نکات مفیدی برای مدیریت استرس

همه ما در زمان های مختلفی با استرس سر و کار داریم، ممکن است، شغل شما باشد، بیماری اعضای خانواده و یا مشکلات مالی . این اتفاقات معمول زندگی ما هستند، برطبق بررسی های انجام شده، نیمی از آمریکایی ها، به استرس متوسط دچار هستند. اما همه ی استرس ها بد نیستند، استرس موجب آگاه شدن شما از محیط اطرافتان می شود تا بتوانید تمرکز داشته باشید، برخی اوقات استرس موجب می شود توانایی و قدرت بیشتری پیدا کنید تا بتوانید از پس کارهای بیشتری بر آید.

تاثیرات استرس در طولانی مدت

استرس کمی که در حال حاضر دارید چیزی نیست که بخواهید راجع به آن نگران باشید، این استرس های طولانی مدت و ادامه دار هستند که موجب مشکلات جدی  سلامتی در شما می شوند. برخی از بیماری هایی که که ریشه در استرس دارند، شامل:

  • مشکلات روحی و روانی مانند اضطراب، افسردگی، اختلال شخصیتی
  • بیماری های قلب وعروق مانند امراض قلبی، فشار خون بالا، سکته قلبی و مغزی
  • چاقی و مشکلات تغذیه
  • مشکلات قاعدگی
  • مشکلات جنسی
  • مشکلات پوست و مو مانند آکنه، اگزما، طاسی
  • بیماری های سیستم گوارشی
علایم و نشانه های استرس

استرس می تواند بروی بخش های مختلفی از زندگی، رفتار ها، سلامت جسمی شما تاثیر گذارد. با وجود استرس هیچ بخشی از زندگی شما در امان باقی نخواهد ماند. افراد مختلف از طرق مختلف استرس را مدیریت می کنند و در نتیجه علایم و نشانه های متفاوتی را در خود می بینند. به دلیل مبهم بودن برخی از نشانه ها و اشتباه شدن آن ها با برخی از بیماری های دیگر، بهتر است در این رابطه با پزشک متخصص مشاوره کنید.

فراموش نکنید که استرس بخش مهمی از زندگی شما را تشکیل می دهد باید این نکته را بدانید که بهترین راه کنترل استرس در واقع پیشگیری از لبریز شدن وجودتان از این تنش های درونی است. اگر در کنترل استرس سهل انگاری کنید عوارض جبران ناپذیری به سلامتی بدن خود وارد می کنید.

در زیر به برخی از نکاتی که می تواند در کنترل استرس به شما یاری رساند اشاره میکنیم.
  • مثبت اندیش باشید.
  • بپذیرید که شما نمی توانید تمامی مسائلی که برای شما روی می دهد را کنترل کنید.
  • به جای اینکه پرخاشگری کنید، نظرات و عقاید خود را براحتی اعلام کنید. با گفتن احساسات، نظرات، اعتقادات چیزی را درون خود انباشته نکنید و ازمنفعل بودن نیز بپرهیزید.
  • از تکنیک ها و تمرین های ریلکسیشن استفاده کنید. یوگا، مدیتیشن، تای چی نمونه خوبی از این گونه تمرین ها هستند.
  • مرتب ورزش کنید. زمانیکه فیت هستید بدنتان راحتتر با استرس مقابله می کند.
  • از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
  • زمان خود را بهتر مدیریت کنید.
  • محدودیت های منطقی برای خود قرار دهید و یاد بگیرید به موقع نه بگویید تا از اضافه کردن استرس های بی دلیل به زندگی خودتان جلوگیری کنید.
  • برای تفریح و سرگرمی خود به اندازه کافی زمان بگذارید.
  • به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید. بدن شما برای ریکاور شدن از حالت های استرس و تنشی که در طول روز تجربه کرده است نیاز به خواب دارد.
  • به هیچ وجه برای کم کردن استرس از روش های ناسالم مثل مصرف الکل و مواد مخدراستفاده نکنید.
  • با کسانیکه دوستشان دارید و از بودن با آن ها لذت می برید، وقت بگذرانید.

 

 

دیدگاه شما

یكی از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونیكی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی می باشد. در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. ساماندهی سایت‌های تجاری در كشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الكترونیكی به‌خصوص خواهد بود. به نحوی‌كه مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌كه سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می كنند.

نماد اعتماد الکترونیک امسیگ