آیا می توان در دستگاه بخور از اسانس استفاده کرد؟

آیا می توان در دستگاه بخور از اسانس استفاده کرد؟
اغلب افراد در مورد اضافه کردن اسانس به دستگاه بخور خود سوال دارند. آیا اضافه کردن به دستگاه بخور مزایای استفاده از آن را افزایش می دهد و یا خطراتی به دنبال دارد؟ چگونه اسانس را به دستگاه بخور خود اضافه کنیم؟

استفاده از اسانس در دستگاه بخور سرد

در دستگاه بخور سرد چی بریزیم؟. پرسشی که از سوی مشتریان بسیار مطرح می گردد. اسانس در دستگاه بخور بسیار کاربرد دارد. اما به شرطی که این دستگاه ها دارای محفظه‌ای جداگانه باشند تا مشکلی برای آن ها ایجاد نشود. در واقع هنگام خرید یک دستگاه بخور سرد فروشنده ها همواره تاکید می کنند که در مخزن آن نباید مایعی غیر از آب ریخته شود. آب هم باید به طور کامل خالص باشد و خوشبو کننده یا اسانس دیگری داخل آن ترکیب نگردد. 

اضافه کردن اسانس به دستگاه بخور گرم

افزودن هر نوع اسانسی در انواع دستگاه های بخور می تواند تا حد زیادی به بهبود شرایط هوای محیط و احساس خوب شما کمک کند. اما نکته مهم این است که در دستگاه بخور چه بریزیم؟. نیاز است که تمامی اسانس ها، خوشبو کننده ها و مایعات مجاز داخل محفظه اسانس دستگاه های بخور استفاده شود تا مشکلی برای دستگاه ایجاد نگردد.


پیشنهاد امسیگ: دستگاه تصفیه هوا


در کدام دستگاه های بخور می توان خوشبو کننده ریخت؟

در دستگاه هایی می توان از اسانس های مختلف استفاده نمود که دارای مخزن جداگانه ای باشند. در غیر این صورت نمی توان از انسانس استفاده نمود.

در دستگاه های بخور هنگام طراحی و تولید بخشی کوچک در نظر گرفته می شود تا مصرف کننده ها چند قطره اسانس را داخل آن استفاده نمایند.

به همین دلیل توصیه می شود که هنگام خرید دستگاه از فروشندگان در خصوص جایگاه محفظه اسانس سوالاتی را مطرح سازید و با آگاهی بیشتری در این زمینه اقدام کنید. 

معرفی بهترین اسانس های طبیعی برای دستگاه بخور

در ادامه بهترین اسانس هایی که طبیعی هستند و مواد شیمیایی در آن ها وجود ندارد را به شما معرفی خواهیم نمود. علاوه بر آن نیز در خصوص تمامی مزایا و فواید آن اطلاعاتی ارائه می کنیم. به همین دلیل بر اساس نیاز و هدفی که دارید می توانید یکی از انواع اسانس ها را انتخاب کنید. 

قطره اکالیپتوس برای دستگاه بخور سرد

عصاره اکالیپتوس در بخور سرد که به شکل قطره اکالیپتوس استفاده می شود، از جمله اسانس هایی است که می تواند در بهبود وضعیت گرفتگی بینی اثر گذاری بالایی داشته باشد. علاوه بر آن نیز می تواند تمامی هواهای اطراف محیط را به درستی تسویه کرده و از آلودگی پاک نماید. از سوی دیگر کسانی که سینوزیت دارند می توانند با اسانس اکالیپتوس به راحتی به بهبود وضعیت سینوس هایشان کمک کنند.

از مهم ترین نکاتی که می توانید نسبت به آن توجه داشته باشید این است که اگر صاحب حیوانات خانگی هستید می توانید با دستگاه بخور و استفاده از عصاره اکالیپتوس شرایط زندگی آن ها را نیز بهبود بخشید. برای مثال اکالیپتوس از جمله مواردی است که کمک می کند مرغ عشق ها بتوانند تولید مثل موفقیت آمیزی داشته باشند.

بسیاری از کسانی که در مغازه های پرنده فروشی مشغول هستند از دستگاه بخور و از اسانس اکالیپتوس استفاده می کنند تا شرایط برای جوجه کشی پرنده های خانگی مهیا گردد.

بیشتر بخوانید: علائم فشار خون بالا عصبی

از سوی دیگر نیز اکالیپتوس تا حد زیادی کمک می کند افرادی که سردرد های زیادی را تجربه می کنند، شاهد بهبودی در وضعیت شان باشند. در واقع استنشاق این اسانس می تواند رگ های عصبی را کمک کرده تا انقباضات آن ها کاهش پیدا کنند. در نتیجه ی کاهش انقباضات درد ها نیز کمتر می شوند.

محلول های خوشبو کننده دستگاه بخور سرد

تعداد زیادی محلول خوشبو کننده وجود دارد با عطرهای مختلف که کاربرد اصلی شان این است که در کنار ایجاد رطوبت در هوا، به خوشبو شدن فضا نیز کمک شایانی کنند. در نتیجه کسانی که در محل زندگی یا کارشان از انواع محلول های خوشبو کننده وجود دارد در شرایط بهتری کار کرده و احساس بهتری خواهند داشت. 

اسانس خوشبو کننده بخور سرد انواع مایعاتی هستند که برخی از آن ها شیمیایی بوده اما آسیبی به بدن و دستگاه تنفسی و ریه افراد ایجاد نمی کنند.

ریختن گلاب در دستگاه بخور گرم

گلاب یکی از انواع اسانس هایی است که می توان داخل دستگاه های بخور سرد و گرم استفاده نمود. عطر آن کمک می کند که افراد احساس آرامش بیشتری داشته باشند و در بهبود وضعیت روانی نیز اثر بالایی دارد. به همین دلیل به همه افرادی که نیازمند دستگاه بخور دارای محفظه اسانس هستند توصیه می شود که حتما در هنگام خرید نهایت دقت را داشته باشند. گلاب علاوه بر این که در ایجاد آرامش اثر می گذارد می تواند در بهبود شرایط سرماخوردگی افراد نیز اثر بگذارد.

استفاده از خوشبو کننده بخور سرد در محل های پرجنب و جوش و شلوغ بسیار کاربردی خواهد بود. برای مثال تصور کنید فروشگاهی که تعداد زیادی از افراد رفت و آمد دارند و نیاز است که  تهویه هوا به درستی اتفاق بیفتد. بنابراین اگر صاحب یک فروشگاه هستید که علاقه دارید هوای بهتری با عطر خوشایندتری داخل آن جریان داشته باشد توصیه می کنیم به دستگاه بخور همراه با خوشبو کننده فکر کنید.

عرق نعنا برای استفاده در دستگاه بخور گرم

عرق نعنا نیز از دیگر اسانس هایی است که قابلیت استفاده در انواع دستگاه های بخور سرد و گرم را دارد. این اسانس بهترین گزینه برای زمان هایی است که شما دچار سرماخوردگی هستید. اسانس نعنا کمک می کند افرادی که التهاباتی را در کانال های تنفسی شان تجربه می کنند بهبود یابند. در واقع اسانس نعنا التهابات مجرای تنفسی شان را نیز پاکسازی می کند.

عرق نعنا مجرای تنفسی را باز کرده و کسانی که دچار آسم هستند می توانند با این اسانس علائم و عارضه های بیماری شان را کاهش دهند.

نعنا نیز از یک سو می تواند در دفع حشرات کمک کننده باشد. زیرا بوی نعنا تند است که مانع تجمع حشرات ریز می شود.


از امسیگ بهترین دستگاه ماساژور مورد نیاز خود را خریداری کنید!


خاتمه

در بخش های مختلفی که در این مقاله آمد در زمینه انواع موضوعات مرتبط با افزودن اسانس به دستگاه های مختلف بخور مباحثی را مطرح کرده و به یکسری سوالات پاسخ دادیم. در صورت نیاز می توانید برای دریافت مشاوره های بیشتر با شماره های ما تماس بگیرید و راهنمایی های تکمیلی را دریافت نمایید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید