تاثیر سرماخوردگی بر روی بیماری های قلبی

تاثیر سرماخوردگی بر روی بیماری های قلبی
اگر شما جز دسته کسانی هستید که از بیماری های قلبی رنج می برید باید بدانید که شما بیشتر از افراد دیگر باید مراقب باشید تا دچار سرماخوردگی نشوید. با شروع فصل سرما، سرماخوردگی و آنفولانزا یکی از شایع ترین بیماری هایی است که افراد در این فصل از سال دچار آن می شوند و بدلیل واگیر دار بودن این بیماری افرادی که دچار امراض قلبی هستند نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند.

سرماخوردگی در برخی از مواقع موجب می شود تا کسانیکه از بیماری های قلبی رنج می برند دچار مشکلات جدی و خطرناک شوند.

بطور مثال اگر سرماخوردگی تبدیل به ذات الریه شود، شما برای نفس کشیدن و در واقع جذب اکسیژن دچار مشکل خواهید شد و در نتیجه قلب، برای اینکه بتواند اکسیژن لازم را به بدن برساند باید بیشتر و سخت تر کار کند و این فشار بیشتری را به قلب می آورد. در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با روش های مراقبتی بیشتر آشنا کنیم تا درهنگام سرماخوردگی کمترین آسیب را ببینید.


آیا کسانی که بیماری های قلبی دارند می تواند از قرص های سرماخوردگی استفاده کنند؟

شما باید استفاده ازهر دارویی که حاوی دکونژستانت است خودداری کنید، زیرا این ماده فشار خون شما را بالا می برد. قبل از استفاده از داروهای آزاد داروخانه ایی برای درمان سرماخوردگی با پزشک متخصص و یا پزشک داروخانه مشورت کنید تا از تداخل نداشتن این داروها با داروهای قلب خود اطمینان حاصل کنید.

لازم است هنگام استفاده از قرص‌ها فشار خود را مرتب بگیرید تا مشکلی ایجاد نشود. پیشنهاد امسیگ به شما خرید فشار سنج دیجیتال یا فشار سنج عقربه‌ای می‌باشد. داشتن این محصول برای هرکسی که بیماری قلبی دارد لازم است.


بهترین راه پیشگیری از سرماخوردگی برای شما چیست؟

بهترین راه جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی برای شما این است که به طور مداوم دست های خود را بشویید و از خانواده و اطرافیان نیز بخواهید که این کار را انجام دهند. در فصل سرما و شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا از حضور یافتن در مکان های شلوغ و پر جمعیت خودداری کنید. برای اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید از میوه ها و سبزیجات فراوان استفاده کنید و با خواب کافی و ورزش، استرس را از خود دور کنید.

حواستان به چیزی که تنفس می کنید باشد در نتیجه ازهوای آلوده و سیگار اجتناب کنید. هرچند برای سرماخوردگی واکنسی وجود ندارد اما راهی برای پیشگیری از ابتلا به ذات الریه و آنفولانزا وجود دارد. بر طبق گفته معتبرترین انجمن سلامتی دنیا، کسانیکه دچار امراض قلبی هستند باید هرساله به محض ورود واکسن آنفولانزا، آن را تزریق کنند. با تزریق سریع و به موقع، بدن شما زمان کافی را برای ساختن مکانیسم دفاعی در مقابل این بیماری، قبل از شروع شیوع آنفولانزا را دارد. بطور معمول قبل از شروع ماه مهر بهترین زمان برای تزریق این واکسن است اما شما همچنان در دوره شیوع این بیماری نیز می توانید از این واکسن استفاده کنید. بعد از تزریق واکسن، بدن شما بعد از گذشت 2 هفته در مقابل این بیماری ایمن خواهد شد.

در حال حاضر در بازار،  دو نوع واکسن برای جلوگیری از ابتلا به ذات الریه وجود دارد. بعد از سن 65 سالگی و یا زودتر از این سن، زمانیکه از لحاظ سلامتی در وضعیت خوبی بسر نمی برید باید این واکسن را تزریق کنید. برای انجام این کار حتما از قبل با پزشک خود مشورت کنید، تا ببینید آیا احتیاج به تزریق این واکسن را دارید یا خیر.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید