9 نکته مهم برای داشتن خوابی آرام (1)

زندگی خیلی کوتاهتر از آن است که بیش از حد خود را خسته کنید و لازم است که حتما به استراحت خود نیز توجه کنید.

اگر زندگی نامه افراد موفق را بخوانید خواهید دید که اهمیت ویژه ای را برای استراحت و خواب خود قائل هستند. اکثر افراد موفق اقداماتی را قبل از رفتن به تخت خواب انجام می دهند که کیفیت خواب خود را افزایش دهند. در اینجا به 9 کاری که بهتر است شما قبل از خواب انجام دهید اشاره کرده ایم.

  1. تنظیم برنامه خواب

اولین و مهم ترین قدم برای بالا بردن کیفیت خواب این است که شما برنامه منظم و ثابتی را برای خواب داشته باشید. بهتر است این برنامه ریزی را مطابق با شرایط بدنی خود و عادت های خود تنظیم کنید تا دچار مشکل نشوید و ریتم آن را حتما حفظ کنید.

 

  1. داشتن رژیم غذایی متناسب با برنامه خواب

بلافاصله بعد از خوردن شام نمی توانید بخوابید. بد ترین کیفیت خواب در این زمان است. بهتر است رژیم غذایی ای داشته باشید که حداقل 2 ساعت قبل از خواب شامتان را بخورید که تا هنگام خواب معده اذیت نشود. خوابیدن با معده پر احساس سوزش در معده و نداشتتن خواب آرام را به همراه خواهد داشت.

 

  1. توجه به نوشیدنی ها

مصرف برخی نوشیدنی ها مانند کافئین و مشروب تاثیر بسیار بدی بر خواب می گذارند. در صورتی که از این نوشیدنی ها در شب استفاده کنید خوابی آشفته و نا آرام خواهید داشت. مصرف نوشیدنی های آرام کننده مانند دمنوش های گیاهی می تواند به خوابی آرام کمک کند.

 

  1. خاموش کردن دستگاه ها

نور آبی که از وسایل الکترونیکی مانند گوشی موبایل، تبلت و کامپیوتر و لب تاپ و حتی تلویزیون شما ساطع می شود، مانع از خوابی آرام می شود. لازم است حتما حداقل دوساعت قبل از خوابیدن این وسایل را خاموش کنید.

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاه شما