مزایای زینک اکسید برای پوست چیست ؟

مزایای زینک اکسید برای پوست چیست ؟
کاربرد زینک اکسید برای پوست مانند یک شخص همه فن حریف است.

هربار که پوست نیاز دارد تا یک مشکلی برطرف کند زینک اکسید مفید واقع می شود. اشعه UV خورشید، آلودگی هوا، هوای خشک، باکتری ها، ویروس ها، مواد شیمیایی، استرس، رژیم غذایی نامناسب و حتی ورزش نکردن، می تواند به مرور زمان به پوست آسیب بزند. 

مزایای زینک اکسید برای پوست

خوشبختانه پوست قابلیت درمان شدن بی نظیری دارد که می تواند زخم ها و آسیب هایی که خیلی جدی نیستند را درمان کند، اما این روند خود درمانی به طور مشهودی به زینک نیاز دارد تا بهینه عمل کند، بدون زینک این روند به درازا می انجامد.

پیری پوست

تحقیقی در سال 2009 کرمی را آزمایش کرد که شامل زینک و مس می شد. این کرم روی 21 خانم با پوست مسن آزامایش شد. بعد از 8 هفته محققان پیشرفت بسیار زیادی را در بازسازی رشته های الاستیک مشاهده کردند که موجب کاهش چین و چروک شده بود. با خرید دستگاه بخور صورت امسیگ و استفاده از آن می توانید روند پیری پوست خود را به تعویق بیندازید.

آفتاب سوختگی

زینک اکسید طیف وسیعی از محافظت در برابر اشعه های UV و UVB دارد، این موضوع توسط FDA آمریکا تایید شده است، این ماده ارزشمند حتی برای بهبود پوست کودکان زیر شش ماه هم مناسب است.

زگیل

زگیل ها در حقیقت نتیجه یک عفونت است. اگر شما هم در جایی از بدنتان زگیل دارید، بهتر است یک بار زینک اکسید را برای یک هفته و یا بیشتر استفاده کنید تا ببینید تاثیر دارد یا خیر. البته باید از مواد غذایی زینک دار هم استفاده کنید زیرا که کرم زینک دار به تنهایی ممکن است به لایه های پایین تر پوست نرسد.

آکنه

آکنه زده اید؟ بیشتر میگو بخورید که مقدار زیادی زینک دارد. زینکه چه به صورت موضعی و چه به صورت غذایی استفاده شود بسیار موثر است، کمک می کند آکنه از بین برود. تحقیقات هم نشان داده است که افرادی که زینک کمتری مصرف می کنند. مصرف زینک به پیشگیری از آکنه هم کمک می کند. 

پیشنهاد خرید از امسیگ: خرید دستگاه بخور امسیگ

روزاسه

زینک یک ضد التهاب طبیعی است، این به این معناست که می تواند التهاب پوستی را هم کاهش دهد. از آنجایی که روزاسه بیشتر یک بیماری التهابی است، کاملا عقلانی به نظر می رسد که زینک موجب کاهش التهاب روزاسه شود.

پسوریازیس

مانند روزاسه این بیماری هم یک بیماری التهابی به شمار می رود. دانشمندان تلاش کردند که برای درمان یا بهبود این بیماری از کرم های زینک و یا زینک اکسید دار استفاده کنند و دریافتند که شیوه درمان موثر بوده و تا حدودی بیماری را بهبود بخشیده.

اگزما

و باز هم به خاطر خاصیت ضد التهابی زینک اکسید و به خاطر قابلیت ویژه آن که می تواند به صورت یک آنتی اکسیدان هم عمل کند، زینک برای درمان اگزما هم به کار برده می شود. استفاده از کرم این ماده به صورت موضعی در کاهش التهاب آن بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های آبرسانی پوست

شوره

شوره می تواند موجب خارش و تحریک شود. سال هاست که می دانیم زینک می تواند در این مورد هم کار ساز باشد. بیشتر شامپو های ضد شوره حاوی زینک هستند، زیرا قابلیت های آن برای درمان این بیماری هم اثبات شده است زینک غذایی لازم دارید؟ اگر تصور میکنید که زینک کافی به بدنتان نمی رسد،(که البته بهتر است با آزمایش خون در این مورد مطمن شوید) یک سری غذا هستند که می توانند به شما کمک کنند. غذای دریایی، مانند میگو و ماهی و صدف گوشت مثل انواع گوشت قرمز(جگر را فراموش نکید) کنجد، دانه آفتاب گردان(تخمه) کدو حلوایی محصولات لبنی( البته مراقب باشید این مواد در بعضی افراد موجب ایجاد آکنه می شود) تخم مرغ انواع آجیل و خشکبار شکلات تلخ قارچ نیز مفید هستند.


خرید دستگاه ماساژور برقی امسیگ از نمایندگی رسمی آن


 

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید