9 نکته مهم برای داشتن خوابی آرام (2)

9 نکته مهم برای داشتن خوابی آرام (2)
  1. محیط مناسب

محیطی که برای خوابیدن ایده آل است باید خنک، تاریک و آرام باشد. بهتر است برای خنک کردن محیط خواب خود از یک فن و تهویه مطبوع استفاده کنید. از طرفی تشک و بالش شما نیز بسیار اهمیت دارند. از بالشی که روی آن احساس خوبی دارید استفاده کنید. توصیه ما این است که از بالش طبی استفاده کنید.

 

  1. آرام کردن ذهن

قبل از این که به خواب بروید ممکن است افکار زیادی به ذهنتان هجوم آورند. شما باید ذهن خود را آرام کنید. برای این کار شما می توانید از ترفند های مدیتیشن نیز استفاده کنید.

 

  1. برای خود مراسم خواب داشته باشید.

بدن و ذهن شما نیاز به علامتی مبنی بر زمان خوابیدن دارد. شما می توانید کارهای خاصی را به طور منظم قبل از رفتن به تخت خواب خود انجام دهید. در اثر تکرار این کارها ذهن عادت می کند که پس از انجام آنها زمان خواب است.به عنوان مثال یک حمام آب گرم و یا هر کار آرامش بخش دیگری. توجه داشته باشید که فعالیت های هیجان انگیز را نباید به عنوان حرکات قبل از خواب انجام دهید زیرا هیجان سطح کورتیزول مغز را افزایش می دهد و برای داشتن خواب آرام سطح کورتیزول مغز باید پایین باشد.

 

  1. انجام حرکات کششی

انجام حرکات کششی و حرکات یوگا قبل از خوابیدن بسیار مفید است و باعث می شود که انرژی هایی که در طول روز در بدن شما جمع شده است آزاد شود. به پشت بخوابید و زانوهای خود را خم کنید و به سمت بالا بیاورید. دست های خود را بالا بیاورید به صورتی که کف دستهایتان به سمت بالا باشد. عمیق نفس بکشید. به مدت 10 دقیقه این کار را انجام دهید.

 

  1. داشتن آرامش

داشتن برنامه ریزی و انجام نکات گفته شده بسیار خوب هستند اما شما مجبور به انجام دادن تمامی آنها در هرشب نیستید. اگر شبی به هر دلیلی نتوانستید این کارها را انجام دهید به خود فشار نیاورید. استرس نداشته باشید و تا جایی که برایتان امکان پذیر است موارد گفته شده را انجام دهید.

 

در هر زمان به این نکته توجه داشته باشید که هدف از انجام این کارها داشتن خوابی آرام است.

 

دیدگاه شما

سامانه امنیتی
برای ارسال فرم، لطفاً سوال را پاسخ دهید.
8 + 8 =

سوال را پاسخ دهید، برای مثال
3 + 1 = 4