علل پیدایش چروک بروی قفسه سینه

علل پیدایش چروک بروی قفسه سینه
پیدایش چروک و خط های عمیق بروی قفسه سینه و یا میان سینه ها، ممکن است باعث ناراحتی و آزار شما شود. درست مثل چهره ، قفسه سینه نیز در معرض پیدایش چین و چروک است.

همانطور که ما مسن تر می شویم ، تولید کلاژن کند شده و این اتفاق، خاصیت ارتجاعی پوست را تحت تاثیر قرارمی دهد و آن را کمتر می کند. کاهش تولید کلاژن با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید می شود. بدون کلاژن و خاصیت ارتجاعی ، پوست دچار چین و چروک شده و به تدریج  این خطوط ها گسترش می یابد. در این مقاله سعی داریم به علل پیدایش و راه های مراقبتی و جلوگیری از آن اشاره کنیم.

برای شروع لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که چروک روی قفسه سینه به سایز سینه ها ارتباطی ندارد حتی خانم های جوان با سایز سینه کوچکتر هم ممکن است دچار این چین و چروک ها شوند. مهمترین عامل در بوجود آمدن این چروک ها میزان چربی ذخیره شده در این ناحیه قفسه سینه می باشد.

افرادی که لاغر هستند بیشتر مستعد پیدایش اینگونه چین و چروک ها هستند بدلیل اینکه در آن ناحیه از چربی لازم برخوردار نیستند. البته همیشه استثنا نیز وجود دارد مثلا افراد لاغری که به اصطلاح در آن ناحیه گوشتی هستند. نحوه‌ی خوابیدن‌تان تاثیر شگفت‌انگیزی روی کیفیت پوست‌تان دارد. خوابیدن روی یک پهلو به واسطه‌ی فشار زیادی که هر شب به پوست وارد می‌کند، بار زیادی را به پوست گردن و سینه تحمیل می‌کند.

حاصل آن اختلال در قابلیت ارتجاعی پوست تان است. قرار دادن بالشت کوچک میان سینه ها  نیزنمی تواند باعث از بین رفتن چروک های بوجود آمده در آن ناحیه شود. به همین دلیل اکیدا توصیه می‌شود به پشت بخوابید.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های مضر فرابنفش که خورشید تولید می‌کند، روی تولید کلاژن و قابلیت ارتجاعی پوست‌تان تاثیر می‌گذارد. در نتیجه فرآیند پیری پوست‌تان سرعت می‌گیرد، که به ایجاد چین و چروک می‌انجامد. در نتیجه افرادی که مستعد چروک در قفسه سینه هستند باید بطور مداوم از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

بیشتر افراد از اینکه پوست ناحیه قفسه سینه نسبت به سایر قسمت های بدن نازکتر و حساستر است اطلاعی ندارند و به خاطر همین ظرافت زودتر نسبت به سایر مناطق دچار پیری می شود. پس تنها زمانیکه لباسی که بر تن دارید تا ناحیه گردن پوشیده است از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید در غیر اینصورت باید هر روز قفسه سینه تا گردن را نیز با کرم های ضد آفتاب بپوشانید.

چین و چروک می تواند درمان شود و با تغییر عادات و سبک زندگی و استفاده از محصولات بهداشتی مناسب ، میتوان از پوستی جوان و شاداب ، برخوردار شد. اگر چین و چروک های روی قفسه سینه شما را ناراحت می کند می توانید با مراجعه به پزشک پوست از درمان های مناسب مثل لایه بردار ها، کرم و یا سرم های پیشنهاد شده توسط پزشک استفاده کنید. هر چند برای درمان بیشتر می توانید از لیزر هایی که با عث تولید کلاژن در پوست می شوند نیز استفاده کنید. استفاده و تزریق فیلر ها در آن ناحیه اصلا توصیه نمی شود.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید