طریقه استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم سالنی

طریقه استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم سالنی
دستگاه بخور سالنی که در گروه دستگاه‌های زیبایی و مراقبت از پوست قرار می‌گیرد. این دستگاه به دلیل محلی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان دستگاه بخور آرایشگاهی نیز شناخته می‌شود. این دستگاه‌ها در دو نوع دکمه‌ای و لمسی در بازار موجود هستند. در این مطلب از امسیگ قصد داریم با نحوه کار با دستگاه بخور سالنی و مزایا و معایب آن آشنا شویم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دستگاه بخور سالنی چیست؟

این نوع از دستگاه بخور که بیشتر در سالن‌های زیبایی و مراکز پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، قابلیت اسپری‌کردن بخور سرد و گرم را دارد. این دستگاه در انواع و برندهای مختلفی در بازار موجود است. دستگاه بخور سالنی با نام‌های بخور صورت آرایشگاهی، بخور صورت سالنی، دستگاه بخور دولول و دستگاه بخور سرد و گرم نیز شناخته می‌شود.

عملکرد دستگاه بخور سرد و گرم سالنی به این صورت است که با استفاده از فناوری بخور، آب را به بخار سرد و گرم تبدیل می‌کند. در سالن‌های زیبایی و مراکز پوستی از این دستگاه برای آبرسانی و پاک‌سازی پوست استفاده می‌شود. همچنین دستگاه بخور موجب نرم‌تر شدن پوست، تمیزی عمیق، باز شدن منافذ پوستی و تسهیل جذب محصولات مراقبتی و آرایشی توسط پوست می‌شود.

به طور کلی دستگاه بخور سالنی قابلیت اسپری‌کردن بخار آب به صورت سرد و گرم را دارد. هر کدام از این حالت‌ها اثرات و فواید متفاوتی بر روی پوست دارند. بخور سرد معمولاً برای آبرسانی پوست و برطرف کردن خشکی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که بخور گرم برای باز کردن منافذ پوست و تسهیل جذب مواد مرطوب‌کننده و مواد معدنی توسط پوست استفاده می‌شود. این دستگاه یک وسیله مفید و پرکاربرد برای مراقبت از پوست است.

کاربرد دستگاه بخور سرد و گرم سالنی

همان طور که در مطالب بالا نیز گفتیم این دستگاه کاربردهای بسیار زیادی دارد. این دستگاه منافذ بسته پوست را باز کرده و موجب آبرسانی و تغذیه آن می‌شود. همچنین برای استراحت پوست نیز بخور گرم این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از بخور سرد و گرم دستگاه بخور سالنی موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. همچنین قبل از آرایش پوست نیز می‌توان از دستگاه بخور استفاده کرد.

ویژگی های دستگاه بخور ایستاده دو لول

دستگاه بخور سرد و گرم دولول، نقش بسیار زیادی در مراقبت از پوست دارد. برخی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه عبارتند از:

  • راحتی در استفاده
  • سبک و قابل حمل
  • قابلیت زمانبندی تایمر
  • تنظیم شدت بخور سرد و گرم
  • دارای سنسور هشدار
  • دارای مخزن بزرگ برای پرکردن آب
  • دارای خاموش کننده اتوماتیک

طریقه استفاده از دستگاه بخور دو لول سالنی

دستگاه بخور دو لول دارای دو لوله جداگانه برای بخور سرد و گرم است که به طور هم‌زمان نیز می‌توانند استفاده شوند. نحوه استفاده از دستگاه بخور دولول دکمه ای به این صورت است که ابتدا باید نسبت به شرایط پوستی مراجعه کننده خود تصمیم بگیرید که می‌خواهید از بخور سرد استفاده کنید یا بخور گرم؟ سپس دستگاه را به برق متصل کرده و آن را روشن کنید. در ادامه باید محفظه دستگاه را از آب پر کنید.

پس از انتخاب نوع بخار باید لوله‌ها را به سمت صورت مراجعه کننده خود بگیرید. بخور سرد می‌تواند به آبرسانی و لطافت پوست کمک کند. بخور گرم نیز به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند. پس از استفاده، دستگاه را خاموش و لوله‌های بخور را از دستگاه جدا کرده و تمیز کنید.

فواید دستگاه بخور سالنی

همان گونه که در مطالب بالا نیز بیان کردیم دستگاه بخور سالنی کاربرد و مزایای بسیار زیادی دارد. دستگاه‌های بخور سالنی به سرعت آماده به کار می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. استفاده از این دستگاه موجب رفع خشکی و خارش پوست می‌شود. همچنین با استفاده از دستگاه دو لول ایستاده می‌توانید لب‌های خشک و ترک خورده  خود را آبرسانی کنید. از دیگر مزیت‌های این دستگاه می‌توان به باز کردن منافذ پوست، جذب بهتر مواد و کرم‌های مراقبتی، آبرسانی، هیدروژن تراپی و اکسیژن رسانی پوست، ترمیم بافت‌های آسیب دیده اشاره کرد.

معایب دستگاه بخور ایستاده سالنی

این دستگاه‌ توانایی خاموش شدن اتوماتیک پس از تمام شدن آب را ندارد. پس از مدتی ممکن است دستگاه‌ دچار نشت آب به پشت پنل شده و بسوزد. همچنین این دستگاه‌ فیلتر ضد رسوب ندارد. علاوه بر این اگر مخزن دستگاه به طور مرتب تمیز نشود، ممکن است آلودگی باکتریایی ایجاد کند. در زمان استفاده از بخور سرد در دستگاه‌های بخور دکمه‌ای، نمی‌توان میزان قدرت اسپری را تنظیم کرد. همچنین، نگهداری و تعمیر این دستگاه‌ها نیز نیاز به هزینه و زمان زیادی دارد.

نکات خرید دستگاه بخور ایستاده

طرز کار دستگاه بخور ایستاده نیز همانند دیگر انواع آن است. در هنگام خرید این نوع دستگاه باید به چند نکته اساسی توجه کنید. به‌عنوان‌ مثال در زمان خرید باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه دارای قابلیت تولید بخور گرم و سرد هم‌زمان است. اگر دستگاه دارای این قابلیت باشد می‌توانید به طور هم‌زمان از هر دو نوع بخور برای مراقبت از پوست استفاده کنید.

همچنین باید از توان دستگاه اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که بازدهی و قدرت بالایی در تولید بخار سرد و کرم را دارد. سعی کنید دستگاهی با کیفیت خریداری کنید. در زمان خرید توجه داشته باشید که دستگاه قابلیت تنظیم شدت بخار را داشته باشد. دقت کنید که دستگاهی متناسب با محل استفاده آن بخرید. بهتر است قبل از خرید از مراکز و فروشگاه‌های مختلف قیمت بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید. همچنین دقت کنید که دستگاه گارانتی و ضمانت نامه خدمات پس از فروش را داشته باشد.

کلام آخر

در این مطلب از امسیگ با دستگاه بخور سالنی آشنا شدیم و درباره طریقه استفاده از دستگاه بخور پایه دار صحبت کردیم. مهم‌ترین نکته در خرید این نوع از دستگاه‌ها، مراجعه به مراکز معتبر است. پس اگر قصد خرید دستگاه بخور سالنی را دارید به وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های مطمئن مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و نحوه خرید دستگاه بخور دو لول سالنی، بهتر است از مشاوران و متخصصان ما کمک بگیرید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید