تاثیر مستقیم دارد و هر چه مخزن بزرگتری داشته باشد شما ساعتهای بیشتری میتوانید آن را روشن بگذارید. با توجه به اندازه محیط مورد نظر، شما می توانید حجم مخزن مناسب خود را انتخاب نمایید. این موضوع برای افرادی که کار زیبایی انجام می دهند و از دستگاه بخور صورت استفاده می کنند بسیار مهم است.

مصرف برق

مصرف برق دستگاه بخور بسیار اهمیت دارد. دستگاه بخوری بهتر است که مصرف برق پایین تری نیز داشته باشد اما به طور متوسط دستگاه های بخور سرد مصرف برق پایین تری نسبت به دستگاه های بخور گرم دارند. 

بلندی صدا

یکی دیگر از پارامترهای مهم در خرید دستگاه بخور صدای آن است. همه از وسایل پر سر و صدا بدشان می آید اما با توجه به این که از دستگاه بخور در هنگام خواب نیز استفاده می شود، بلندی صدا اهمیت بیشتری می یابد. دستگاه بخوری بهتر است که صدای کمتری نیز تولید نماید. هشدار کمبود آب در برخی از دستگاه های بخور زمانی که آب دستگاه از یک مقدار مشخص کمتر باشد، دستگاه هشدار کمبود آب می دهد که در اکثر دستگاه ها این هشدار به صورت چراغی است که روشن می شود و یا تغییر رنگ می دهد. زمانی که آب دستگاه کم باشد باید آن را خاموش کرده و مجددا آب نمایید. دستگاه های بخوری که این هشدار را ندارند طول عمر کمتری دارند. زیرا شما متوجه کمبود آب در دستگاه نشده و در نتیجه دستگاه آسیب می بیند.

خاموشی خودکار

هنگامی که آب در مخزن دستگاه از یک مقدار مشخص کمتر باشد، دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود. اگر دستگاه این قابلیت را نداشته باشد، باید حواستان به مقدار آب دستگاه باشد و در صورت اتمام آب دستگاه، امکان سوختن دستگاه نیز به وجود می آید.

پیشنهاد امسیگ: خرید بالش طبی مموری فوم

یون منفی

داشتن یون منفی باعث می شود که دستگاه بخور علاوه بر تولید رطوبت هوای اطراف را نیز تمیز نماید. دستگاه های بخور با یون منفی هوای اطراف خود را از طریق تولید یون منفی تمیز می نمایند و به نوعی تصفیه کننده هوا نیز به شمار می روند. این عمل برای سلامتی مفید می باشد.

کارایی

قیمت دستگاه های بخور باتوجه به کارایی ان متفاوت است، بنابراین قبل از خرید این تحقیق را بخوانید که چه نوع آن برای شما مناسب است، دستگاه بخور را حتما از داروخانه های معتبر یا فروشگاههای تجهیزات پزشکی های معتبر یا فروشگاه زنجیره ای هایپر استار و هایپر می یا فروشگاه های آنلاین تخصصی در زمینه کالا پزشکی بخرید و ازبرند امسیگ و کیفیت و سابقه و استاندارد بودن آن مطمئن شوید. و دستگاههای بدون گارانتی مطمئن نخرید.

جنس دستگاه باید از مواد مناسب و مرغوب باشد. بنابراین از خرید دستگاهایی که از پلاستیکهای نامرغوب تهیه شده اند خودداری کنید. برخی از رطوبت سازها کم مصرفند و قابلیت تنظیم میزان بخار دارند. حتما پیش از خرید، مشخصات دستگاه و چگونگی به کار افتادن ان را از فروشنده بپرسید.


خرید ماساژور برقی آلمانی با بهترین قیمت و گارانتی


نتیجه گیری

دستگاه بخور بسیار دستگاه حساسی میباشد چون همزمان با آب و برق کار میکند و کاربر بایستی آموزش دیده باشد و دفترچه راهنما را حتما مطالعه کند و سپس استفاده کند تا اشتباها استفاده نکند و به دستگاه آسیب نزند. 99% مشکلات به خطای کاربری مربوط میشود و عدم اسنفاده صحیح آن. خوشبختانه شرکت های بزرگ این مشکلات را با آموزش از روشهای مختلف حل کردند و همچنین کیفیت دستگاه و مواد غیر بازیافتی و دست اول و غیر سمی بسیار در سلامت خانه مهم میباشد لطفا فریب قیمت های پایین دستگاه بخورهای فروشنده را نخورید و مشکلات خود و خانواده و کودکان خود را چند برابر نکنید.

 

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید