نشانه های عمومی گلو درد و روش درمان

نشانه های عمومی گلو درد و روش درمان
هرکسی حتی برای یک بار هم که شده گلو درد را تجربه کرده است و همه می دانند که گلو درد یکی از متداول ترین بیماری های گزارش شده است. زمانی که در فصل سرما شیوع بیماری های واگیرداری مانند سرماخوردگی و آنفولانزا به بالاترین حد خود می رسد گلو درد نیز یکی از همراهان همیشگی این بیماری هاست.

وقتی در گلو احساس خراشیدگی و سوزش می کنید، می دانید که کم کم دچار سرماخوردگی شده اید و این اولین نشانه های سرماخوردگی و یا آنفولانزا است. اما شاید بدانید که به غیر از این بیماری ها، گلو درد می تواند نشانه برخی از بیماری های دیگر باشد که شما از وجود آن خبر ندارید و آن بیماری در بدن شما در حال گسترش و پیشرفت است. اگر گلو درد شما طولانی شد و از حالت خفیف درآمده و شدت گرفت حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید و برای ملاقات با دکتر آماده شوید.

نشانه های عمومی و معمول گلو درد

یکی از رایج ترین نشانه های گلودرد خشکی و احساس خراش در پشت گلو است و این خراش باعث سوزش نیز می شود. زمانی که آب دهان و یا هرچیزی را قورت می دهید، در گلو احساس درد می کنید و ممکن است این درد را در کل گردن نیز احساس کنید.

علایم دیگر گلو درد شامل موارد زیر می باشد.

  • عطسه و سرفه
  • گرفتگی صدا
  • آبریزش بینی
  • تب خفیف
  • احساس خستگی و کوفتگی
  • درد در گردن
  • شکم درد
  • خارش

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنید؟

وقتی درجه تب شما بالاتر از 101 درجه فارنهایت است و علایمی از سرماخوردگی ندارید، این بدین معناست که گلوی شما دچار عفونت باکتریایی شده است و باید در این مرحله شما حتما تحت درمان قرار بگیرید.


می‌توانید از تب سنج دیجیتال برای اندازه‌گیری دمای بدن خود استفاده کنید.


زمانیکه علایمی مانند آنفولانزا دارید و پس از گذشت چند روز این علایم بهبود نیافتند یعنی بدن شما دچار عفونت داخلی شده است.

زمانیکه فرزند شما نشانه های ابتلا به آنفولانزا را دارد.

اگر شما در دوران بارداری به سرمی برید و اضافه وزن دارید و یا از بیماری های مثل آسم، دیابت رنج می برید. چاقی زیاد و کسانیکه بی ام آی آن ها عدد 40 و یا بیشتر است،  دارای ریسک فاکتورهای می شوند که ابتلا به اختلالاتی که پس از ابتلا به آنفولانزا بوجود می آید، در آن ها بالا می رود.

اگر درد و یا گرفتگی دارید که بیشتر از 2 هفته طول کشیده است می تواند از نشانه های ابتلا به سرطان گلو و یا سرطان دهان باشد،  مخصوصا اگر شما دارای ریسک فاکتورهای مثل استعمال سیگار و دخانیات باشید.

اگر گلو درد شما بیش از یک هفته زمان ببرد و همچنان شما دچار آبریزش بینی و خارش چشم و عطسه باشد شما مبتلا به آلرژی هستید.

اگر احساس می کنید درد گلوی شما تا گوش ادامه دارد، این ممکن است نشانه عفونت گوش ها باشد و یا حتی علایم مشکلات جدی تری برای بدن شما باشد.

در نهایت گلو درد یکی از بیماری های است که باید بسیار جدی گرفته شود و با مراجعه به موقع به پزشک از مشکلات جدی تر باید پیشگیری کنید.


معرفی محصولات امسیگ: فشار سنج دیجیتال و فشار سنج عقربه ای


درمان گلو درد

تقریبا تمام سرماخوردگی ها با گلو درد همراه است. گلو درد می تواند یک یا چندین روز طول بکشد اما با روش زیر می توانید روند بهبود خود را سریع تر کنید.
 
ظرفی برداشته و داخل آن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به همراه یک قاشق غذاخوری نمک می ریزید و به خوبی هم می زنید تا مخلوط شوند. سپس یک قاشق غذاخوری از مخلوط مورد نظر برداشته و داخل یک لیوان آب حل کنید. این محلول را روزی 3 بار غرغره کنید.
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید