درمان و زندگی

پربازدید ترین مقاله
دسته بندی ها
  • تاثیر رطوبت و نور خورشید روی کرونا
    تاثیر رطوبت و نور خورشید روی کرونا

    یکی از عواملی که باعث شیوع بیماری های ویروسی می شود، فراهم شدن شرایط زندگی مناسب برای رشد و تکثیر آن هاست. بر اساس تحقیقات انجام شده نور خورشید و درجه حرارت و رطوبت بالا، باعث نابودی ویروس کرونا می شود. مشاهدات دقیقی که انجام شده است، نشان داده که نور خورشید در کشتن این ویروس در...

  • لبخند زیبا
    روش هایی برای داشتن لبخند زیبا

    داشتن دندان‌های سفید و لبخندی زیبا آرزوی همه است. در این مطلب به بررسی روش هایی برای داشتن لبخند زیبا می پردازیم که با رعایت آنها می توانید سلامت دندانهایتان را ضمانت کرده و لبخندی زیبا را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

  • سلامت مو
    نکاتی درمورد سلامت موها

    مو یکی از فاکتورهایی ست که در چهره و اعتماد بنفس افراد تاثیر زیادی دارد. ریزش مو ، در هر سن و برای هر فردی ممکن است اتفاق بیفتد اما این مسئله در مردان شیوع بیشتری دارد.

  • فیبر
    همه چیز در مورد مصرف فیبر و مزایای آن

    حتما شما هم در مورد اهمیت و لزوم مصرف فیبر شنیده اید؛ ولی جالب است بدانید با وجود اینکه منابع غذای زیادی وجود دارند که سرشار از فیبر هستند بازهم اکثر مردم به اندازه کافی آن را مصرف نمی کنند. در این مقاله میخواهیم اطلاعات مفیدی درباره فیبر ، خواص و منابع آن به شما بدهیم پس تا انت...

  • چربی خون
    چربی خون چیست؟ علائم و روش های درمان

    متاسفانه درصد زیادی از مردم کره زمین به علت های فراوان از جمله تغذیه نامناسب دچار چربی خون بالا هستند و به‌دلیل اینکه این بیماری علائم خاصی ندارد اکثر مبتلایان تا رسیدن به مراحل حاد متوجه آن نمی شوند.

  • انواع آلرژی
    همه چیز درباره آلرژی

    در این مطلب به بررسی آلرژی و انواع آن می پردازیم.

  • پوکی استخوان
    پیشگیری، علائم و درمان پوکی استخوان

    حتماً شما هم در مورد پوکی استخوان شنیده اید بیماری که اغلب در افراد مسن رخ می دهد. اما متاسفانه کمتر کسی آن را جدی می گیرد و پیشگیری های لازم جهت جلوگیری از آن را انجام می دهد؟

  • منیزیم
    نقش منیزیم در بدن انسان

    منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است که وظایف مختلفی از ساختن DNA تا کمک تقویت عضلات را عهده‌دار می‌باشد. علیرغم اهمیت فراوان این ماده برای بدن، بیش از نیمی از مردم جهان از کمبود این ماده رنج میبرند.

  • همه چیز در مورد ویتامین‌ها
    ویتامین چیست و چه انواعی دارد؟

    آن چیزی که همه ما در مورد ویتامین ها می دانیم این است که بدن ما به این مواد احتیاج دارد و باید آنها را در رژیم غذایی خود داشته باشیم. اما کمتر کسی دلیل اهمیت این مواد و کاری که برای بدن انجام می دهند را می‌داند.

  • رژیم غذایی و نابینایی
    رابطه رژیم غذایی و نابینایی

    تحقیقات اخیر نشان می دهد که رژیم غذایی نقش مهمی بر روی یکی از علل اصلی نابینایی یعنی تباهی لکه زرد (AMD) ایفا می کند. زیاد شدن این ماده در اثر افزایش سن یکی از علل اصلی نابینایی در افراد مسن بالای 60 سال است.

  • سردرد
    سردرد یا درد سر

    سردرد دردی است که اکثر ما آن را تجربه کرده ایم؛ ولی کمتر کسی به دنبال پیدا کردن دلیل اصلی و درمان آن می رود. اکثر افراد سعی می کنند با مصرف خودسرانه مسکن ها، این درد را موقتاً ساکت کنند.

  •  آنفولانزا و واکسن
    همه چیز در مورد واکسن آنفولانزا

    زمانی که هوا رو به سرد شدن می رود پزشکان توصیه می کنند که برای مبتلا نشدن به آنفولانزا واکسن آن را بزنید. با توجه به حجم افراد زیادی که در زمستان به آنفولانزا دچار می شوند، واکسیناسیون آن بسیار مهم است. در سال 2017 در ایالات متحده حدود 80000 مورد مرگ و میر ناشی از آنفولانزا به ثبت ر...

  • اعتیاد به غذا
    اعتیاد به غذا چیست؟

    اگر تا به حال این اصطلاح به گوشتان نخورده تعجب نکنید، اعتیاد به غذا پدیده‌ای است که به تازگی کشف شده. درواقع این فکر که فرد می‌تواند به مواد غذایی معتاد شود، اخیرا به وسیله تصویر برداری از مغز و دیگر مطالعات در مورد اثرات پرخوری و بخش‌های لذت در مغز اثبات شده است.

  • تاثیرات فیزیکی افسردگی
    4 راهی که افسردگی می تواند تاثیرات فیزیکی بر مغز شما بگذارد

    طبق آمار های به دست آمده، حدود 16.2 میلیون نفر در سال 2016 در ایالات متحده به بیماری افسردگی مبتلا بودند. افسردگی علاوه بر تاثیرات روانی که بر روی فرد می گذارد، میتواند تاثیرات فیزیکی نیز بر روی مغز بگذارد. از جمله این تغییرات می توان به ایجاد اختلال در سیستم تنفسی فرد اشاره کرد.

  • سرطان و افسردگی
    رابطه بین سرطان و افسردگی و اضطراب

    به طور متوسط در هر 4 نفر مبتلا به سرطان، یک نفر به افسردگی نیز دچار می شود. ما در اینجا به این معضل می پردازیم و می گوییم در این موارد چه کاری انجام دهید. داشتن این بیماری بدون در نظر گرفتن سن و شرایط، به طور معمول نگاه شما به زندگی را تغییر می دهد.